بودجه ۱۴۰۱ زیرساخت‌های جهش و توسعه شهر را فراهم می‌کند

شهردار فردیس گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس با ۲۲ درصد هزینه جاری و ۷۸ درصد اعتبارات عمرانی، نمایانگر جهشی ویژه به توسعه شهر و افزایش امکانات و خدمات در جهت آسایش شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا آژیر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان فردیس، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با بیان اینکه اختصاص بودجه شهرداری‌های کشور ۴۰ درصد جاری و ۶۰ درصد عمرانی است؛ اظهار کرد: بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱، به صورت محله‌محور و با مبلغ پیشنهادی هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان تنظیم شده است که ۲۲ درصد هزینه‌های جاری و ۷۸ درصد اعتبارات عمرانی را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تحقق بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس، نیازمند برنامه‌ریزی مدون و تلاش بی‌وقفه مدیریت شهری است، تصریح کرد: بودجه سال آینده برای ۲۲ محله شهر به صورت عادلانه و در زمینه ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و جاری تنظیم شده است.

شهردار فردیس احداث خط بی‌آرتی از پایانه شهید سلطانی تا پل ارتش برای حل معضل ترافیکی شهر، احداث بلوار نیایش و اتصال به همت جنوبی برای دسترسی به شریان‌های اصلی کشور، تحویل گرفتن ۲۵ دستگاه اتوبوس از کرج و خریداری ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید برای سازمان حمل‌ونقل فردیس، احداث حدود ۳۰ هکتار تفرج‌گاه شمالی در شهرک وحدت را از برنامه‌های قابل اجرا در بودجه سال آینده شهرداری فردیس برشمرد.

وی تجهیز کامل ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر و توسعه اماکن ورزشی در شهر را از جمله برنامه‌های سال آتی شهرداری فردیس دانست و گفت: با توجه به کمبود فضای ورزشی، نیازسنجی‌های لازم انجام شده و ایجاد فضاهای ورزشی کم هزینه با استفاده رایگان محلات برای توسعه ورزش همگانی و ورزش‌های تخصصی در دستور کار شهرداری است.

آژیر همچنین با اشاره به آلودگی هوا در فردیس، اظهار کرد: توسعه فضای سبز از برنامه‌های آتی شهرداری فردیس در سال ۱۴۰۱ است و مبلغ قابل توجهی برای احیای پارک‌های فرسوده در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در پنج ماه گذشته برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های فوق صورت گرفته است و در سال آینده، جهش قابل توجهی در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را شاهد خواهیم بود.

شهردار فردیس با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم شهری در زمان جدایی فردیس از کرج، اظهار کرد: نبود زیرساخت‌ها در شهر فردیس، موجب شد مدیریت شهری علاوه بر تأسیس شهرداری و انجام امورات جاری، نسبت به بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اداره شهر اقدام کند.

وی اظهار کرد: در این دوره از مجموعه مدیریت شهری همدلی و وفاق لازم در جهت ارائه خدمات مطلوب و رسیدگی به موضوعات مغفول مانده وجود دارد.

کد خبر 554917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.