هرمزگان رنگین کمانی از ظرفیت‌ها است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: هرمزگان، رنگین کمانی ازظرفیت های مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آشوری تازیانی در جشنواره بین المللی مسیر جرون شامگاه روز گذشته _پنجشنبه بیست ویکم بهمن‌ماه_ در جزیره هرمز اظهار کرد: مردم جزیره هرمز با تقدیم شهدای سرافراز بسیاری در انقلاب و جنگ تحمیلی حق بزرگی برگردن کشور دارند.

وی برگزاری این جشنواره را فرصتی برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی مردم عنوان کرد و گفت: استان هرمزگان دارای مزیت‌های فراوانی است باید به شکلی برنامه ریزی شود که این مزیت‌ها در زندگی مردم قابل لمس باشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: همه مردم، جزیره هرمز را منطقه‌ای طبیعت گردی می‌شناسند که این مزیت همواره مبنای طراحی‌ها و برنامه ریزی های مختلف قرارگرفته است.

آشوری تصریح کرد: قدمت تاریخی جزیره هرمز طولانی است و اگر بخواهیم توسعه هرمز را بر مدار یک منطقه صحیح استوار کنیم باید به مزیت‌های گردشگری و طبیعت گردی این منطقه توجه اساسی کنیم.

وی اضافه کرد: این حرکت تجلی یک گام اساسی در جهت ایجاد کانون گردشگری، طبیعت گردی و اکوتوریسم در این جزیره است.

آشوری اضافه کرد: برای دستیابی به این هدف باید امکانات و خدمات مناسب فراهم شود.

وی ادامه داد: باید از رهگذر مزیت گردشگری، تغییر در وضعیت زندگی مردم جزیره باشیم که در برنامه‌های استاندار قرار دارد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استاندار هرمزگان به خوبی مسائل، مشکلات و مزیت‌های این جزیره را رصد کرده است و امروز مترصد طراحی جامع است که جزیره هرمز را از بن بست توسعه نیافتگی با تکیه بر مزیت‌های ذاتی منطقه عبور دهد که می‌تواند یک گام اساسی برای تحول بزرگی باشد.

آشوری همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره مسیر جرون و تبادل فرهنگ‌ها عنوان کرد: برای انتقال مواریث فرهنگی و اجتماعی باید زیرساخت‌های اساسی فراهم شود.

وی ادامه داد: برای جذب گردشگر باید امکانات و خدمات خوبی ارائه شود.

وی با اشاره به طرح جامع توسعه هرمز که از سوی استاندار دنبال می‌شود، تصریح کرد: این طرح نیاز به بازنگری دارد؛ ایجاد مزیت تجاری، احیای بازارچه مرزی، احیای گمرگات، احیای صید و صیادی باید در این طرح مدنظر قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند کارهایی در جزیره هرمز انجام شده، اما نیاز است برای رشد و تعالی این منطقه طرحی جامع در یک زمان مشخص آماده شود تا براساس آن با مشارکت جوانان و نخبگان جزیره هرمز کارهای بزرگی انجام داد تا توسعه در بخش‌های مختلف شکل گرفته و زندگی و معیشت مردم نیز به نقطه پایداری برسد.

کد خبر 554893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.