حماسه چهل‌وسوم در دیار نصف جهان

مردمان دیار نصف جهان بار دیگر به میدان آمدند تا با تجدید پیمان با آرمان‌های مقدس امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت کنند همواره در صف برترین یاران انقلاب و حامیان ولایت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اینجا دیار نصف جهان است، سرزمین مردان و زنان نامداری که تاریخ کمتر مانند آنها به خود دیده و در هر عرصه و میدانی، سرآمد بوده‌اند. نام اصفهان با نام شهیدان ردانی‌پور، کاظمی، تورجی‌زاده، خرازی و صدها بزرگ‌مرد عرصه پاسداری از آب و خاک ایران‌زمین پیوند خورده و همگان این شهر را با دیانت و تقوا و تلاش مردمانش می‌شناسند.

امروز هم دوباره مردم شهیدپرور و ولایتمدار اصفهان با حضور در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن که به صورت رژه نمادین خودرویی و موتوری برگزار می‌شود، به میدان آمدند تا نشان دهند همچون گذشته به انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن پایبند هستند.

از ساعت‌ها پیش از شروع مراسم بسیاری از مردم با خودروها و موتورسیکلت‌های خود به استقبال سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آمده‌اند.

این راهپیمایی نمادین امروز از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز شده و راهپیماییِ موتوری هم به صورت همزمان از میدان احمد آباد، خیابان بزرگمهر، پل بزرگمهر، خیابان سجاد به سمت گلستان شهدا در حال برگزاری است.

ملت ایران به عهد خود با امام خمینی (ره) پایبند هستند

رسول میرباقری رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شهر اصفهان حال و هوای دیگری داشت و مردم همچون همیشه وفاداری خود را به شهدا، انقلاب و امام خمینی (ره) ثابت کردند.

وی ادامه داد: ملت ایران بی‌نظیر هستند زیرا در شرایط سخت و با وجود معضلات و مشکلات اقتصادی و فرهنگی این گونه به نظام، انقلاب و عهد و میثاق خود با امام راحل پایبند هستند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند مردم ما بهتر از مردم زمان انبیا هستند و هرسال که می‌گذرد مردم این را ثابت می‌کنند زیرا با تمام مشکلات و سختی‌ها پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: حضور پرشور مردم در صحنه‌های مختلف به ویژه در راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن با وجود شیوع کرونا و محدودیت‌ها، برگ زرینی بر دفتر انقلاب اسلام است و باید مسئولان قدر این ملت را بدانند و در جهت خدمت‌گذاری به آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

نظام جمهوری اسلامی ایران با سایر حکومت‌ها قابل مقایسه نیست

حجت الاسلام و المسلمین حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اگر به نظام جمهوری اسلامی ایران و هر حکومتی از دو منظر درونی با نگاه به حوزه داخلی و از منظر بیرونی در مقایسه با سایر حکومت‌های جهان نگاهی داشته باشیم، می‌توانیم مقایسه‌ای بین این نظام‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظیر ندارد و قابل مقایسه با سایر حکومت‌ها نیست، زیرا تنها حکومت الهی و اسلامی که در صدر جهان امروز قرار دارد نظام جمهوری اسلامی ایران است و بقیه حاکمیت‌ها الهی و اسلامی نیستند.

به گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ضامن و شاخص نقش خداوند تبارک و تعالی در تعیین سرنوشت بشر که تعریف آن در قالب ربوبیت تشریعی خدای متعال است، توسط هیچ نظام حکومتی جز جمهوری اسلامی ایران اداره نمی‌شود.

وی در خصوص عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: طی سالیان گذشته در هر زمینه‌ای که به سمت قرآن و عترت و اطاعت از فرامین خداوند حرکت کردیم موفق بودیم و دستاوردهای شگرفی به دست آوردیم.

میرزایی گفت: مردم ایران همیشه خوب بوده‌اند و در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کرده‌اند اما هرکجا مسئولان به سمت غرب و آمریکا گرایش پیدا کردند دچار کاستی و نقصان شدیم که نمونه آن در حوزه اقتصادی نمایان است، اما زمانی که روی پای خود ایستادیم و به دنبال الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی بودیم موفق شدیم.

وی با بیان اینکه همیشه مردم از مسئولان جلوتر بودند، تصریح کرد: مردم ایران نظیر ندارند و ما مسئولان باید برای خدمتگزاری شبانه‌روزی به آنها تلاش و کوشش کنیم، البته در صورت تلاش شبانه روز هم تلاش هم نتوانسته‌ایم وظیفه خود را انجام دهیم.

حمایت مردم از نظام، وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مردم ایران در طول دهه‌های گذشته جدی‌ترین اقدامات را در راستای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی گذشته انجام داده‌اند؛ بیست و دوم بهمن‌ماه همواره به عنوان یک جشن ملی در کشور ما گرامی داشته شده است و این روزها به رغم وجود سویه‌هایی از کرونا مردم حمایت خود از نظام را اعلام می‌کنند.

وی تاکید کرد: حمایت‌های مردم وظیفه مدیران کشور را سنگین‌تر می‌کند به طوری که لازم است با شتاب بیشتری به تحقق آرمان‌های نظام اسلامی فکر کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول چندین سده گذشته ایرانیان همواره به دنبال استقلال و بر عهده گرفتن مسئولیت‌هایی برای توسعه و پیشرفت بوده‌اند، افزود: انقلاب اسلامی توانست در این ۴۳ سال دستاوردهای علمی بزرگی کسب کند و ظرفیت‌های ایران را به جهانیان نشان دهد.

مقتدایی با اشاره به تبلور روحیه فداکاری و ایثار در ملت ایران پس از انقلاب اسلامی، گفت: به رغم همه تلاش‌هایی که نظام سلطه در طول سالیان پس از انقلاب انجام داد تا مسیر انقلاب را منحرف و مجدداً سلطه‌گری‌های خود را در ایران ادامه دهد، نتوانسته به نتایج مطلوب خود برسد.

وی اضافه کرد: دردسرهای بزرگی برای کشور ایران ایجاد شد که فقط یکی از آنها دوران هشت ساله بود که در آن نظام سلطه تلاش کرد از طریق جنگ، ایران را متوقف کند اما آن اقدام نتیجه‌ای جز پیشرفت بیشتر و ظهور دستاوردهای علمی فراوان به دنبال نداشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارهای مراکز بین‌المللی علم‌سنجی، جمهوری اسلامی ایران بالاترین شتاب رشد علمی دنیا را در اختیار داشته و تلاشگران عرصه دانش توانسته‌اند ده‌ها پیشرفت تکنولوژیک را در کشور با یکدیگر ترکیب کنند که از جمله آن می‌توان به خلق و معرفی علوم مهمی نظیر نانوتکنولوژی در بالاترین سطح اشاره کرد.

مقتدایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی اکنون در زمینه تأمین نیازهای دارویی حرف‌های قابل توجهی برای گفتن دارد، گفت: انواع پرتو درمانی‌ها و رادیو داروها در ایران تولید شده و در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود. جمهوری اسلامی موجود زنده به فضا می‌فرستند و بیشترین حد توسعه در زمینه‌های علوم زیستی و مباحث ژنتیک را دنبال می‌کند که نشاندهنده ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار آن است.

راهپیمایان ۲۲ بهمن در مسیر شهدای انقلاب گام برداشتند

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیست‌ودوم بهمن برای ملت ایران میثاق دوباره با امام، انقلاب، ارزش‌ها و شهدا است و مردم اصفهان همیشه در صحنه‌های انقلاب حضوری پرشور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه یوم الله بیست‌ودوم بهمن از روزهای بزرگ، تاریخی و تأثیرگذار در تقویم جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: امسال علیرغم شرایط کرونایی و محدودیت‌های بسیار زیاد، مردم کشورمان به ویژه در اصفهان به صحنه آمدند و علاقه و محبت خود را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مردم با حضور پررنگ خود در راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن در مسیر شهدا از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گام برداشتند که امیدواریم پرچم این انقلاب را به دست امام زمان (عج) برسانیم.

وی با اشاره به فضاسازی شهر اصفهان در ایام دهه‌فجر انقلاب اسلامی، گفت: به مناسبت فرا رسیدن چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه‌فجر مجموعه مدیریت شهری نسبت به فضاسازی شهر اقدام کرد و حال و هوای انقلاب در شهر حاکم شد که در این راستا از اقدامات شهرداری اصفهان به ویژه در حوزه سازمان فرهنگی قدردانی می‌کنم.

حضور مردم بار دیگر مشت محکمی در دهان آمریکا زد

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شور و نشاط ملت در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: در حال حاضر با حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، استقبال بی‌نظیر و تاریخی آنها را از این مراسم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: شور و نشاط در خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان موج می‌زند و بازهم ۲۲ بهمن تماشایی و پرشور و نشاطی توسط مردم رقم خورده است.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: امسال هم با حضور پرشور مردم در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مشت محکمی بر دهان آمریکا و دشمنان قسم خورده کشورمان زده شد، ملت با حضور و شادابی و نشاط به صحنه آمدند که این اقدام آن‌ها ستودنی و تماشایی است.

وی اضافه کرد: امیدواریم باز هم ملت با انسجام و وحدت خود همچنان تحت رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) راه‌های پیشرفت و تعالی کشور را طی کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی نیز در حد توان خود برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم ۲۲ بهمن همکاری کردند؛ عظمت، شور، نشاط و مشارکت مردم به گونه‌ای است که سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران همچون سال‌های گذشته شکوهمند و با عزت در حال برگزاری است.

آمادگی کامل پلیس راهور استان اصفهان برای مراسم ۲۲ بهمن

سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تدابیر ترافیکی اتخاذ شده برای این مراسم، اظهار کرد: طی روزهای گذشته جلسات متعددی در این خصوص برگزار و هماهنگی و برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: برای راهپیمایی ۲۲ بهمن یک مسیر خودرویی و یک مسیر موتوری به صورت جداگانه در نظر گرفته شده است که مسیر خودرویی از پل دفاع مقدس به سمت هزارجریب- میدان آزادی- سعادت آباد به سمت گلستان شهدا و دیگری مسیر موتوری از سمت احمدآباد آغاز و به صورت مقطعی در خیابان بزرگمهر، میدان بزرگمهر، خیابان امام سجاد، آبشار و میدان لاوی و گلستان شهدا ادامه می‌یابد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطر نشان کرد: احتمال می‌دهیم شهروندان از مکان‌های دیگری هم به صورت خودجوش با موتورسیکلت مسیرهایی را ایجاد کنند که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مشکلی در این راستا نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: تنها نگرانی برای مسیرهای خودرویی است که خودروها فاصله طولی را مانند راهپیمایی طی نکنند و تصادف رخ دهد، لذا از این رو به رانندگان برای رعایت فاصله طولی و توجه کامل به جلو تاکید می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: به موتورسواران هم توصیه می‌کنیم هیجانات و شادی امروز را کنترل کنند تا منجر به حرکات هنجارشکنانه نشود و حادثه‌ای رخ ندهد.

*استقبال با شکوه مردم از کاروان در میدان آزادی

*خودروها به میدان آزادی رسیدند و به سمت گلستان شهدا در حرکت هستند

کد خبر 554839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.