بازگشت بیت کوین به محدوده ۴۴ هزار دلار

پیش‌بینی می‌شود که بیت کوین بتواند تا محدوده ۵۰ هزار دلار رشد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۴ هزار و ۴۰۰ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۸۹ درصد را تجربه کرد.
  • ETH اتریوم سه هزار و ۲۰۵ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۳.۰۵ درصد را تجربه کرد.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۲۳ دلار و ۸۸ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۸۴ درصد را تجربه کرد.
  • ADA کاردانو یک دلار و ۱۹ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۱۹ درصد را تجربه کرد.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۵ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۳۳ درصد را تجربه کرد.
  • XRP ریپل ۸۷ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۲.۳۱ درصد را تجربه کرد.
  • DOT پولکادات ۲۱ دلار و ۸۹ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته کاهش ۴.۲۴ درصد را تجربه کرد.
  • SOL سولنا ۱۱۳ دلار و ۲ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۵۴ درصد را تجربه کرد.
  • Avalanche اولانچ ۸۹ دلار ۸۷ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۲۷ درصد را تجربه کرد.
  • Tera ترا ۵۶ دلار و ۳۰ سنت معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۲.۴۰ درصد را تجربه کرد.
  • Shiba ino شیبا این و ۰۰۰۰۳۳/۰ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته رشد ۴.۳۷ درصد را تجربه کرد.
  • Polygon پالیگان ۲ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشه رشد ۳.۷۱ درصد را تجربه کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

پیش بینی می‌شود که بیت کوین بتواند تا محدوده ۵۰ هزار دلار رشد داشته باشد.

بازگشت بیت کوین به محدوده ۴۴ هزار دلار

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

دامیننس

بازگشت بیت کوین به محدوده ۴۴ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۰۷ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۱۷ درصد
  • دامیننس تتر: ۳.۹۲ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۵۰ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۴۱ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۲.۰۰ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۷۸ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۱۰ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش بازار رمز ارزها: ۱۹۹۶ میلیارد دلار

بازگشت بیت کوین به محدوده ۴۴ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۵۰ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بازگشت بیت کوین به محدوده ۴۴ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بازگشت بیت کوین به محدوده ۴۴ هزار دلار

مخالفت دسترسی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال است

به اعتقاد بانک مرکزی ایرلند، هرچند سرمایه‌گذاران حرفه‌ای از مزایای حضور در بازار ارزهای دیجیتال بهره‌مند می‌شوند؛ اما این بازار برای سرمایه‌گذاران خُرد که فاقد تخصص لازم در این زمینه هستند، بسیار پرریسک است. به همین منظور بعید است که این نهاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال خرد را تأیید کند. طبق قوانین بریتانیا سود به‌دست آمده از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال حتی پیش از فروش آن ارز دیجیتال، مشمول مالیات می‌شود.

افزایش ۱۴۷ درصدی توکن Joe طی هشت روز

بر اساس داده‌های تریدینگ ویو، توکن Joe پس از سقوط به قیمت ۰.۶۵۸ دلار در ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن)، روند صعودی کم‌نظیری را در پیش گرفته و با ۱۴۷ درصد افزایش به قیمت ۱.۶۳ دلار در روز اول فوریه (۱۲ بهمن) رسیده است. راه‌اندازی پلتفرم نقدینگی Rocket Joe، افزودن پروژه‌های جدید و استخرهای سهام‌گذاری بر روی پلتفرم Trader Joe که به افزایش ارزش کل قفل‌شده (TVL) بر روی این پلتفرم منجر شده است، از جمله دلایلی است که می‌توان برای در پیش گرفتن این روند صعودی برشمرد.

میزان فروش کل توکن‌های غیرمثلی در بازار اوپن‌سی از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رفت

طبق داده‌های ارائه شده از سوی dappradar، بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) اوپن‌سی (Opensea) از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۷ تاکنون، بیش از ۲۰ میلیارد دلار فروش داشته است و بزرگ‌ترین بازار NFT در جهان به حساب می‌آید. این بازار پیشرو مبتنی بر اتریوم در زمینه توکن‌های غیرمثلی، از زمان آغاز به کار خود تاکنون شاهد استفاده بیش از ۱.۲ میلیون معامله‌گر از پلتفرم خود بوده است. گفتنی است که رتبه دوم مربوط به بازار Looksrare است که حجم فروش آن از زمان راه‌اندازی تاکنون ۱۴.۶ میلیارد دلار بوده است.

خانه حراج ساتبیز قصد دارد ۱۰۴ کریپتوپانکس را به حراج بگذارد

خانه حراج ساتبیز (Sotheby’s)، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین حراجی‌های آثار هنری و جواهرات دنیا، روز سه‌شنبه در حساب توئیتر خود اعلام کرده است که قصد دارد در تاریخ ۲۳ فوریه (چهارم اسفند)، ۱۰۴ توکن غیرمثلی کریپتوپانکس را به حراج بگذارد. ارزش این کریپتوپانکس‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

شرکت اوپن نود ۲۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

شرکت اوپن نود (OpenNode) که در حوزه پرداخت با بیت کوین فعالیت می‌کند، از جذب سرمایه ۲۰ میلیون دلاری خبر داده است. سری A تأمین سرمایه اوپن نود به رهبری کیگزوی کپیتال و مشارکت چند سرمایه‌گذار خطرپذیر دیگر به پایان رسید. با این جذب سرمایه، ارزش این شرکت به ۲۲۰ میلیون دلار می‌رسد. گفتنی است اوپن نود در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده و از جمله شرکت‌هایی است که از شبکه لایتنینگ برای انجام فعالیت‌های خود بهره می‌برد.

غول مدیریت دارایی بلک‌راک به‌دنبال ارائه سرویس معاملات ارزهای دیجیتال است

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری چندملیتی بلک‌راک (BlackRock) که بزرگ‌ترین مدیر دارایی جهان محسوب می‌شود، در حال رونمایی از یک سرویس جدید معاملاتی ارزهای دیجیتال است. طبق گزارش کوین‌دسک به نقل از منابع آگاه، مشتریان نهادی می‌توانند دارایی‌های دیجیتال را از طریق پلتفرم علاالدین (Aladdin) شرکت بلک‌راک معامله کنند.

سال گذشته، یکی از آگهی‌های شغلی بلک‌راک نشان داد که این غول سرمایه‌گذاری روی یک استراتژی بلاک چین برای نرم‌افزار مدیریت پرتفوی بسیار قدرتمند خود است. گفتنی است شرکت بلک راک که ۹.۶ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت خود دارد، هنوز این گزارش را تأیید نکرده است.

اقدام جدید کوین بیس

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس، پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا، برای ایجاد یک کمیته اقدام سیاسی (PAC) برای حمایت از قانون‌گذاران دوستدار ارزهای دیجیتال تشکیل پرونده داده است. طبق اطلاعات کمیسیون فدرال انتخابات، الیسا هاس و کرا کالورت که به ترتیب مدیر ارشد مالی و رئیس بخش سیاست‌گذاری صرافی کوین بیس هستند، کمیته اقدام سیاسی نوآوری کوین بیس (Coinbase Innovation PAC) را ثبت کرده‌اند.

گفتنی است که این کمیته ملزم به افشای کمک‌های مالی خواهد بود که به نمایندگان منتخب کنگره انجام می‌دهد. کمیته‌های اقدام سیاسی، سازمان‌هایی هستند که اغلب با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی و بودجه برای نامزدهایی هستند که از اهداف مشخص و مشابهی حمایت می‌کنند.

مک دونالد با راه‌اندازی یک رستوران مجازی وارد حوزه متاورس می‌شود

غول فست‌فود مک‌دونالد (McDonald’s) ظاهراً در حال طراحی برنامه‌هایی برای تبدیل شدن به بخشی از متاورس است. بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان ۱۰ درخواست برای ارائه کالاهای مجازی و محصولات نوشیدنی در قالب فایل‌های رسانه‌ای قابل دانلودی که حاوی توکن‌های غیرمثلی هستند، ثبت کرده است.

این شرکت مستقر در شیکاگو همچنین در حال آماده شدن برای راه‌اندازی یک رستوران مجازی با کالاهای واقعی و مجازی است. مک دونالد همچنین قصد دارد رویدادهای سرگرمی مختلفی مانند برگزاری کنسرت را در فضای متاورس سازماندهی کند.

صرافی فاکس‌بیت شیبا این و را در پلتفرم خود لیست می‌کند

صرافی ارز دیجیتال برزیلی فاکس‌بیت (Foxbit) اعلام کرده است که شیبا این و را روز ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) در پلتفرم خود لیست خواهد کرد. این پلتفرم معاملاتی مستقر در سائوپائولو، بیش از ۹۵۰ هزار مشتری ثبت شده دارد. صرافی فاکس‌بیت، پس از مرکادو بیت کوین (Mercado Bitcoin) دومین صرافی برزیلی است که این میم کوین را به پلتفرم خود اضافه می‌کند. گفتنی است که طبق داده‌های کوین مارکت کپ، شیبا این و پس از بیت کوین دومین ارز دیجیتال پربازدید سال ۲۰۲۱ در آمریکای لاتین بوده است.

بانک ولز فارگو: هنوز برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دیر نشده است

غول خدمات مالی و بانکی ولز فارگو (Wells Fargo) گزارشی منتشر کرده که می‌گوید هنوز برای خرید ارزهای دیجیتال دیر نشده است. ولز فارگو معتقد است که ارزهای دیجیتال حتی اگر در مراحل اولیه تکامل سرمایه‌گذاری خود باشند، امروزه سرمایه‌گذاری‌های قابل قبولی محسوب می‌شوند.

این گزارش همچنین می‌گوید که استدلال‌هایی مانند «برای سرمایه‌گذاری خیلی دیر است» را درک می‌کند، اما با آن مخالف است. بانک ولز فارگو بر این باور است که تمرکز بیش از حد بر عملکرد گذشته ارزهای دیجیتال، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جدید گمراه‌کننده باشد.

پذیرش ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌ها در قابلیت جدید تلفن‌های هوشمند اپل

شرکت اپل (Apple) در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که قصد دارد قابلیت Tap to Pay را برای دستگاه‌های تلفن هوشمند آی‌فون (iPhone) خود راه‌اندازی کند. این قابلیت به بازرگانان و فروشندگانی که دارای آی‌فون هستند، امکان آن را می‌دهد که با استفاده از فناوری ارتباطات میدان نزدیک (NFC) می‌توانند تلفن هوشمند اپل خود را به دستگاه فروش تبدیل کرده و وجوه خود را دریافت کنند.

طبق گفته اپل، ویژگی Tap to Pay که به‌زودی راه‌اندازی می‌شود؛ از اپل پی، کارت‌های اعتباری و نقدی بدون تماس و سایر کیف پول‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این امر به معنای آن است که در صورت عدم مانع تراشی شرکت اپل، مشتریانی که از کوین بیس کارت، کریپتو دات‌کام ویزا کارت یا کارت‌های پرداخت مشابه استفاده می‌کنند؛ خواهند توانست از دارایی‌های ارز دیجیتال خود برای پرداخت از طریق این قابلیت جدید استفاده کنند.

نقشه بازار رمزارزها

بازگشت بیت کوین به محدوده ۴۴ هزار دلار

کد خبر 554794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.