سفرای کشورهای عضو اکو در بندرعباس گرد هم می‌آیند

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از ادامه تلاش های کشورهای عضو اکو جهت اجرای تصمیمات و توصیه‌های نشست اخیر سران این سازمان در عشق آباد خبر داد و گفت: سفرای کشورهای عضو اکو و دبیرکل آن سازمان در اواسط اسفند ماه بندر عباس گرد هم می آیند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، مهدی صفری اظهار کرد: با همکاری وزارت امور خارجه، استانداری هرمزگان و دبیرخانه اکو قرار است سفرای کشورهای عضو اکو در تهران به همراه دبیرکل این سازمان در اواسط اسفندماه جاری به بندرعباس سفر کنند و علاوه بر برگزاری نشست ماهانه خود در آن شهر و پیگیری اجرای تصمیمات نشست سران، از امکانات و تسهیلات لجستیکی و بندری این شهر بازدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعامل گسترده و هم افزایی با کشورهای همسایه از جمله در حوزه حمل و نقل و ترانزیت در دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و ارائه خدمات لجستیکی به کشورهای عضو اکو در بنادر جنوبی کشور نظیر بندر عباس و چابهار در دست برنامه‌ریزی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تقویت هرچه بیشتر خطوط مواصلاتی مابین کشورهای عضو اکو از یک سو و بین منطقه اکو با مناطق پیرامونی از جمله دستورالعمل‌های سران اکو در نشست اخیر خود در عشق آباد نیز است.

صفری تصریح کرد: در همین ارتباط و با ابتکار ازبکستان (رئیس دوره‌ای اکو در سال ۲۰۲۲)، امسال به عنوان "سالِ تقویت مواصلات منطقه‌ای" نامگذاری شده است.

وی همچنین از نشست پنج جانبه ای با حضور متخصصان حمل و نقل ریلی پنج کشور ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران خبر داد که روز پنجشنبه _۲۱ بهمن ۱۴۰۰_ به صورت مجازی برگزار شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: هدف از این جلسه که به ابتکار ترکمنستان تشکیل شد بررسی امکان انتقال بار به صورت چند وجهی (جاده و ریل) در مسیر تاجیکستان تا ترکیه از طریق شبکه ریلی ازبکستان، ترکمنستان و ایران بود و ابعاد فنی آن مورد تبادل نظر قرار گرفت. قرار است تبادل نظرها در نشست‌های دیگری دنبال شود.

کد خبر 554787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.