آغاز بارش برف و باران در استان از روز جمعه

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه ناپایدار جوی در روز جمعه به استان خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر روز شنبه در استان ادامه دارد و در اکثر مناطق به ویژه نیمه جنوبی بارش به شکل برف و باران خواهد بود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار برای امروز و نفوذ سامانه سامانه ناپایدار جوی از فردا به استان است، بر این اساس وضعیت جوی امروز در اکثر مناطق استان آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید از روز جمعه در استان، ادامه داد: در نیمه غربی استان بارش برف و باران و در دیگر مناطق، فردا شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود، فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر روز شنبه در استان ادامه خواهد داشت و در اکثر مناطق به ویژه نیمه جنوبی بارش به شکل برف و باران خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش سه تا پنج درجه‌ای کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: امروز دمای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های روز به ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و کمینه فردا صبح نیز سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

آقایی تصریح کرد: گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با ۲۲ درجه سانتی‌گراد و بوئین و میاندشت با منفی پنج درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده است.

وی بارش‌های روز شنبه برای اصفهان و مرکز استان را به شکل باران پیش‌بینی کرد و گفت: فعالیت اصلی سامانه ناپایدار از فردا و در شهرستان‌های سمیرم و غرب استان به شکل برف است همچنین به دلیل وزش باد نسبتاً شدید، امروز کیفیت هوا بهبود یافته و فردا این وضعیت با ابرناکی ادامه می‌یابد، بنابراین تا یکشنبه هوای اصفهان سالم است.

کد خبر 554710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.