افتتاح و کلنگ‎زنی پروژه‎‌های عمرانی شهرداری هچیرود

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، آئین بهره‌برداری و آغاز عملیات عمرانی پروژه‌‎های شهرداری هچیرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر ردایی، شهردار هچیرود در این مراسم با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری هچیرود ۵۳ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: از مجوز فرمانداری برای هزینه‌کرد علی‌الحساب ۲۰ میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی استفاده شده است و این میزان در بودجه متمم امسال وارد می‌شود.

وی از بودجه ۹۶ میلیاردی این شهرداری برای سال آینده خبر داد و افزود: از این میزان ۵۶ میلیارد تومان صرف امور عمرانی خواهد شد.

شهردار هچیرود با اشاره به درخواست شورا و شهروندان برای توسعه و رشد فضای شهری، مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری در چهار سال دوره ششم مدیریت شهری را احداث ساختمان شهرداری، مبلمان محور اصلی، پیاده‌راه ساحلی به طول شش کیلومتر، افزایش سرانه فضای سبز و بهره‌برداری آسفالت محلات عنوان کرد و ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای آسفالت محلات بیش از هشت میلیارد برآورد شده است و برای خرید زمین پروژه پارک سلامت زمین بهداشت و درمان نیز هشت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

ردایی با بیان اینکه خط ساحلی هچیرود شش کیلومتر است اما راه‌های مناسبی برای دسترسی به ساحل نداریم، گفت: برای سه نقطه از شهر و ورودی به ساحل برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: اجرای مبلمان شهری، تعویض چراغ‌های روشنایی، احداث جدول و دیگر پروژه‌های شهری به عنوان امور روزمره و روتین شهرداری یاد کرد که در جهت تحقق توسعه فضای شهری خواهد بود؛ امید است با اجرای پروژه‌های برنامه‌ریزی شده، شهر هچیرود به عنوان نگین استان مازندران به زودی به جایگاه واقعی خودش برسد.

سید رسول حسینی، فرماندار چالوس نیز در این مراسم گفت: ترکیب اجرایی شهر هچیرود بسیار عالی است؛ این شهر دارای ویژگی‌های منحصر به‌فرد با مردمانی شایسته و متدین است و اعضای شورای شهر و شهردار هچیرود بسیار فعال و پرتلاش بوده‌اند و برای توسعه شهر از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در جهت ارتقای هرچه بیشتر این شهر کوشش شبانه‌روزی داشته که جای تقدیر دارد، افزود: قابلیت‌های هیچ رود از جمله مجاورت با دریا، دشت و کوه، این شهر را با دیگر شهرها متمایز می‌کند.

فرماندار چالوس بر تعامل و همکاری دستگاه‌ها با شهرداری تاکید کرد و ادامه داد: هچیرود می‌تواند با برنامه‌ریزی و تلاش به الگوی توسعه و گردشگری در سطح استان تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، بهره‌برداری عملیات آسفالت در محلات دوجمان، عباسکلا، کیاکلا و امامرود، کلنگ‌زنی پروژه پارک سلامت، احداث مجموعه پیاده‌راه ساحلی موج دوجمان، پیاده‌روسازی و اجرای مبلمان شهری کیاکلا و نگین دریای هچیرود از جمله طرح‌های شهرداری هیچ رود در دهه مبارک فجر است.

کد خبر 554683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.