تهیه طرح پدافند غیرعامل برای ۵۰ شهر کشور

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور از اجرای طرح پدافند غیرعامل برای ۵۰ شهر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسدالله کریمی امروز _پنجشنبه بیست و یکم بهمن‌ماه_ در نشست با مسئولان شهرستان آمل در محل شهرداری این شهر، اظهار کرد: ملتی که به دفاع از خودش توجه نداشته باشد محل امنی برای زندگی نخواهد داشت و با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و اجتماعی کشور بایستی به این امر نگاه ویژه‌ای داشت.

وی با بیان اینکه توجه به پدافند شهری اهمیت زیادی دارد و شهرها باید زیرساخت سایبری داشته باشند، افزود: آلودگی، ترافیک و کمبود فضای سبز از مشکلات ابتدایی هر شهری است و به همین دلیل باید به موضوع پدافند غیرعامل توجه ویژه‌ای شود.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل در حوزه شهری بسیار حیاتی، حساس، ضروری و لازم است، خاطرنشان کرد: مطالعات پدافند غیرعامل در شهرها موجب شناخت شهر و ترسیم چشم‌انداز بهتر در پیشبرد اهداف شهری می‌شود؛ با توجه به اهمیت این موضوع سازمان پدافند غیر عامل کشور تصمیم گرفت تا در ۵۰ شهر کشور، جهت تهیه طرح مطالعات پدافند غیر عامل مشارکت ۵۰ درصدی داشته باشد که شهرستان آمل نیز یکی از شهرهای برگزیده این طرح است.

در ادامه علی داودی، شهردار آمل با بیان اینکه شهر آمل یک شهر ویژه است، تاکید کرد: انتظار ما از همه سازمان‌ها و ادارات کشوری این است که به شهر آمل نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

حسن مجیدی کیا، رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیز با بیان اینکه بر اساس طرح آمایش، آمل شهر ویژه‌ای است، گفت: در حوزه آتش‌نشانی، شهر معین شهرهای اقماری و ساحلی هستیم و نیاز شدید به تجهیزات خصوصاً نردبان ۶۲ متری داریم.

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد مسافران و گردشگران در شهر آمل باید زیر ساخت‌های مربوطه مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 554682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.