رونمایی از ۳ پروژه هوشمند در مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر سه سامانه نرم‌افزاری با عناوین داشبورد تخصصی شهرسازی، داشبورد مکانی پروژه‌های عمرانی و اپلیکیشن نظارت هوشمند مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مهدی بدیع‌فرخد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ضرورت ایجاد داشبوردها، اظهار کرد: بعضی از سیستم‌های عملیاتی حاوی گزارش‌های تخصصی است ولی امکان ورود مدیران ارشد به آن وجود نداشت به همین دلیل محیطی تحت عنوان dashboard.mashhad.ir ایجاد شد.

وی با بیان اینکه با همکاری معاونت برنامه‌ریزی "داشبورد شهرسازی" طراحی شد، تصریح کرد: در این داشبورد امکان مشاهده پراکندگی پروانه‌ها، مساحت، پایان‌کار و نقل و انتقالات در نقشه شهر مشهد به تفکیک منطقه و ناحیه فراهم شده است؛ با یک نگاه می‌توان مشاهده کرد چه تعداد ساخت‌وساز در کدام منطقه یا ناحیه وجود دارد که این کار به برنامه‌ریزی، ارائه خدمات بهتر به شهروندان و سیاست‌های تخفیفی و ساخت‌وساز کمک می‌کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: بر اساس آمار حاصله از این داشبورد، در سال‌جاری بیش از ۱۴ هزار نقل و انتقال، پنج هزار پایان‌کار و پنج‌هزار و ۲۰۰ پروانه صادر شده است، همچنین برای ساخت این داشبورد یک هزار نفرساعت کارشناسان سازمان فاوا و یک‌هزار و ۵۰۰ نفرساعت پیمانکار فعالیت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در پروژه بعدی با عنوان "داشبورد مکانی پروژه‌های عمرانی" میزان پروژه‌های موجود در سطح شهر به تفکیک مکان مشخص شده است، گفت: در این پروژه امکان فیلتر و گزارش‌گیری بر مبنای حوزه‌های بهره‌بردار، مجری و خدمات بر اساس برنامه مناطق، محدوده و مساحت فراهم شده است.

بدیع با اشاره به پیگیری شورای اسلامی شهر در خصوص مناطق بازآفرینی، تصریح کرد: در حال حاضر تمام مناطق به‌صورت مستند بر روی نقشه وجود دارد و نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ پروژه بر اساس فیلترهای ذکر شده قابل نمایش است.

وی با اشاره به پنج هزار نفرساعت فعالیت برای ایجاد داشبورد مکانی پروژه‌های عمرانی، در خصوص اپلیکیشن نظارت هوشمند، گفت: پروژه جمع‌آوری هوشمند زباله‌های خشک برای اولین‌بار در کشور از سال گذشته در شهرداری مشهد آغاز شده است که بر این اساس شهروندان می‌توانند از طریق سه اپلیکیشن نسبت به جمع‌آوری هوشمند زباله‌های خشک اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: در حال‌حاضر سه شرکت خصوصی اعلام همکاری کرده‌اند که این امر سبب ایجاد محیط رقابتی، جلوگیری از انحصار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می‌شود همچنین سایر شرکت‌های خصوصی نیز در صورت امکان می‌توانند درخواست دهند و در صورت تأیید فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنند.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان مدیریت پسماند و با توجه به زیاد شدن تعداد شرکت‌ها و ضرورت نظارت شهرداری بر آن‌ها، نرم‌افزار نظارتی ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ هزار مشترک در سه اپلیکیشن اعلام شده، فعال هستند و حدود پنج هزار تن زباله خشک جمع‌آوری شده است، علاوه بر این برای ساخت این اپلیکیشن نیز هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده است.

کد خبر 554671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.