جشنواره شعر حضرت مادر به ایستگاه آخر رسید

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر حضرت مادر در دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این آیین که شامگاه چهارشنبه _بیستم بهمن‌ماه_ از سوی اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، با اشاره به نقش هنر در تعالی روح انسان اظهار کرد: هنر، نعمتی الهی است. خداوند این نعمت را به همه ما عطا کرده که به‌واسطه آن روح خود را صیقل دهیم و به آرامش برسیم. بعضی هنر را مخابره انسان با انسان می‌دانند، بعضی هنر را دستاوردهای متفکرانه انسان برای رسیدن به راه خود دانسته‌اند، بعضی آن را پوششی برای آفرینش صور لذت‌بخش و بعضی تجلی روح الهی انسان در کالبد مادی تعریف می‌کنند، اما آن چیزی که بین تمام تعاریف مشترک است زیبایی و جاذبه نورانی است که در هنر نهفته است.

وی افزود: هنر دینی همواره موضوعی بحث برانگیز بوده است. بعضی اعتقاد دارند امکان ندارد هنر و دین با یکدیگر ارتباطی داشته باشند؛ چراکه هنر به سمت آزاداندیشی و دوری از قیود پیش می‌رود و ارتباطی با دین ندارد. بعضی نیز هنر دین را به معنی هنر مسلمانان تعریف کرده و آثار آن‌ها را هنر اسلامی برشمرده‌اند، اما آن چیزی که ما می‌پذیریم این است که هنر دینی ذاتاً وجود دارد و برای تعریف آن باید بسیار گفت‌وگو کنیم.

احمدیان با بیان اینکه خاصیت هنر، تأثیرگذار ناخودآگاه آن در وجود انسان‌ها است، تصریح کرد: اگر این خاصیت را در مورد هنر بپذیریم و او را به صنعت تشبیه کنیم، به این می‌رسیم که هنر ابزاری در دست انسان است تا بتوانند اهداف والای انسانی و خدایی را در جامعه ایجاد کند. همان‌طور که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز در کتاب «هنر دینی» به این موضوع پرداخته‌اند؛ ایشان در این کتاب یادآور می‌شوند برای ترقی هنر دینی باید در محتوا، قالب و هدف هنر تغییر ایجاد کرد. ما همیشه در مورد محتوا و هدف بحث می‌کنیم اما هیچ صحبتی در مورد قالب نمی‌کنیم. آنچه اهمیت داشته و پرداخت متخصصین دینی به آن را می‌طلبد بحث قالب هنر دینی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که جشنواره شعر حضرت مادر در سال‌های آینده نیز در قالب برند ملی تداوم پیدا کند و به‌زودی دبیرخانه دائمی جشنواره راه‌اندازی شود.

اسامی برگزیدگان جشنواره شعر حضرت مادر

در آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر حضرت مادر، برندگان این دوره به انتخاب هیئت‌داوران متشکل از عباس شاه‌زیدی، محسن ناصحی و محمد کاروان، به شرح زیر معرفی شدند.

آثار کلاسیک:

رتبه اول: زهرا سپه‌کار از اصفهان

رتبه دوم: بهجت فروغی‌مقدم از اصفهان

رتبه سوم: آرش پورعلی‌زاده از رشت

بخش ویژه:

رتبه دوم: فاطمه شفیعی از اصفهان

رتبه سوم: محبوبه راه‌پیما از تهران

شایسته تقدیر:

سیدداوود دهقانی‌فیروزآبادی از میبد یزد

مجتبی خرسندی از قم

علی سلیمیان از زرین‌شهر

کد خبر 554658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.