۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
شهر پاسخ‌ده، هوشمند است

یک کارشناس طراحی شهری گفت: اگر تغییرات فناورانه را نادیده بگیریم، روندها و فرایندهای شهری متوقف نمی‌شود؛ اما شهر بدون برنامه‎ریزی توسعه پیدا می‌کند و رضایتمندی مردم کاهش می‌یابد، چراکه شهرها دیگر پاسخگوی نیازهای ساکنان خود نیستند.

امیر شکیبا منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرهای پاسخ‌ده شهرهایی هستند که در برابر انواع بحران‌ها و تنش‌های محیطی، انعطاف‌پذیر باشند و بتوانند نیازهای ساکنان خود را برطرف کنند.

وی افزود: شهرهای هوشمند بهترین نوع شهرهای پاسخ‌ده هستند؛ چراکه تمام برنامه‌ها و طرح‌ها در آن‌ها بر مبنای وضع موجود و چشم‌انداز آینده شهر تهیه و تنظیم شده است.

این کارشناس طراحی شهری خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مراحل هوشمندسازی، شناخت جوانب و ابعاد مختلف شهر و تدوین برنامه و ترسیم چشم‌انداز بر اساس آن است.

شکیبا منش تصریح کرد: حل بسیاری از معضلات و مشکلات شهر بدون هوشمند کردن زیرساخت‌ها ممکن نیست و بسترها و الگوهای مدیریت سنتی، پاسخگوی مسائل امروز شهرها نیستند.

وی تاکید کرد: شهروند هوشمند، زیرساخت‌های هوشمند و مدیران هوشمند، در یک چرخه سیستمی زمینه را برای تحقق شهری پاسخ‌ده فراهم می‌کنند و بدون وجود زیرساخت‌های هوشمند، رضایت‌مندی چندانی حاصل نخواهد شد.

این کارشناس طراحی شهری گفت: اگر تغییرات فناورانه را نادیده بگیریم، روندها و فرایندهای شهری متوقف نمی‌شود؛ اما شهر بدون برنامه‌ریزی توسعه پیدا می‌کند و رضایتمندی مردم کاهش می‌یابد، چراکه شهرها دیگر پاسخگوی نیازهای ساکنان خود نیستند.

کد خبر 554646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.