معلمی: اسلامیت و جمهوریت، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: نهاد رهبری، اسلام و مردم، سه رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که باعث شده است دستاوردهای بی‌شماری به دست بیاوریم.

محمود معلمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را می‌توان به دو دسته کلان و خرد تقسیم کرد، اظهار کرد: از جمله دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی تشکیل حکومتی با ویژگی جمهوریت و اسلامیت بود. نظامی که مردم تصمیم‌گیر هستند و در همه ارکان کشور و نظام به صوت مستقیم و غیرمستقیم دخالت دارند. در هیچ جای دنیا این چنین نظام مردمی وجود ندارد، حتی در نظام‌های مدعی دموکراسی در جهان نیز جمهوریت به این شکل نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای خرد انقلاب اسلامی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی، صنعتی و نظامی فراوانی طی ۴۳ سال گذشته حاصل شده است، در پیشرفت‌های علمی قبل از انقلاب المپیادهای علمی برای دانش‌آموزان و دانشجویان وجود نداشت اما امروز دانش‌آموزان و دانشجویان در المپیادهای جهانی رتبه‌های بالایی کسب می‌کنند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: قبل از انقلاب عمده پزشکان، بنگلادشی، هندی و پاکستانی بودند اما امروز پزشکان متخصص و ماهر ایرانی در اقصی نقاط ایران حضور دارند به‌گونه‌ای که مردم کشورهای دیگر در ایران به درمان می‌پردازند.

وی با بیان این که تنها هشت کشور در جهان توانستند به پیشرفت‌های هسته‌ای دست یابند، اضافه کرد: اکنون چرخه کامل تولید هسته‌ای را در اختیار داریم به گونه‌ای که در مساله هسته‌ای در ۴۰۰ رشته علمی پیشرفت کرده‌ایم و جز هشت کشور جهان هستیم.

معلمی خاطرنشان کرد: ایران در زمینه علمی در منطقه مقام اول و در جهان جزو هشت کشور برتر محسوب می‌شود، بر اساس آمار نهادهای بین‌المللی امروزه سرعت رشد پیشرفت علمی ایران ۱۱ برابر جهان است.

وی یادآور شد: در مسائل نظامی نیز جزو کشورهای برتر جهان هستیم؛ قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران به حدی است که موشک‌های نقطه‌زن تا دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر برد دارد همچنین در مساله ماهواره پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است و در آینده نزدیک می‌توانیم انسان به فضا بفرستیم.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: با مقایسه جنگ روسیه و ایران و نیز جنگ ایران و عراق می‌بینیم که قبل از انقلاب در جنگ روسیه بسیاری از خاک ایران را از دست دادیم اما در جنگ تحمیلی با اینکه حدود ۴۰ کشور به کمک صدام با ما جنگیدند اما یک وجب از خاک کشور جدا نشد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری، اسلام و مردم سه رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که باعث شده است دستاوردهای بی‌شماری به دست بیاوریم.

معلمی، درباره زندان ساواک گفت: در دوران قبل از انقلاب خفقان عجیبی بر کشور حاکم بود یعنی آزادی به هیچ معنا وجود نداشت؛ سازمان امنیت و اطلاعات کشور (ساواک) با کمک رژیم صهیونیستی اسرائیل ایجاد شد؛ آن‌ها هر انسان آزادی‌خواهی را دستگیر و زندانی می‌کردند و به شهادت می‌رساندند. علمایی همچون شهیدان غفاری و سعیدی به بدترین شکل در زندان‌های ساواک به شهادت رسیدند.

وی افزود: در دوران پهلوی آزادی وجود نداشت و روحانیون حق نداشتند بر روی منبر علیه اسرائیل و رژیم شاهنشاهی صحبت کنند، اما امروز شاهد هستیم که مطبوعات و فضای مجازی در خصوص مسائل مختلف نقد می‌کنند و نظر می‌دهند و آزادی به معنایی که اسلام قرار داده یعنی آزادی اندیشه و فکر بر جامعه حاکم است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی اظهار کرد: قبل از انقلاب محمدرضا شاه می‌گفت زن وقتی خوب است که فریبنده و دلربا باشد، اما امام خمینی (ره) می‌فرمودند مقام زن مانند مقام قرآن است، همان‌طور که قرآن انسان‌ساز است زن هم انسان‌ساز است.

وی که خود نیز مدتی زندانی ساواک بوده است، خاطرنشان کرد: روز چهارم آبان‌ماه ۱۳۵۷ در مسجدی معروف به حاج‌آقا عطا، در خیابان عبدالرزاق اصفهان دستگیر شدم و مدتی در زندان رژیم شاه بودم که مشخص است در آنجا چه بر سر ما آوردند.

کد خبر 554615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.