اختصاص ۱۲۵ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های آبخیزداری

رئیس آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: از محل صندوق توسعه ملی به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری استان اصفهان بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «حسین یاری» در مراسم افتتاح طرح‌های آبخیزداری شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری با هدف حفظ آب، خاک و کنترل سیلاب و استحصال روان‌آب‌های سطحی برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و پیشگیری از خسارت سیل به تأسیسات زیربنایی، مناطق مسکونی، باغات، مزارع کشاورزی و قنوات و چاه‌ها است.

وی افزود: از محل صندوق توسعه ملی به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری به استان اصفهان بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که بالغ بر ۷۰ پروژه آبخیزداری اجرا شده است.

رئیس آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان داد: در استان اصفهان ۲۵۰ هزار هکتار مطالعات تفصیلی و ۵۰۰ هزار هکتار ارزیابی اثربخشی از پروژه‌های سال گذشته اجرا شده است.

وی ادامه داد: سهم شهرستان گلپایگان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۶.۵ میلیارد تومان بود که یک میلیارد تومان آن بابت مرمت و اصلاح و تکمیل بند خاکی تیکن و قرغن هزینه شد.

یاری با اشاره به مشخصات پروژه سیلاب تخت عباس ورزنه به طول ۱۵۰۰ متر و با ارتفاع چهار متر و با حجم آبگیری ۳۵۰ هزار متر مکعب، افزود: در اجرای فاز نخست پروژه بالغ بر دو میلیارد تومان و فاز دوم پروژه نیز ۳۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

اجرای فاز دوم طرح پخش سیلاب حوزه تخت عباس ورزنه

«مهدی رمدان» رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان نیز با اشاره به وسعت منطقه تخت عباس ورزنه به متراژ ۱۵ هزار و ۶۰۰ هکتار، اظهار کرد: در پی بارندگی‌ها، سیلاب منطقه تخت عباس خساراتی به زمین‌های کشاورزی پایین دست وارد می‌کرد که پس از تهیه طرح مطالعاتی و تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی سال ۱۳۹۷ فاز نخست پخش سیلاب اجرا شد.

وی افزود: امسال فاز دوم طرح پخش سیلاب حوزه تخت عباس ورزنه با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال به انجام رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: این پروژه با هدف تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و تأخیر در سیلاب‌های مخرب و نفوذ آب به سفره‌های زیر زمینی تالاب شور اجرا شد.

کد خبر 554603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.