نصب سطل‌های دریایی در کرواسی برای کاهش آلودگی آب

کرس، جزیره‌ای در قلمرو کرواسی و واقع در دریای آدریاتیک، میزبان سطل‌های زباله بزرگی روی سطح آب‌های خود است که آلودگی محیط را به حداقل می‌رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلودگی اقیانوس‌ها یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهرهای نزدیک به آب محسوب می‌شود زیرا نه تنها سلامت موجودات دریایی، بلکه ساکنان اطراف را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته در بسیاری از نقاط دنیا نیز، مدیرهای شهری همواره در تلاش هستند از طریق پیاده‌سازی استراتژی‌های مختلف و خلاقیت این مشکل را تا حد زیادی حل کنند و آلودگی آب و زیان‌های ناشی از آن را به حداقل برسانند.

هفته گذشته، برنامه‌ریزان شهر جزیره‌ای کرس به‌طور آزمایشی، یک وسیله سطل‌مانند بزرگ روی سطح آب دریای آدریاتیک در نزدیکی شهر نصب کردند که به تصفیه آب محیط می‌پردازد. علاوه بر این، سطل جدید همانند مکنده‌ای است که تمام ضایعات اطراف را به قسمت داخلی خود جذب می‌کند. این مواد زائد را اغلب بطری‌های پلاستیکی، میکروپلاستیک‌ها و نفت خام تشکیل می‌دهد که همگی برای زندگی دریایی بسیار خطرناک است.

نصب سطل‌های دریایی در کرواسی برای کاهش آلودگی آب

سطل زباله جدید کرس، روزانه از قدرت جمع‌آوری حدود یک کیلو و ۵۰۰ گرم مواد زائد برخوردار است ضمن این که از شناور شدن ضایعات باقی‌مانده روی سطح آب یا فرو رفتن آن به کف دریا نیز خودداری می‌کند که این کار به سهم خود، آلودگی اکوسیستم را به حداقل می‌رساند.

شهردار کرس در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی ادعا کرده است که این سطل زباله دومین نمونه از نوع خود در دریای آدریاتیک و ششمین نمونه در سراسر کرواسی به‌شمار می‌رود. علاوه بر این، وی از قرار دادن سطل‌های مشابه دیگر در سراسر سطح آب خبر داده است که در صورت پیاده‌سازی این طرح، پیش‌بینی می‌شود به زودی آلودگی‌های دریای آدریاتیک به حداقل ممکن برسد.

مدیران کرس، افزایش آگاهی مردم از خطرات ناشی از آلودگی محیط و ترغیب آن‌ها به اتخاذ سبک زندگی پایدار را از دیگر اهداف خود برای نصب سطل‌های زباله جدید در سطح آب معرفی کرده‌اند.

نصب سطل‌های دریایی در کرواسی برای کاهش آلودگی آب

کد خبر 554598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.