چند بار می‌توان از یک ماسک N95 استفاده کرد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد می‌توانند به راحتی برای ۲۵ بار از یک ماسک N95 استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمار ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ همواره در حال افزایش است؛ بنابراین رعایت نکردن اقدامات پیشگیرانه خطر ابتلاء به ویروس کرونا را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. یکی از اقدامات اساسی برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ استفاده از ماسک است. توصیه شده هر بار که از منزل بیرون می‌روید از ماسک استفاده کنید. به گفته متخصصان، استفاده صحیح از ماسک می‌تواند خطر ابتلاء به عفونت را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. ماسک‌های مختلفی در بازار وجود دارد ولی ماسک N95 بهترین ماسک در زمینه پیشگیری از بروز بیماری است.

چرا N95 بهترین ماسک است؟

محققان معتقدند که ماسک‌های N95 بهتر از ماسک‌های پارچه‌ای و جراحی از افراد در برابر بیماری کووید -۱۹ محافظت می‌کند؛ زیرا این نوع ماسک می‌تواند حداقل ۹۵ درصد ذرات موجود در هوا را به دام بیندازد و از نفوذ آن‌ها به ریه‌ها جلوگیری کند؛ بنابراین ماسک N95 بهتر از هر نوع ماسک دیگر عمل می‌کند. موضوع قابل توجه در مورد ماسک ذکر شده این است که قابل استفاده مجدد و مقرون به صرفه است. البته در صورتی که گران‌ترین ماسک موجود در بازار را نیز تهیه کنید، پس از گذشت زمان غیر قابل استفاده می‌شود و باید آن را دور انداخت.

چند بار می‌توان از یک ماسک N95 استفاده کرد؟

ماسک‌های N95 از ماسک‌های معمولی جراحی گران‌تر است؛ بنابراین نمی‌توان پس از هر بار استفاده آن‌ها را دور انداخت. افراد می‌توانند برای مدت زمان محدودی این نوع ماسک را بشویند و دوباره از آن استفاده کنند. مدت زمانی که می‌توانید از ماسک N95 استفاده کنید به زمانی که از آن در طول روز استفاده می‌کنید بستگی دارد. ماسک N95 پس از چندین بار استفاده و شست‌وشو غیرقابل استفاده می‌شود، به طوری که هوا می‌تواند به راحتی بدون فیلتر شدن وارد دهان و بینی افراد شود. در این صورت استفاده از ماسک بی‌فایده است، زیرا ویروس می‌تواند به راحتی وارد ریه شود. همچنین اگر بندهای ماسک از حالت اولیه خود خارج شود یا ماسک نتواند صورت افراد را به صورت کامل بپوشاند، باید از ماسک جدید استفاده کنید.

در چه صورت می‌توان مدت طولانی‌تر از ماسک N95 استفاده کرد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد می‌توانند به راحتی برای ۲۵ بار از یک ماسک N95 استفاده کنند. حتی در صورتی که ماسک در شرایط مناسب باشد و به درستی صورت افراد را بپوشاند، می‌توان برای مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کرد. فیلترهای بعضی از ماسک‌ها را نیز می‌توان تعویض کرد و دوباره از آن استفاده کرد، اما بهتر است از یک ماسک جدید استفاده کنید تا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند.

چگونه می‌توان ماسک N95 را تمیز کرد؟

افراد می‌توانند به منظور تمیز کردن ماسک N95 ابتدا آن را بشویند، سپس آن را در مکانی تاریک و خشک نگه دارند. قرار دادن ماسک زیر نور خورشید باعث می‌شود عملکرد آن‌ها کاهش پیدا کند. توصیه شده است که افراد چند ماسک داشته باشند و چند روز متوالی از یک ماسک استفاده کنند.

کد خبر 554576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.