سفر دریایی به کانادا، سفری لوکس و خاطره‌ای به یاد ماندنی

سفر دریایی از آن دسته سفر هاست که تا آخر عمر می‌توان در مورد آن صحبت کرد و برای نوه و نتیجه‌ها درباره‌اش خاطره تعریف کرد.

تجربه‌ای متفاوت که خیلی‌ها یا دل و دماغ انجام آن یا پول آن را ندارند. اما در این مقاله می‌خواهیم شما را با یکی از خطوط دریایی سفر از اروپا به کانادا معرفی کنیم. اگرچه که به خاطر محدودیت‌های موجود احتمالاً کمتر کسی از ایران بتواند همچین سفری را انجام دهد اما می‌شود با مرور مسیر سفر نیز محظوظ شد چرا که می‌گویند: وصف العیش، نصف العیش.

اولین نکته در مورد این سفر این است که برای شروع باید به انگلستان یا فرانسه بروید. تا آنجای سفر با خود شماست. هوایی، زمینی یا دریایی، به هر نحوی خودتان را به بندر سوت‌همپتون انگلستان یا لواَوق (le Havre) فرانسه برسانید. پس از آن سفر ما شروع می‌شود. فراموش نکنید ویزای کانادا را باید قبلاً از شروع سفر دریایی داشته باشید و اون رو از قبل برای شما پیکاپ کرده باشند یا خودتان زحمت پیکاپ ویزا را کشیده باشید.

قبل از آنکه به دریا بزنیم ابتدا کشتی مسافرتی را به شما معرفی می‌کنیم و امکانات آن را برایتان شرح می‌دهیم.

کشتی کوئین مری ۲ (Queen Mary ۲) از نظر فنی یک کشتی اقیانوس‌پیماست که چه از نظر دکور و مبلمان مجلل و باشکوه، چه از نظر سفرهای نمادین بین‌قاره‌ای در اقیانوس اطلس بین ساوت‌همپتون و نیویورک و کروز جهانی سالانه به کشتی‌های دوران طلایی سفر در دریاها و اقیانوس‌ها شبیه است. کونارد لاین [۱] به دلیل توجه به کوچک‌ترین جزئیات به خود می‌بالد و به یمن این توجه مسافران می‌توانند مطمئن باشند که از سفری شاهانه بر روی عرشه QM۲ لذت خواهند برد. اگر از صرف یک شام مجلل و لذیذ لذت می‌برید، دوست دارید لباس‌هایی فاخر را برای حضور در یک ضیافت عصرگاهی بر روی عرشه به تن کنید یا از گوش دادن به موسیقی زنده غرق در آرامش می‌شوید، درهرحال می‌توانید خاطرجمع باشید که لحظه‌به لحظ سفرتان در کشتی QM۲ سرشار از زیبایی و ظرافت خواهد بود.

امکانات

کونارد سنت دیرینه انگلیسی‌ها را در سفرهای دریایی پاس می‌دارد؛ سالن غذاخوری مهمانان را با توجه به طبقه محل اقامتشان از هم مجزا می‌کند و سالن جداگانه‌ای نیز برای سرو اصلی چای بعدازظهر دارد. لوکس بودن استانداردِ کلاس بریتانیا است، اما در سالن‌های گریل (Grills) کونارد نهایت تلاشش را برای ارائه بهترین‌ها در رستورانی صمیمانه و در سالن و عرشه انحصاری می‌کند.

سالن‌های غذاخوری دیگری نیز در کشتی کوئین مری ۲ وجود دارد: رستوران Verandah برای غذاهای مجلل فرانسوی، بار Golden Lion و رستوران Lido که در محیطی راحت‌تر و آرامش‌بخش‌تر آسودگی و آرامش را در گوشه‌ای دنج برای مسافران به ارمغان می‌آورد. همچنین وقتی ضرورت ایجاب کند، به راحتی می‌توانید غذا را در اتاقتان میل کنید و از صرف غذا روی بالکن لذت ببرید، بنابراین دلیلی ندارد که در کشتی کوئین مری ۲ نگران گرسنه ماندن باشید.

امکانات کشتی QM۲ بی‌نظیر است و شامل ۱۴ بار، ۱۰ رستوران، ۸ جکوزی، باشگاه بدنسازی و … می‌شود، تمام مسافرانی که کشتی کونارد لاین را برای سفر دریایی انتخاب می‌کنند، کاری برای انجام دادن دارند و هرگز حوصله‌شان سر نمی‌رود. کشتی کوئین مری ۲ امکانات زیر را در اختیارتان می‌گذارد:

  • محل بازی کودکان (The Zone)
  • سالن ConneXions کونارد برای کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و همایش‌ها
  • سالن نمایش فیلم
  • فرشگاه‌های Mayfair
  • بوتیک‌های طراحان مطرح مانند مایکل کورس
  • کتاب‌فروشی QM۲
  • کتاب‌خانه
  • محل نگهداری حیوانات
  • بیمارستان
  • رخت‌شوی‌خانه
  • آسمان‌نما
  • سالن ورزش

علاوه بر چند استخر و جکوزی که در آنها می‌توانید تنی به آب بزنید، چند سالن ماساژ و اسپای درمانی نیز در این کشتی مجلل وجود دارد که برای استفاده از آنها کافی است وقت بگیرید.

برنامه سفر

روز اول

سفر دریایی به کانادا، سفری لوکس و خاطره‌ای به یاد ماندنی

‌کشتی از بندر ساوت‌همپتون حرکت می‌کند: بزرگ‌ترین بندر کشتی‌های تفریحی بریتانیا که بسیاری تعطیلات دریایی‌شان را از آن‌جا شروع می‌کنند، از نظر امکانات کشتیرانی و جذابیت‌های تاریخی هیچ کمبودی ندارد. در یک تور پیاده‌روی مفرح می‌توانید از منظره‌های زیبای محلی شامل ۳۰ یادمان باستانی لذت ببرید، اطلاعات بیشتری را درباره داستان غم‌انگیز تایتانیک به دست بیاورید و در پارک ملی نیوفارست گریزی به طبیعت بزنید. ساوت‌همپتون با ده‌ها رستوران دریایی و حتی یک گالری هنری رایگان بدون شک مقصد فوق‌العاده‌ای برای اقامت در روزهای قبل یا بعد از سفر دریایی‌تان است.

روز دوم

لواَوق (پاریس)

روزهای سوم تا هشتم

روی دریا

روز نهم

نیویورک: وقتی پای بیگ اپل به میان می‌آید، آن‌قدر مکان دیدنی وجود دارد که زبان از بیانشان قاصر است، بااین‌حال می‌توان گفت که مهم‌ترین مکان‌های دیدنی نیویورک شامل این موارد می‌شود: مجسمه آزادی، ساختمان امپایر استیت، سنترال پارک، میدان تایمز، پل بروکلین، موزه تاریخ طبیعی و موزه هنر متروپولیتن؛ البته نباید مناظر زیبای مرکز شهر بروکلین، مکان‌های شیک منهتن و نمای زیبا و کلاسیک ساختمان‌های رد آیلند در افق را از قلم انداخت.

روز دهم

روی دریا

روز یازدهم

بوستون: بوستون یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکا است که تاریخی دیرینه از روزهای استقلال تا دوران مدرن دارد و خانه تیم معروف بیسبال بوستون رد ساکس بوده است. تماشای مسابقه بیسبال یکی از واجبات سفر به بوستون است، قدم زدن در امتداد پیاده‌راه آزادی بوستون را هم نباید فراموش کنید با توقف‌گاه‌هایی که در مکان‌هایی مشهور و روایتگر داستان انقلاب آمریکا بنا شده است. همچنین گردشگران می‌توانند غذاهای اصیل و کلاسیک بوستون را در کامیون‌های غذای سیار بوستون که در بسیاری از نقاط شهر به چشم می‌خورند، نوش جان کنند.

روز دوازدهم

روی دریا

روز سیزدهم

سفر دریایی به کانادا، سفری لوکس و خاطره‌ای به یاد ماندنی

سیدنی، نووا اسکوشیا: سیدنی بزرگ‌ترین ناحیه شهری در کیپ برتون است که از جذابیت یک اجتماع ساحلی در کنار هیجان شهری برخوردار است. سیدنی که در سال ۱۷۸۵ بنیان‌گذاری شد، به مرور صاحب چندین موزه شده است که به تاریخ شگفت‎انگیز نووا اسکوشیا اختصاص دارد؛ همچنین «Good Cheer Trail» را هم نباید از قلم انداخت، پیاده‌راهی که غذاهای محلی و لذیذ و شراب گوارای آن عقل و هوش از سرتان می‌برد. تورهای پیاده‌روی روش فوق‌العاده‌ای برای بازدید از مکان‌های دیدنی سیدنی مانند موزه ماینرز، ممبرتو هریتیج پارک و بیگ فیدل به شمار می‌آید.

روز چهاردهم

روی دریا

روز پانزدهم تا هفدهم

کبک: اقامت یک‌شبه: کبک قدیمی احساس منحصربه‌فردی را در شما ایجاد می‌کند، گشت و گذار در خیابان‌ها و میدان‌های عجیب و بی‌نظیر و دیدن کلیسای سنت آن دو بوپره تجربه‌ای استثنایی را برای‌تان خلق می‌کند این کلیسا قدیمی‌ترین مقصد زوار در امریکای شمالی در ۳۵۰ سال گذشته بوده است. آبشار سی متری مونتمورنسی و درختستان‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌های پارک ملی ژاک کارتیه نیز مایه مباهات این شهر است. همچنین در سفر به کبک در مراسم هورون وندات با مردم بومی کانادا آشنا خواهید شد.

روز هجدهم

سگنه

روز نوزدهم

ست ایل

روز بیستم

روی دریا

روز بیست و یکم

هالیفاکس: هالیفاکس مرکز نووا اسکوشیاست که تعادل فوق‌العاده‌ای را بین ماجراجویی‌های شهری و مد روز و تعداد فراوانی از ورزش‌های آبی، پیاده‌گردی و دوچرخه‌سواری کوهستان ایجاد می‌کند. گردشگران به راحتی می‌توانند با پای پیاده در مکان‌های دیدنی شهر گشت و گذار کنند، از ساحل تحسین‌برانگیز هالیفاکس لذت ببرند، طعم لذیذ آبجوی دست‌ساز را در آبجوسازی‌های محلی بچشند و سپس با قرار گرفتن در جو هاکی روی یخ سرشار از نشاط و هیجان شوند. نمایش‌های رایگان بسیاری، مانند آکروبات، رقص و شعبده‌بازی به‌طور مرتب در بندر اجرا می‌شود.

روز بیست و دوم

روی دریا

روز بیست و سوم

نیویورک

روزهای بیست و چهارم تا بیست و نهم

روی دریا

روز سی‌ام

ساوت‌همپتون

کد خبر 554526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.