افزایش ۱۵ درصدی تصادفات درون‌شهری/شناسایی ۲۳۲ نقطه حادثه‌خیز در محورهای اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تعداد تصادفات درون‌شهری، گفت: آمار تصادفات درون‌شهری در حوزه پلیس راهور نشان می‌دهد که تعداد متوفیان طی ۱۰ ماهه امسال هشت‌درصد و میزان تصادفات جرحی نیز پنج درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری امروز _ چهارشنبه بیستم بهمن ماه_ با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تعداد تصادفات درون‌شهری، اظهار کرد: آمار تصادفات درون‌شهری در حوزه پلیس راهور نشان می‌دهد که تعداد متوفیان در ۱۰ ماهه امسال هشت درصد و میزان تصادفات جرحی نیز پنج درصد کاهش یافته است که این موضوع شاید به دلیل افزایش میزان سفرهای درون‌شهری با توجه به کرونا و کاهش محدودیت‌ها رخ داده است.

وی از افزایش آمار فوت در تصادفات برون‌شهری خبر داد و افزود: لازم است دهیاران، شوراهای روستا، رانندگان برون‌شهری، ناوگان عمومی بار و مسافر به اصول رعایت نکات ایمنی و مقررات توجه کنند تا در فاصله زمانی کوتاه تا پایان سال بتوانیم این رقم را کاهش کنیم.

۷۰ درصد سفرهای بین‌شهری به اصفهان عبوری است

فرمانده انتظامی استان اصفهان پیش‌بینی برنامه‌های لازم برای بهبود این وضعیت در سال آینده را ضروری دانست و گفت: میزان قابل توجهی از سفرهای استان به صورت عبوری است که از نظر فراوانی ۷۰ درصد سفرهای بین‌شهری را به خود اختصاص می‌دهد.

وی تصریح کرد: از نظر طولانی بودن محورها دومین استان کشور هستیم و میزان توجه وزارت راه برای پشتیبانی راه‌های استان ناچیز است، پلیس قریب به ۲۳۲ نقطه حادثه‌خیز استان را احصا کرده و به وزارت راه اعلام کرده است و آن‌ها موظف هستند این نقاط را اصلاح کنند؛ اما به دلیل کسری اعتبارات این اصلاحات صورت نگرفته است و مکرر دچار تصادف می‌شویم.

سردار میرحیدری اظهار کرد: زحمات حوزه راهداری قابل تحسین است و مرتب مناطق حادثه‌خیز را آشکارسازی می‌کنند؛ اگرچه نمی‌توانند تمام این نقاط را اصلاح کامل کنند از مسئولان وزارت راه می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به رفع اشکالات راه‌ها و بهبود شرایط جاده‌ای استان کنند.

افزایش ۵ درصدی دستگیری‌های دسته جمعی

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات متأثر از عوامل بیرونی است. با توجه به کثرت مهاجر و اتباع، درصد زیادی از مسائل به این حوزه مربوط است. نزاع و درگیری‌ها از چهار ماه پیش شروع به کاهش کرده است اما رقم همچنان بالا است؛ چراکه به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش آستانه تحمل مردم در پی شیوع کرونا نزاع و درگیری هشت درصد کاهش داشته اما دستگیری‌های دسته جمعی پنج درصد افزایش یافته است.

۳ میلیون و ۹۶۵ هزار تماس با ۱۱۰

فرمانده انتظامی استان اصفهان درباره آمار ۱۰ ماهه ادامه داد: آمار تماس با سامانه مرکز فوریت‌های ۱۱۰ از اول فروردین ۱۴۰۰ تا پایان ۱۰ آذرماه، سه میلیون و ۵۶۹ هزار و ۱۷۵ مورد بوده است که از این میزان ۱۶ درصد مرتبط با حوزه ترافیک و تصادف، یک درصد در حوزه اقتصادی، یک درصد مربوط به حوزه سایبری، سه درصد در ارتباط با مواد مخدر، ۹ درصد در ارتباط با مزاحمت‌ها، ۱۱ درصد در حوزه سرقت، ۲۰ درصد درگیری و نزاع و ۳۸ درصد سایر موارد بوده است.

وی ناآشنایی مردم با حوزه مأموریت‌های ۱۱۰ را باعث تماس‌های غیرفوریتی با این سامانه دانست و گفت: این تماس‌ها باعث افزایش مأموریت‌های ۱۱۰ شده است و به دلیل تأخیر در حضور به موقع مأموران انتظامی، باعث نارضایتی شهروندان می‌شود به همین دلیل از رسانه‌ها می‌خواهیم اهمیت فوریت‌های پلیسی را برای مردم تبیین کنند.

۲۱ درصد تماس‌ها غیرفوریتی است

سردار میرحیدری ۲۱ درصد تماس‌ها با سامانه ۱۱۰ را غیرفوریتی دانست و ادامه داد: آشنایی شهروندان با فوریت‌های پلیسی می‌تواند باعث بهبود شرایط و سرعت عمل پلیس شود در حالی که اکنون میانگین روزانه چهار هزار و ۴۴۱ تماس با فوریت‌ها برقرار می‌شود که نشان دهنده کثرت مأموریت‌های ۱۱۰ است که به آن موارد حضوری، مأموریت‌ها و دستورات مقام‌های قضائی هم افزوده می‌شود.

کاهش ۴۲ درصدی جرایم خشن

وی با اشاره به ادامه روند کاهش جرایم از سال گذشته تاکنون، گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال، جرایم خشن ۴۲ درصد کاهش یافته همچنین ۸۶ درصد جرایم خشن کشف شده که این رقم نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است، وقوع قتل نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش داشته و ۹۸ درصد جرایم مربوط به قتل نیز کشف شده است که تقریباً درصدی از آنها مربوط به سال‌های گذشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی سرقت به عنف در استان، گفت: از این نظر بین استان‌های کشور سرآمد هستیم، سرقت‌های تحت پوشش مأمور اداره گاز، آب یا پلیس نیز ۵۶ درصد در استان کاهش نشان می‌دهد.

رشد ۲۸ درصدی سرقت از اماکن

وی از کاهش پنج درصدی آمار سرقت‌ها در استان خبر داد و اظهار کرد: میزان کشفیات سرقت‌ها ۵۶ درصد است که باید افزایش یابد چون بسیاری از این سارقان، غیربومی و در حرکت هستند، به علاوه آمار سرقت مغازه ۳۱ درصد، منزل ۲۸ درصد، خودرو ۱۷ درصد، موتورسیکلت ۱۶ درصد، کیف‌قاپی ۱۶ درصد، احشام ۲۰ درصد، داخل خودرو ۱۹ درصد و قطعات ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سردار میرحیدری با اشاره به سرقت‌های افزایشی، گفت: یکی از سرقت‌های افزایشی در استان مربوط به اماکن است که قبلاً ۲۸ درصد رشد داشته و اکنون به چهار رصد رسیده است و انتظار می‌رود با ساماندهی خریداران ضایعات و تقاضایی که برای فروش ضایعات و موارد سرقتی وجود دارد همچنین با همکاری شهرداری و نظام مهندسی برای بهبود شرایط و ضوابط ساختمان‌های درحال احداث، این روند روبه رشد کنترل شود.

وی از کشف باند جیب‌بری و کیف‌زنی در مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده خبر داد و گفت: اعضای باندی که مبادرت به سرقت موبایل‌ها در روز شهادت زهرا (س) کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی از موبایل‌های سرقت رفته کشف شده و تعدادی هم در حال پی‌گیری است.

افزایش ۲۹ درصدی کیف‌قاپی

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی کیف‌قاپی، گفت: آخرین مورد افزایشی مربوط به رشد چهار درصدی سرقت پلاک خودروهاست که برای جلوگیری از افزایش این روند، به مالکان خودرو توصیه می‌شود وسایل نقلیه خود را در مکان‌های فرعی، خلوت و دور از دید عموم، رها نکنند چون ممکن است افرادی با سرقت پلاک آنها مبادرت به جرایم سنگین قاچاق و جرایم خشن کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات استان این است که سارقان هنگام حرکت از شهرستان‌های مسیر، پلاک خودروها را سرقت می‌کنند و با آن مرتکب جرم می‌شوند، بنابراین باید مردم حساس شوند و بدانند در این صورت آنها نسبت به حقوق ضایع شده افراد آسیب دیده، مسئول خواهند بود، میزان کشفیات پلاک خودرو نسبت به میزان وقوع آن نیز ۲۱ درصد است.

سردار میرحیدری تصریح کرد: آمار جرایم اقتصادی ۱۵ درصد، جعل ۱۲ درصد، کلاهبرداری ۱۰ درصد است که جرایم مالی و اقتصادی ۱۵ درصد کاهش داشته و جرایم رایانه‌ای که نتیجه ضعف مردم است نیز آسیب‌های فراوانی به دنبال داشته است که امیدواریم با اطلاع‌رسانی رسانه‌های جمعی این مشکل برطرف شود.

کشف ۴۱ تن مواد مخدر در ده ماهه نخست سال

وی تغییرات کشور همسایه و حاکم شدن طالبان را باعث کاهش ورود مواد مخدر به کشور دانست و افزود: آمار کشفیات ۱۰ ماهه استان نیز ۱۲ درصد کاهش و آمار دستگیری قاچاقچیان پنج درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کل موادمخدر کشف شده در این مدت را ۴۰ تن و ۷۶۱ کیلو برشمرد و ادامه داد: آمار دستگیری‌ها نیز ۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد، موادمخدر کشف شده نیز شامل ۳۲ تن تریاک، ۸۵۶ کیلو مورفین، ۲۴۳ کیلو هروئین و پنج تن حشیش است.

وی از افزایش ۴۶ درصدی دستگیری معتادان و رشد ۱۱ درصدی برخورد با توزیع‌کنندگان موادمخدر خبر داد و گفت: مصمم هستیم برای بهبود شرایط استان موضوع برخورد قاطع با خرده‌فروشان را با هماهنگی دستگاه قضائی در صدر برنامه‌ها قرار دهیم و برای جمع آوری و دستگیری در محلات طرح برنامه‌های فراگیری به زودی اجرا می‌شود.

افزایش ۱۳۶ درصدی کشفیات سوخت

سردار میرحیدری با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی باندهای منهدم شده موادمخدر، توضیح داد: در زمینه کشفیات سلاح نیز کشفیات سلاح‌های جنگی ۱۰ و سلاح‌های شکاری کمتر از یک درصد رشد نشان می‌دهد، همچنین در حوزه قاچاق کالا ۱۳۶ درصد کشفیات سوخت، پنج هزار درصد عتیقه‌جات و سه هزار درصد مواد محترقه افزایش یافته است.

وی تشدید برخورد با قاچاق مواد محترقه را در دستور کار نیروی انتظامی دانست و ادامه داد: برنامه‌ای در جهت بهبود شرایط استان و روزهای پایانی سال و چهارشنبه آخر سال در دستور کار داریم چون این موضوع یکی از نگرانی‌های خانواده‌هاست و از همین ماه گذشته برنامه کنترل ورودی و تشدید برخورد با قاچاق مواد محترقه آغاز شد.

رشد ۳۲ درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا

فرمانده انتظامی استان اصفهان از رشد ۳۲ درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا خبر داد و گفت: ارزش ریالی میزان کشفیات ۸۷ درصد افزایش دارد همچنین تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه مقابله با قاچاق ۴۵ درصد کاهش داشته، امسال تاکیدمان بر قاچاقچیان کلان بوده و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون نیز رشد ۷۹ درصدی و پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون رشد ۴۷ درصدی داشته است.

وی سمت و سوی حرکت پلیس امنیت اقتصادی را مبارزه با قاچاقچیان کلان دانست و افزود: از مردم می‌خواهیم با ستاد خبری پلیس اقتصادی تماس بگیرند و از طریق شماره ۲۱۸۲۴۸۰۳ اطلاعات انبارهای احتکار یا قاچاق کالا که در نقاط مخفی شهر وجود دارد را در اختیار پلیس قرار دهند.

سردار میرحیدری با اشاره به آسیب‌های قاچاق کالا برای کاهش تولید و اقتصاد، ادامه داد: آمارها نشان دهنده افزایش ۲۲ درصدی تعداد خودروی حمل قاچاق است، یکی از مشکلات استان تعدد شوتی‌هایی است که امنیت محورها را تحت شعاع قرار دادند به همین دلیل طرح مشترکی با همکاری پلیس امینی اقتصادی، راهور و پیشگیری و دادستانی برای برخورد با شوتی ها اجرا می‌شود و مصمم هستیم با شوتی‌هایی که از استان‌های مختلف مبادرت به قاچاق از محورهای استان دارند، برخورد قاطع کنیم بنابراین جرایم سنگین و توقیف طولانی وسیله در انتظار آنهاست.

کد خبر 554490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.