بهترین شهرهای جهان و اروپا برای افراد بازنشسته

پرتغال به عنوان بهترین شهر اروپا برای افراد بازنشسته برگزیده شد و پس از آن، فرانسه، اسپانیا و مالت در رده‌های بعدی لیست قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس شاخص سالانه بازنشستگی زندگی بین‌المللی، کشورهای مدیترانه‌ای اروپا به عنوان بهترین شهرهای جهان برای زندگی یا سفر افراد بازنشسته شناخته شد. در این شاخص، پرتغال چهارمین جایگاه شهرهای جهان و اولین مقام را در اروپا از آن خود کرد و پس از آن، فرانسه به جایگاه هفتم، اسپانیا هشتم و مالت به رده نهم شهرهای برتر جهان دست یافتند و به ترتیب، رده‌های دوم، سوم و چهارم شهرهای اروپایی مساعد برای بازنشسته‌ها را از آن خود کردند.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده کیفیت هوا، راحتی و امکانات کافی برای افراد پیر و بازنشسته در آمریکای لاتین آن را به رقیب بزرگی برای کشورهای اروپای جنوبی تبدیل کرد و این درحالی بود که پاناما، کاستاریکا و مکزیک به ترتیب در رده‌های اول تا سوم بهترین نقاط دنیا برای این گروه سنی قرار گرفت.

بهترین شهرهای جهان و اروپا برای افراد بازنشسته

محققان به بررسی علت این امر پرداختند که چرا افراد پیر و بازنشسته، زندگی در کشور پرتغال را به سایر نقاط اروپا ترجیح می‌دهند و به این نتیجه رسیدند که غذای خوب، جو دوستانه حاکم بر روابط مردم، برخورداری از سیستم مراقبت سلامت مدرن، امنیت و هزینه پایین زندگی، نرخ رضایت‌مندی را در میان سالمندان و بازنشسته‌های کشور افزایش داده است. در واقع، یک خانواده دو نفری می‌توانند تنها با دو هزار و ۵۰۰ دلار درآمد در ماه به‌راحتی امور زندگی خود را در پرتغال سپری کنند ضمن این که سکونت در شهرهای کوچک، این وضعیت را رضایت‌بخش‌تر نیز می‌کند.

محققان در مورد علت زیست‌پذیری فرانسه برای بازنشسته‌ها و سالمندان نیز به استدلال‌هایی شبیه به پرتغال دست یافتند، با این حال آنچه رضایت‌مندی افراد پیر را در مالت با سایر نقاط اروپا متمایز کرده، هزینه پایین مسکن است. در نهایت این‌که، بازنشسته‌های اسپانیا نیز زیرساخت‌های شهری، امنیت و سبک زندگی شاد را علت اصلی رضایت‌مندی خود از زندگی در شهرهای سراسر کشور اعلام کرده‌اند.

بهترین شهرهای جهان و اروپا برای افراد بازنشسته

کد خبر 554474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.