شوراهای حل اختلاف بستری برای کاهش تخلفات شهری

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و معتمدان محلی یکی از مهمترین روش‌های کنترل و کاهش جرایم شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی امروز _چهارشنبه، بیستم بهمن‌ماه_ در آیین آغاز به کار شعب همیاران صلح شوراهای حل اختلاف مستقر در بوستان‌ها و محلات شهر مشهد که با همکاری مدیریت شهری و دادگستری خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: شهرداری مشهد به عنوان یک نهاد اجتماعی و خدمت‌رسان، بیش از ۳۰۰ نوع خدمت گوناگون را به شهروندان ارائه می‌کند که همین گستردگی ارائه خدمات باعث شده است در برخی موارد، ایجاد تعارضات و اختلافات امری اجتناب‌ناپذیر باشد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر در کلان‌شهر مشهد به عنوان اولین شهر ترمیمی ایران تلاش شده است با استفاده از روش‌های ترمیمی از بسیاری از برخوردهای قهری و سلبی اجتناب شود و در مقابل با استفاده از روش‌های جایگزین و بهره‌گیری از ظرفیت معتمدین محلی، بسیاری از اختلافات ایجاد شده برطرف و از تشکیل پرونده‌های گوناگون و ارجاع آنها به دستگاه قضا خودداری شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد اظهار کرد: در همین راستا با همراهی دستگاه قضا و شورای اسلامی شهر مشهد به صورت همزمان ۱۵ شعبه همیاران صلح شوراهای حل اختلاف در بوستان‌های شاخص شهر و محلات فعالیت خود را آغاز می‌کنند؛ شعبی که هدف اصلی آنها بررسی تخلفات شهروندان در موضوعات مرتبط با شهرداری و کاهش تعارضات و اختلافات ساکنان محله‌های پیرامونی است.

وی تصریح کرد: این شعب به ترتیب در حوزه ستادی معاونت خدمات شهری، بوستان کوهسنگی، بوستان بهار، بوستان وکیل‌آباد، بوستان خورشید، بوستان غدیر، بوستان ملت، ایست‌کار دلاوران، دفتر تسهیلگری خلج، دفتر تسهیلگری دروی، دفتر تسهیلگری شهید باهنر، دفتر تسهیلگری شهید معقول، دفتر تسهیلگری محله امیرآباد، دفتر تسهیلگری سیس آباد و دفتر تسهیل‌گری شهرک شهید مطهری مستقر هستند.

نجفی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته در این شعب علاوه بر بررسی اختلافات ارجاع شده، با همکاری کانون وکلا و کارگروه وکیل ترمیمی، مشاوره‌های حقوقی رایگان به ساکنان محلی ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حل بسیاری از اختلافات توسط اهالی محلی، این شعب توسط معتمدان و افراد ساکن در همین محلات اداره خواهد شد.

کد خبر 554416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.