راه‌اندازی اولین پرتال سلامت روان در کرواسی

زاگرب، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کرواسی میزبان اولین پرتال سلامت روان کشور است که به شهروندان امکان دسترسی به اطلاعات و بهره‌مندی از حمایت در زمینه اختلالات روانی را می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار زاگرب در اوایل فوریه از ایجاد یک پرتال جدید مخصوص سلامت روان خبر داد و مدعی شد که این پلتفرم، اولین و تنها مورد از نوع خود در سراسر کشور به‌شمار می‌رود. در حال حاضر، همه ساکنان شهر می‌توانند از خدمات پرتال بهره‌مند شود و به تمام اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه سلامت روان دسترسی پیدا کنند. مهم‌تر این که، سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که نحوه دسترسی به اطلاعات آن برای همه مردم به‌راحتی انجام می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که طی چند سال گذشته، اختلال‌های سلامت روان به طور گسترده در میان مردم زاگرب رایج شده است که در نتیجه، برنامه‌ریزان شهر تصمیم گرفتند پرداختن به این موضوع و کاهش حداکثری اثرات بیماری‌های روانی بر زندگی مردم را در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری خود قرار دهند.

راه‌اندازی اولین پرتال سلامت روان در کرواسی

برای تحقق این هدف، لیست تمام پروژه‌های سلامت روان که توسط مدیران شهری با همکاری متخصصان سلامت روان طراحی یا پیاده شده است، در پرتال قرار می‌گیرد. علاوه بر این، مردم می‌توانند به مقاله‌ها و اطلاعاتی نیز دسترسی پیدا کنند که به آن‌ها در تعیین وضعیت روانی‌شان کمک می‌کند، ضمن این که خدماتی نیز در پرتال به بهترین نحو ممکن برای بهبود وضعیت سلامت روان آن‌ها ارائه می‌شود.

اگرچه هدف اصلی پرتال سلامت روان زاگرب، گردآوری و توزیع اطلاعات است با این حال، جمع‌آوری و ذخیره داده‌ها نیز در رأس برنامه‌های آن قرار دارد. جالب است بدانید که دسترسی به داده‌های ذخیره شده در پرتال برای تمام محققان و متخصص‌های روان امکان‌پذیر است و به آن‌ها اجازه انجام مطالعات گسترده را برای ارائه خدمات سلامت روان بیشتر در شهر می‌دهد.

شهردار زاگرب مدعی شده است که ایجاد پرتال جدید گام بلندی در راستای مدرن‌سازی هر چه بیشتر پایتخت کرواسی خواهد بود ضمن اینکه در افزایش احتمال هوشمندسازی آن نیز اثربخش خواهد بود.

راه‌اندازی اولین پرتال سلامت روان در کرواسی

کد خبر 554407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.