خضریان: حدود ۳ هزار واحد خالی در پردیس وجود دارد

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: براساس گزارش‌های فرمانداری و شرکت عمران پردیس، حدود سه هزار واحد ساخته شده خالی در شهر پردیس وجود دارد که به بازاری برای دلال‌بازی و افزایش نرخ اجاره و فروش تبدیل شده است درحالی‌که قرار بود این واحدها در اختیار افراد بی‌خانه قرار گیرد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازدید میدانی نمایندگان مجلس از شهرستان پردیس اظهار کرد: مقرر شد تا فرمانداری و شرکت عمران پردیس نسبت به تهیه لیست این خانه‌ها اقدام کنند و همچنین قانون مالیات بر خانه‌های خالی هم در مورد این منازل اجرایی شود و در مورد مقابله با دلال‌بازی در این حوزه هم تصمیمات قانونی در شورای تامین اتخاذ تا از ادامه این روند جلوگیری شود.

وی افزود: در ادامه نظارت‌های میدانی از حوزه انتخابیه، ضمن حضور در شهر پردیس، طی نشستی با حضور امام‌جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه شهرستان، سرپرست شرکت عمران پردیس و همچنین معاون امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی، مشکلات و مسائل اصلی شهرستان از جمله کمبود سرانه‌ها، مسائل فرهنگی، امنیتی و رفاهی و تعیین تکلیف مسکن‌های نیمه‌کاره در دفتر حجت‌الاسلام «سید حسین حسینی»، امام‌جمعه مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست پس از شنیدن گزارش مسئولان شهرستان و بازدید میدانی از مناطق مختلف پردیس از جمله بیمارستان الغدیر شهر بومهن، شهرک امام خمینی، فازهای پنج و هشت مسکن مهر و کارگاه فعالیت شرکت عمران و گفت‌وگو با مردم تصمیم‌هایی برای رفع مشکلات گرفته شد و مقرر شد ۱۲ هزار واحد باقی‌مانده پردیس توسط شرکت عمران تعیین تکلیف شود و با تأمین اعتبارات لازم ۹ هزار واحد تا پایان شهریورماه سال آینده و سه هزار واحد نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ تحویل مردم شود تا پرونده ۱۲ هزار مسکن نیمه‌کاره شهرستان پردیس که میراث کم‌کاری سال‌های گذشته و بی‌توجهی وزیر اسبق به پروژه مسکن مهر بود، بسته شود.

خضریان ادامه داد: ساخت واحدهای مسکونی، بدون تأمین امکانات رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی که لازمه یک شهر جدید است، باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شده است و با برنامه‌ریزی انجام شده، شرکت عمران باید برنامه عملیاتی خود را به صورت مکتوب به مجمع نمایندگان استان تهران ارائه کند.

وی تاکید کرد: مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۱، با عنایت به ضرورت تأمین مسجد و مدرسه در پردیس، پروژه ۱۴ مسجد و ۱۴ مدرسه تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد. ایجاد بازارچه‌های مورد نیاز و ساخت مراکز تجاری برای رفع نیازهای مردم در دستور کار قرار گرفته است و تا زمان تحقق آن شرکت عمران باید متعهد شود که با تأمین کانکس در محل‌های مختلفی که ساخت مسکن‌ها به اتمام رسیده است و مردم ساکن هستند، نسبت به تأمین اقلام مورد نیاز اقدام کند.

خضریان افزود: بیمارستان الغدیر بومهن راه‌اندازی شده و از تابستان فعالیت کلینیکی و درمان سرپایی را شروع کرده است اما بخش بستری آن هنوز فعال نشده است؛ در این راستا مقرر شد تا مجمع نمایندگان استان تهران پیگیری‌های لازم و مکاتباتی را با وزارت بهداشت برای تجهیز کامل بیمارستان و تأمین کادر درمان داشته باشند و راه‌اندازی بخش دیالیز و تصویربرداری این بیمارستان نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی توضیح داد: در شهرک امام خمینی (ره) در ضلع شرقی شهر پردیس میان ساکنان شهرک و شرکت عمران پردیس اختلافاتی در حوزه سند ملکی وجود دارد که تصمیم گرفته شد طی دو هفته آینده فرمانداری پردیس نشستی را با حضور نمایندگان اهالی شهرک و شرکت عمران برگزار کند تا راهکارهای قانونی مشترک میان طرفین برای رفع مشکلات اجرا شود.

خضریان با بیان اینکه فاز ۱۱ شهر پردیس با وجود جمعیت ۳۵ هزار نفری، فاقد امکانات اولیه است، توضیح داد: برای رفع و حل مشکل، شرکت عمران پردیس برای تأمین امکانات اولیه مردم هر چه سریع‌تر برنامه عملیاتی خود را به فرمانداری و مجمع نمایندگان ارائه کند و در حوزه بودجه و اخذ مجوزهای لازم نیز باید دست این شرکت برای خدمات رسانی به مردم باز شود.

وی افزود: در مورد موضوع مصلی نماز جمعه شهر پردیس نیز با توجه به این که نقشه شهر پردیس در محل مناسبی جانمایی نشده بود، مقرر شد در این حوزه برنامه‌ریزی‌های لازم میان شرکت عمران پردیس و دفتر امام جمعه برای تأمین محل و ساخت مصلی نماز جمعه انجام شود.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به مشکل نبود تصفیه‌خانه گفت: تسریع در اجرای عملیات عمرانی ساخت تصفیه‌خانه و پیگیری مجمع نمایندگان استان تهران از وزارت نیرو و شرکت آبفای استان تهران برای ساخت و تجهیز تصفیه‌خانه و رفع معضل فاضلاب شهر نیز در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 554393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.