ضرورت تعامل ۲ شهرداری در اجرای طرح‌های عمرانی

نشست هم‌اندیشی با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرداران فردیس و مشکین‌دشت در راستای افزایش تعاملات و رفع مسائل میان دو شهر با محوریت بلوار جهاد و به دعوت شورای فردیس در سالن جلسات شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بلوار جهاد در امتداد بلوار بهاران در حاشیه کانال غربی و حد فاصل فردیس و مشکین‌دشت واقع شده که ضلع جنوب آن در حوزه استحفاظی شهر مشکین‌دشت و ضلع شمالی آن در محدوده شهر فردیس است.

شهرداری مشکین‌دشت در سال‌های گذشته مجوز آب‌منطقه‌ای برای احداث این معبر را اخذ کرده و طی توافقاتی با برخی سازمان‌ها، احداث بلوار جهاد را در محور جنوبی و محدوده شهری مشکین‌دشت آغاز کرده است؛ اما احداث معبر در مسیر یک‌طرفه نمی‌تواند برای دسترسی شهروندان مشگل‌گشا باشد. به همین منظور اعضای شوراهای شهر فردیس و مشکین‌دشت طی نشستی در خصوص این معبر تبادل‌نظر کردند.

بلوار جهاد را با وضعیت موجود می‌سازیم

محمدرضا آژیر، شهردار فردیس ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، در خصوص بلوار جهاد اظهار کرد: احداث بلوار جهاد در ضلع شمالی و محدوده فردیس تملکات زیادی دارد که دو قطعه آن در حال انجام است و اعتبار قابل توجهی به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای احداث این بلوار در بودجه سال آتی شهرداری فردیس در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شهرداری مشکین‌دشت با وضع موجود احداث این بلوار را انجام داده است و به منظور تسریع در بازگشایی معبر، شهرداری فردیس نیز به همین شیوه احداث بلوار را انجام خواهد داد و در خصوص سایر تملکات نیز سال آتی اقدام خواهد شد.

شهردار فردیس با اشاره به لزوم تسهیل در تردد شهروندان فردیس و مشکین‌دشت، ادامه داد: به زودی با انجام تملک اراضی نهال و بذر در مسیر بلوار جهاد، عملیات احداث این بلوار را آغاز می‌کنیم تا معبر بازگشایی شود.

آژیر به مصوبه هیئت دولت در خصوص شهرک شهید رستمی اشاره و تاکید کرد: اگر مصوبه هیئت دولت اجرایی شود، این شهرک باید در محدوده بخش مشکین‌دشت و حوزه روستایی قرار بگیرد؛ اما مردم منطقه دوست ندارند در حوزه مناطق روستایی قرار بگیرند.

وی در خصوص شهرک شهید رستمی و اختلاف میان شهرهای مشکین‌دشت و فردیس نیز تصریح کرد: شهرک شهید رستمی، به جز مجموعه اکومال، منفعت درآمدی برای شهرداری‌ها ندارد و چیزی جز هزینه نیست. نیت مدیریت شهری فردیس در خصوص شهرک شهید رستمی، کشمکش بر سر قرار گرفتن آن در محدوده شهر مشکین‌دشت یا فردیس نیست.

شهردار فردیس با بیان اینکه مهم نیست شهرک شهید رستمی در محدوده کدام شهرداری قرار بگیرد، گفت: نگاه ما به شهرک شهید رستمی همانند سرحد آباد شمالی است و تعیین تکلیف وضعیت این منطقه اهمیت دارد. امیدوارم با پیگیری استاندار محترم وضعیت این منطقه تعیین تکلیف شود تا هم محدوده شهری فردیس و حوزه خدماتی شهرداری فردیس، و هم تکلیف مردم مشخص شود.

احداث بلوار جهاد به سادگی امکان‌پذیر است

در ادامه حسین بغدادی، شهردار مشکین‌دشت گفت: شهرهای فردیس و مشکین‌دشت با شهرهای مجاور از جمله محمدشهر و ماهدشت به دلیل دارا بودن ویژگی‌های مشترک، از جمله قرار گرفتن در حاشیه شهر، تبعات آن بر زندگی شهروندان، سکونت، فرهنگ و شهرسازی می‌تواند به عنوان یک مجموعه واحد در نظر گرفته شود؛ بنابراین برقراری تعامل میان مدیریت شهری این شهرها ضرورت دارد و از اتخاذ تصمیمات جزیره‌ای در حوزه‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه میان فردیس و مشکین‌دشت مسیر دسترسی مشخص و استانداردی وجود ندارد، تاکید کرد: مردم برای تردد در شهرهای همجوار دچار مشکل هستند؛ لذا طی جلساتی با شورا و شهرداری محمدشهر، بنا شد از خیابان بسیج محمدشهر معبری با عرض ۴۵ متر، از تقاطع سردار سلیمانی به بلوار امام خمینی مشکین‌دشت و از طریق بلوار جهاد به فردیس متصل شود که می‌تواند علاوه بر کاهش ترافیک، مسیر را کوتاه‌تر کند.

شهردار مشکین‌دشت از مزایای بازگشایی بلوار جهاد، کاهش ترافیک جاده ملارد و پل فردیس اشاره کرد و افزود: بازگشایی این معبر می‌تواند بخش عمده‌ای از بار ترافیکی خودروهای عبوری از اتوبان قزوین و کرج به فردیس را دربربگیرد.

بغدادی با بیان اینکه احداث بلوار جهاد در لاین شمالی به سادگی امکان‌پذیر است، اظهار کرد: مقدمات کار فراهم شده و بلوار جهاد مشکل تملک ندارد؛ بخش عمده آن در حریم کانال است که در گذشته برای احداث آن، موافقت سازمان آب‌منطقه‌ای اخذ و با جهاد کشاورزی نیز به عنوان مالک بخشی از زمین‌های این منطقه، توافق شده است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی به‌ازای دیوارکشی زمین خود توسط شهرداری، با تعریض معبر و عقب‌نشینی موافقت کرده است، اضافه کرد: عملیات احداث بلوار جهاد در چند بخش پیش رفته، در کنار کانال دیوار حائل به ارتفاع یک متر و روشنایی معبر پیش‌بینی، زیرسازی انجام شده و معبر آماده آسفالت است، پیاده‌رو اضافه شده تا معبری برای تردد شهروندان باشد و امیدواریم شهرداری فردیس همزمان بخش شمالی معبر را اجرا کند؛ چراکه بازگشایی یک‌طرفه معبر، کارایی ندارد و با توجه به عرض آن امکان دوطرفه شدن نیز در لاین جنوبی نیست.

شهردار مشکین‌دشت ادامه داد: برای تسریع در تکمیل عملیات عمرانی بلوار جهاد، احداث بخشی از معبر که به تملک نیاز دارد، با وضع موجود انجام شده است تا پس از انجام تملک، تعریض معبر انجام بگیرد.

در این نشست اعضای شورای شهر مشکین‌دشت علاوه بر موارد مطرح شده، احداث زیرگذر شیخ‌آباد، ساماندهی بلوار آیت‌الله رفسنجانی (جاده خوشنام)، اجرای روشنایی و آسفالت و پیاده‌راه بلوار امام خمینی (ره) را از مجموعه شورای اسلامی و شهردار فردیس خواستار شدند.

در این نشست مقرر شد شهرداری فردیس به تبع شهرداری مشکین‌دشت، احداث معبر را با وضعیت موجود انجام دهد تا بلوار جهاد در مسیر رفت و برگشت میان مشکین‌دشت و فردیس تکمیل و بازگشایی شود.

کد خبر 554386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.