احداث بزرگراه دوچرخه در وین اتریش

مقامات وین اتریش از ساخت یک بزرگراه دوچرخه‌سواری در چند سال آینده خبر دادند که هفت کیلومتر طول و چهار متر عرض خواهد داشت. این بزرگراه، منطقه دوناستاد را که یک مقصد محبوب برای تفریح در فضای باز است، به مرکز شهر متصل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسیر دوچرخه‌سواری جدید در وین همراه با گسترش فضاهای سبز در طول مسیر احداث می‌شود. پروژه سبزسازی و توسعه زیرساخت‌ها ریشه در تمایل دولت برای به حداقل رساندن جزایر گرمایی خیابان‌ها و جلوگیری از بروز سیل دارد.

علاوه بر این، پروژه جدید شامل گسترش بخشی از استراتژی ۲۰ ساله آب و هوای هوشمند وین است. محوریت این استراتژی، کاهش انتشار CO2 است و بر انتقال عادلانه سیاست کشور به "بی‌طرفی آب و هوا" تمرکز دارد. علاوه بر این، شهردار مایکل لودویگ قبلاً گفته بود که این استراتژی باید به وین کمک کند تا زیست‌پذیرترین شهر جهان باقی بماند.

مسیر دوچرخه‌سواری جدید از محله Praterstern در مرکز شهر آغاز می‌شود و سپس از دانوب در Wagramer Strasse عبور می‌کند و در مسیر خود به خطوط دوچرخه موجود متصل می‌شود. در مجموع، این مسیر سه منطقه شهری را در فاصله هفت کیلومتری به هم وصل می‌کند.

این پروژه توسعه‌محور تا سال ۲۰۲۳ به طول خواهد انجامید، چرا که مسئولان تصمیم بر پهن کردن مسیرهای موجود نیز دارند. چنین تصمیمی باعث می‌شود که خطوط جدید به یکی از عریض‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری با عرض شش متر تبدیل شود.

عریض‌سازی و افزایش خطوط دوچرخه در این مسیر، پس از بررسی و نظارت کارشناسی انجام شد که بر اساس آن، مقامات متوجه شدند حدود ۱.۳ میلیون شهروند در این منطقه تردد دارند. توسعه جدید شامل افزایش ظرفیت وسایل نقلیه موتوری نخواهد بود، بنابراین، مسئولان پروژه باید برای کاهش وابستگی به خودرو و افزایش جذابیت دوچرخه‌سواری تلاش کنند.

سنگفرش کردن مجدد میادین مجاور با بلوک‌های سیمانی روشن، دو برابر کردن تعداد درختان و افزودن عناصر آبی نیز از جمله اقداماتی است که در کنار احداث مسیرهای دوچرخه انجام خواهد شد. این اقدامات به زیباسازی و خنک کردن شهر طی ماه‌های گرم تابستان نیز کمک می‌کند.

احداث بزرگ‌راه دوچرخه در وین اتریش

کد خبر 554364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.