دانشجویان می‌توانند بیمه شوند

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان از امضای تفاهم‌نامه‌ای برای آغاز ثبت‌نام بیمه دانشجویی خبر داد و گفت: ثبت‌نام این طرح محدودیت سنی چندانی ندارد و دانشجویان می‌توانند با انتخاب یکی از سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد از خدمات این بیمه استفاده کنند. حق بیمه ماهیانه این سه نرخ از ۳۱۵ تا ۴۸۰ هزار تومان است.

محسن ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین تأمین اجتماعی و امور دانشجویی وزارت علوم، درباره بیمه دانشجویی اظهار کرد: ثبت‌نام دانشجویان در این طرح، به شکل کامل غیرحضوری است و نیازی به مراجعه افراد به شعب تأمین اجتماعی یا کارگزاری‌ها وجود ندارد؛ کافی است وارد سایت سازمان تأمین اجتماعی و خدمات غیرحضوری شوند و گزینه بیمه دانشجویان را انتخاب و ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به تعیین سه نرخ برای بیمه دانشجویان، ادامه داد: نرخ ۱۲ درصدی شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ ۱۴ درصد شامل بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و سرانجام نرخ ۱۸ درصدی است که شامل فوت، بازنشستگی و از کارافتادگی می‌شود. همچنین اگر افراد بخواهند از خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند، باید سرانه درمان ماهیانه ۷۱ هزار تومانی را پرداخت کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان حق بیمه ماهیانه این سه نرخ را از ۳۱۵ تا ۴۸۰ هزار تومان برشمرد و گفت: ثبت‌نام در این طرح، محدودیت سنی آن‌چنانی ندارد و افراد از ۱۸ تا ۵۰ سالگی می‌توانند برای ثبت‌نام در بیمه دانشجویی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمه دانشجویی از نظر سابقه هیچ تفاوتی با سابقه‌ای که برای افراد در دوران اشتغال ایجاد می‌شود، نخواهد داشت، افزود: اگر متقاضیان تمایل به استفاده از خدمات درمانی داشته باشند، علاوه بر نرخ‌هایی که اشاره شد، ماهیانه حدود ۷۲ هزار تومان نیز باید برای درمان واریز کنند و اگر تحت پوشش پدر یا خدمات درمانی دیگری باشند هم می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کنند.

کد خبر 554359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.