ممانعت از ساخت‌وساز به منظور اجاره دادن در دوبلین

ممانعت از ساخت‌وساز به منظور اجاره دادن در دوبلین، حضور زنان بر سر میز مذاکرات در نیاگارا، نصب دوربین کنترل سرعت در تورنتو، نارضایتی شهروندان از مقررات مربوط به آلودگی صوتی در تورنتو و انجام دادن اقداماتی برای دستیابی به شهری هوشمند نیوکاسل عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهری دوبلین ساخت‌وساز با هدف اجاره را محدود کرده‌اند زیرا معتقد هستند که مجتمع‌های منحصراً اجاره‌ای مانع از پایداری شهر و بهبود کیفیت زندگی شهروندان می‌شود. بنابراین شورای شهر دوبلین اخیراً طرح محدودیت ساخت‌وساز به هدف اجاره مانند خانه‌های دانشجویی را در برنامه توسعه شهری سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ قرار داده است. با توجه به این که بحران مسکن در رأس دستورکار قرار دارد، احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی جدید در شش سال آینده در برنامه عمرانی شورای شهر پیش‌بینی شده است.

ساخت‌وساز به منظور اجاره دادن تا حدی با هدف مقامات شهری یعنی ارائه مسکن پایدار و بلندمدت برای شهروندان در تضاد است. با وجود اینکه مسکن‌های اجاره‌ای در شهر دوبلین بسیار محدود است، مقامات شهری در تلاش هستند توسعه آن‌ها در بعضی از مناطق درون شهری را محدود کنند. به نظر می‌رسد که مناطقی با فرصت‌های شغلی بسیار بالا یا ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی مانند قطار برای ساخت‌وساز مناطقی به هدف اجاره دادن ساخته خواهد شد. البته این مجتمع‌ها باید حداقل ۱۰۰ واحد داشته باشد و ترکیب مناسبی از آپارتمان‌های یک، دو و سه‌خوابه باشد که ۴۰ درصد آن‌ها به قصد فروش ساخته شده است. تنوع بیشتر در نوع آپارتمان باعث می‌شود نیاز افراد مختلف که به دنبال مسکن اجاره‌ای در شهر هستند را برطرف می‌کند.

نیاگارا؛ حضور زنان بر سر میز مذاکرات

حضور زنان در عرصه سیاست شهرداری‌ها برنامه جدید شهر نیاگارا در نظر گرفته شده است، "حضور زنان پشت میز مذاکره" به عنوان یکی از ۹ پروژه در سراسر کشور کانادا برای دریافت بودجه از فدراسیون شهرداری‌ها انتخاب شده است. این بودجه از برنامه زنان کانادایی در رهبری محلی تأمین می‌شود، هدف از این طرح رسیدگی به کمبود تنوع در برنامه‌های شورای شهر است.

طرح حضور زنان پشت میز مذاکره مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از انتخابات خواهد بود که فرصت‌های آموزش را در اختیار زنان علاقه‌مند به نمایندگی جامعه در شورا قرار می‌دهد. این طرح با همکاری منطقه نیاگارا، ۱۲ شهرداری، شواری اتاق بازرگانی زنان در نیاگارا (WIN) و شهر سنت کاترینز اجرا می‌شود. در حال حاضر، زنان ۲۷ درصد از جایگاه‌های شوراهای منتخب نیاگارا را در اختیار دارند.

تورنتو؛ نصب ۲۵ دوربین کنترل سرعت

شورای شهر تورنتو تصویب کرد که ۲۵ دوربین کنترل سرعت دیگر در سطح شهر نصب شود، بنابراین تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در شهر به ۷۵ عدد خواهد رسید. مقامات شهری اخیراً اعلام کردند که در هر محله شهر تورنتو یک دوربین اضافی نصب خواهد شد و احتمالاً در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. در حال حاضر، ۵۰ دوربین کنترل سرعت در سرتاسر شهر نصب شده است، به طوری که در هر محله دو دوربین قرار گرفته شده است.

دوربین‌های کنترل سرعت در تورنتو در جولای سال ۲۰۲۰ میلادی به بهره‌برداری رسید و در همان سال باعث صدور ۸۵ هزار و ۱۳۸ برگه جریمه شد، در حالی که تعداد این برگه‌های جریمه در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲۵۱ هزار و ۴۱۰ عدد افزایش پیدا کرد. ارزیابی داده‌های اولیه ارائه شده نشان می‌دهد که نصب دوربین‌های کنترل سرعت تأثیر مثبتی بر رفتار راننده‌ها داشته است و باعث شده است آن‌ها با سرعت مجاز رانندگی کنند. مقامات شهری به سازمان‌های مربوطه دستور داده است که اقدامات لازم جهت نصب سریع‌تر دوربین‌های کنترل سرعت را انجام دهند.

تمپا، نارضایتی شهروندان از تغییر مقررات مربوط به آلودگی صوتی

شورای شهر تمپا پس از سال‌ها بحث و مذاکره در ماه ژانویه قانونی تصویب کردند که شهروندان اجازه ندارند پس از نیمه‌شب به موسیقی با صدای بلند گوش دهند، اما اخیراً مقامات شهری این قانون را تغییر داده‌اند. برخی از شهروندان تمپا از پخش موسیقی با صدای بلند در خیابان‌های شهر ناراضی بودند، به نظر می‌رسد که مشکل ذکر شده از سال گذشته تا کنون به میزان قابل توجهی تشدید یافته است.

شیوع بیماری کووید -۱۹ باعث شده است فعالیت و حضور افراد در محیط باز بیشتر شود، مقامات شهری نیز به افراد اجازه داده‌اند که در محیط باز چادر بزنند. با افزایش نارضایتی شهروندان در مورد آلودگی صوتی، لازم است شورای شهر در مورد اجرای قانون جدیدی در زمینه کاهش آلودگی صوتی در شهر تورنتو تصمیم جدیدی بگیرد.

نیوکاسل؛ انجام دادن اقداماتی برای دستیابی به شهر هوشمند با آب و هوای خنثی

مقامات شهری نیوکاسل پیشنهادی را به کمیسیون اروپا ارائه کرده‌اند که این شهر تا سال ۲۰۳۰ میلادی به یکی از ۱۰۰ شهر هوشمند با آب و هوای خنثی تبدیل شود. این یک فرصت بزرگ برای شهر نیوکاسل است تا با وضعیت اضطراری آب و هوا مقابله کند، مقامات شهری معتقدند که به منظور تبدیل شدن به یک شهر هوشمند با آب و هوای خنثی باید دیگر شهرهای بزرگ اروپایی را الگوی خود قرار دهیم و از تجربیات آن‌ها بیاموزیم تا بتوانیم فرصت‌های جدیدی ایجاد کنیم.

یکی از اعضای شورای شهر نیوکاسل اظهار کرد: "لازم است برای مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوا، اقداماتی جهت کاهش سریع انتشار گازهای گلخانه‌ای، ایجاد آینده‌ای سبزتر، سالم‌تر و پایدارتر انجام دهیم. سال گذشته ۳۰ میلیون پوند برای بهبود بهره‌وری انرژی ساختمان‌های عمومی و ارائه سیستم‌های گرمایشی کم کربن در مدارس، کتابخانه‌ها و مراکز تفریحی، سرمایه‌گذاری شده است."

وی افزود: "برای تبدیل کردن نیوکاسل به شهری هوشمند با آب و هوای خنثی، ۳۰۰ پمپ حرارتی در خانه‌های مسکونی در سراسر شهر نصب شد و مقادیر زیادی از بودجه شهر برای کاشت هزاران درخت در سرتاسر این شهر اختصاص داده شد." شورای شهر نیوکاسل به دلیل تعهد خود در زمینه مقابله با وضعیت اضطراری آب و هوا و مشارکت اجتماعی امتیاز بالایی را کسب کرد.

کد خبر 554321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.