علائم جدید کرونا امیکرون چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سویه امیکرون ویروس کرونا موجب بروز مشکلات گوارشی می‌شود که پیش از این رایج نبود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ به دلیل شیوع گسترده سویه امیکرون به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به نظر می‌رسد علائم کرونای امیکرون نسبت به گونه‌های پیشین خفیف است؛ اما این بدان معنا نیست که همه‌گیری تمام شده است. ازآنجاکه علائم کرونای امیکرون شبیه گونه‌های پیشین نیست، تشخیص آن دشوار است. کرونای امیکرون معمولاً باعث بروز مشکلات تنفسی نمی‌شود.

علائم غیرعادی سویه امیکرون چیست؟

بیشتر علائم سویه امیکرون شبیه سرماخوردگی معمولی است و شامل آبریزش بینی، سردرد و گلو درد می‌شود؛ دیگر گونه‌های ویروس کرونا نیز باعث بروز این علائم می‌شود. سویه امیکرون ویروس کرونا باعث بروز مشکلات گوارشی نیز می‌شود که پیش از این رایج نبود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سویه امیکرون حداقل یکی از مشکلات مربوط به سیستم گوارش را تجربه می‌کنند، بعضی از علائم غیرعادی سویه امیکرون شامل اسهال، حالت تهوع، دل درد، از دست دادن اشتها و حذف وعده‌های غذایی می‌شود.

علائم اولیه سویه امیکرون چیست؟

نتایج داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد افرادی که از اواسط دسامبر ۲۰۲۱ میلادی تا ژانویه ۲۰۲۲ به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند، بیش از دیگران درگیر مشکلات گوارشی شدند. در این دوره زمانی شیوع سویه امیکرون به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. مشکلات مربوط به معده در میان افراد مبتلا به گونه‌های آلفا و دلتا نیز گزارش شده بود، اما خیلی رایج نبود. افراد مبتلا به سویه امیکرون که درگیر مشکلات تنفسی نمی‌شوند نیز مشکلات مربوط به معده را تجربه می‌کنند. به همین دلیل علائم گوارشی به عنوان علائم اولیه سویه امیکرون در نظر گرفته می‌شود.

چرا سویه امیکرون باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود؟

محققان همواره در تلاش هستند دلیل اینکه سویه امیکرون در مرحله اول باعث بروز مشکلات معده می‌شود را بیابند، برخی محققان معتقدند که مشکلات معده ممکن است به دلیل آلوده شدن به ویروس دیگری رخ دهد. متخصصان علوم پزشکی در این زمینه نظرات متفاوتی ارائه کرده‌اند، اما لازم است پیش از رسیدن به یک نتیجه قطعی مطالعات بیشتری صورت بگیرد. با توجه به شرایط کنونی، توصیه می‌شود که افراد از رژیم غذایی سالم پیروی کنند تا خطر بروز مشکلات گوارشی ناشی از بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند.

آیا سویه امیکرون باعث بروز کرونای طولانی‌مدت می‌شود؟

تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بروز علائم شدید سویه امیکرون منتشر نشده است، بیشتر افراد علائم خفیف کرونای امیکرون را تجربه می‌کنند و در عرض ۱۰ روز بهبود پیدا می‌کنند. با این وجود، باید به خاطر داشته باشید که امیکرون نوع جهش یافته ویروس کرونا است و به اندازه کافی قوی است که باعث بروز علائم شدید شود. بنابراین بهتر است به منظور کاهش خطر ابتلا به کرونای امیکرون اقدامات پیشگیرانه را رعایت و واکسن کرونا را در زمان تعیین شده دریافت کنیم.

کد خبر 554319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.