لزوم دقت رانندگان در استفاده از چراغ نوربالا در جاده‌ها

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه استفاده از چراغ نوربالا، مانع دید و موجب اذیت‌شدن چشم رانندگان می‌شود و برای آنان بسیار خطرساز است، رانندگان باید از لجاجت در این مورد، خودداری کنند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رانندگان وسایل نقلیه موتوری هنگام رانندگی در جاده‌ها، باید از چراغ رانندگی یا نوربالا استفاده کنند تا اشیا، اشخاص و وسایل نقلیه را از فاصله دور ببینند و تشخیص دهند.

وی افزود: استفاده از چراغ رانندگی یا نوربالا در برخی از راه‌ها به خصوص راه‌های دو طرفه، منجر به اذیت و خیره شدن چشم رانندگان در حرکت از جهت مخالف می‌شود؛ در این خصوص در آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی توصیه‌های لازم ذکر شده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: هنگام روبه‌رویی با وسیله نقلیه در حال حرکت از جهت مخالف، راننده باید از فاصله حداقل ۱۵۰ متری از چراغ نور پایین یا چراغ عبور استفاده کند تا راننده مقابل به راحتی و بدون خطر به راه خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استفاده از چراغ نوربالا، مانع دید و موجب اذیت شدن چشم رانندگان می‌شود و برای آنان بسیار خطرساز است، رانندگان باید از لجاجت در این مورد خودداری کنند.

کد خبر 554284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.