افزایش قیمت برق و مالیات برای ماینرها در قزاقستان

دولت قزاقستان در حال بررسی یک پیشنهاد سه جانبه است که به منظور وادار کردن ماینرهای رمزارز جهت پرداخت هزینه بسیار بیشتری برای فعالیت در این کشور طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون اول وزیر دارایی قزاقستان پیشنهاد افزایش قیمت از ۰.۰۰۲۳ دلار در هر کیلووات ساعت به ۰.۰۱ دلار (حدود ۳۳۵ درصد افزایش) را به طور خاص برای استخراج کنندگان کریپتو ارائه کرد. او همچنین مالیاتی را برای هر کارت گرافیک (GPU) و هر قطعه تجهیزات مورد نیاز برای استخراج کریپتو پیشنهاد کرد.

استخراج بیت کوین نیازمند استفاده از سخت افزار خاصی برای تکمیل محاسبات ریاضی مورد نیاز برای ایجاد بلوک‌های جدید در بلاک چین است. عملیات استخراج بزرگ‌تر شامل بیش از ۱۰۰۰۰ ریگ استخراج از جمله ASIC (مدارهای مجتمع ویژه برنامه)، پردازنده‌های گرافیکی، رک‌ها(rack)، واحدهای خنک‌کننده و امکانات مرتبط است.

تا زمانی که ناآرامی‌های سیاسی باعث شد که دولت دسترسی به اینترنت را در ماه گذشته محدود کند، قزاقستان به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای استخراج‌کنندگان رمزارز پس از ممنوعیت استخراج چین در تابستان گذشته تبدیل شد. در ژانویه، نرخ هش شبکه بیت کوین به دلیل تعطیلی کوتاه مدت در قزاقستان، ۱۳.۴ درصد در یک روز از حدود ۲۰۵ اگزاهش در ثانیه (EH/s) به ۱۷۷ EH/s کاهش یافت.

بیت ماینینگ (BIT Mining) یک عملیات استخراج بیت کوین بزرگ که در ژوئیه از چین به قزاقستان نقل مکان کرد اعلام کرد که ناآرامی‌های سیاسی آن را مجبور به انتقال عملیات خود به جای دیگری نخواهد کرد. با این حال، این قبل از پیشنهاد افزایش قدرت و مالیات بود.

هزینه‌های ارزان برق و نزدیکی به چین باعث شده است که ماینرهایی که از دست مقامات چینی در سرکوب‌ها، از این کشور بروند. این باعث شد که قزاقستان به دومین تولیدکننده بزرگ قدرت هش برای بیت کوین پس از ایالات متحده تبدیل شود و طبق گفته دانشگاه کمبریج، حدود ۱۸ درصد از هش ریت شبکه تا اوت ۲۰۲۱ تولید شود.

کد خبر 554252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.