اعتبار مصوبات سفرهای استانی به ۴۴ همت رسید

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: برای اجرای مصوبات ۱۴ سفر استانی رئیس‌جمهور، تاکنون ۴۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که طبق مراحل پیشرفت مصوبات، تا پایان سال ۱۴۰۳ تخصیص پیدا می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم، سفرهای استانی جان دوباره‌ای گرفت. البته با آغاز این سفرها انتقادها و شاید برخی القائات سیاسی و رسانه‌ای شکل گرفت که این سفرها آثار عملی زیادی ندارد؛ بیشتر جنبه نمادین و شعاری پیدا کرده و حتی مصوبات آن هم دفعی و غیرکارشناسی است.

شاید برخی منتقدان که به بی‌عملی مسئولان عادت کرده‌اند با فرآیند شکل‌گیری سفرهای استانی آشنایی نداشته باشند، اما خوب است مردم فهیم ایران زمین به صورت خلاصه با روند این سفرها آشنا شوند.

روال تنظیم سفرهای استانی رئیس‌جمهوری این‌گونه است که در ابتدا از سوی سازمان برنامه و بودجه نظرات مسئولان استان از جمله استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دستگاه‌های اجرایی استانی در خصوص پروژه‌های اولویت‌دار و تأثیرگذار در سطح استان اخذ شده و سپس با برگزاری جلسه‌ای در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان این اولویت‌ها ارزیابی و جمع‌بندی می‌شود.

بعد از آن در نهاد ریاست جمهوری جلسه‌ای برای آن سفر با حضور مقامات کشوری و دستگاه‌های اصلی به ریاست معاون محترم اجرایی رئیس‌جمهور شکل می‌گیرد تا تصمیمات از جوانب مختلف با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها بررسی شود.

سپس جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و جانشین سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیران مرتبط پروژه‌ها، استاندار و مسئولان استانی برگزار می‌شود و جمع‌بندی نهایی مصوبات سفر صورت می‌گیرد.

بعد از این جلسات کارشناسی، سفر رئیس‌جمهور و بازدیدها میدانی به همراه مسئولان انجام شده و دغدغه‌های مردم منطقه از نزدیک گرفته شده و شورای اداری استان با حضور شخص رئیس‌جمهور در محل استانداری تشکیل و تصمیمات مهم گرفته می‌شود.

مصوبات پس از پایان سفر توسط معاون اول رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و نظارت و پایش پروژه‌های مصوب سفر تا تحقق اهداف و حصول نتایج در سازمان برنامه و بودجه شکل می‌گیرد.

با این مقدمه شاید ارزش و اهمیت سفرهای استانی مشخص‌تر شود؛ از ابتدای دولت سیزدهم برای سفرهای استانی ۱۹ جلسه در سازمان برنامه و بودجه، ۱۷ جلسه در نهاد ریاست جمهوری به ریاست معاون اجرایی و ۱۵ جلسه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل و تاکنون ۱۴ سفر استانی هم توسط رئیس‌جمهور انجام شده است.

مصوبات هر ۱۴ استان نهایی و مصوبات ۱۰ سفر استانی ابلاغ هم شده است. تاکنون در قالب سفرهای استانی رئیس‌جمهور ۴۴ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار مصوب شده که سازمان برنامه و بودجه باید تا پایان سال ۱۴۰۳ آن را تأمین کند.

از این مبلغ تاکنون مبلغ هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تخصیص پیدا کرده و باقی‌مانده تعهدات نیز متناسب با پیشرفت عملیات اجرایی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 554240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.