تولید روزانه ۲ هزار تن زباله در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: به‌صورت میانگین روزانه دو هزار تن زباله در این کلانشهر تولید می‌شود که از این میزان ۲۰تا ۲۵ درصد پسماند خشک و مابقی پسماندها مواد آلی (پسماند تر) است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ابوالفضل کریمیان، اظهار کرد: مشهد پس از تهران، بیشترین میزان تولید زباله در کشور را دارد و با توجه به روش‌های مختلفی در خصوص جمع‌آوری پسماند خشک شهروندان در مبدا، جمع‌آوری از در منازل انجام می‌شود، به این صورت که خودروی شهرداری یک روز در هفته به منازل شهروندان در سطح مشهد مراجعه می‌کند و اقلام بازیافتی را تحویل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مشهد نرم‌افزارهایی در زمینه حمایت از محیط‌زیست، ارتقای فرهنگ تفکیک زباله و جمع‌آوری و بازیافت زباله خشک فعال است، افزود: ایستگاه‌های مبادله پسماند خشک در سطح مشهد فعال است و شهروندان می‌توانند پسماند خشک خود را به این ایستگاه‌ها تحویل دهند و از اقلامی که در این ایستگاه‌ها وجود دارد، در ازای پسماند خشک خود استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد تاکید کرد: شهروند در نرم‌افزارهای جمع‌آوری پسماند درخواست خود را ثبت می‌کند و طبق زمان درخواستی خود خودرو به در منزل شهروند مراجعه کرده، زباله خشک را دریافت می‌کند و کیف پول شهروند شارژ می‌شود.

وی با تاکید بر کاهش تولید زباله؛ گفت: شهروندان بر اساس اصلاح الگوی مصرف باید در کاهش تولید زباله نقش‌آفرینی کنند، به عنوان مثال هنگام تهیه اقلام مورد نیاز، از خرید اجناس با بسته‌بندی زیاد خودداری کنند.

کریمیان گفت: تفکیک زباله از مبدا باعث اشتغال‌زایی می‌شود، به این صورت که کارخانه‌ها و صنایع بازیافتی متعددی در شهر ایجاد خواهد شد و محیط‌زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی حفظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پلاستیک‌ها از نفت خام تهیه می‌شود که در صورت بازیافت، بشکه‌های نفت حفظ خواهد شد؛ لذا توصیه می‌کنیم شهروندان از میان تمام روش‌های جمع‌آوری، از سیستم جمع‌آوری هوشمند (بازیافت آنلاین) استفاده کنند.

کد خبر 554233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.