شکاف و اختلاف در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال/ «رئیس» در خطر استیضاح

اختلاف اعضای هیئت رئیسه با رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر اساسنامه و انجام مکاتبات با فیفا همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد در صورت تداوم این شرایط، کار رئیس پیچیده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، هفته گذشته بود که فدراسیون فوتبال اعلام کرد فیفا با ارسال پیامی به ایران از اقدامات انجام شده برای اصلاح اساسنامه فدراسیون تشکر کرده و به فدراسیون کشورمان تبریک گفته است.

اشاره فدراسیون به بند جنجالی اساسنامه و تعریف آن به عنوان «نهاد عمومی غیر دولتی» است که این بند باید به نهاد «غیرانتفاعی» و «غیردولتی» تغییر کند. فدراسیون تاکید داشت در صورت تغییر نکردن این تعریف، فوتبال ایران تعلیق خواهد شد.

اصلاح اساسنامه نه تنها به چالشی بین فدراسیون فوتبال با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبدیل شد، بلکه حتی در داخل فدراسیون هم به اختلافات بین بعضی از اعضای هیئت رئیسه دامن زد.

شکاف و اختلاف در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال/«رئیس» در خطر استیضاح

در روزهای گذشته مهرداد سراجی، احمدرضا براتی و احسان اصولی از اعضای هیئت رئیسه در انتقاد از عزیزی خادم رئیس فدراسیون و غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی‌اش تاکید کردند که در جریان تصمیمات و اقدامات فدراسیون قرار ندارند.

حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال که دیروز برای برگزاری بازی سوپرجام در سیرجان حضور داشت، در جمع خبرنگاران در واکنش به انتقادات اعضای هیئت رئیسه گفت: «به زودی جلسه‌ای برگزار خواهد شد و تمام موارد اعلام شده از سوی فدراسیون به فیفا و پاسخ‌های فیفا بررسی می‌شود. اگر اختلاف نظری هم وجود داشته باشد، حل می‌شود.»

در حالی که عزیزی‌خادم در تلاش است به این اختلافات پایان بدهد و نظر مثبت مخالفان خود در هیئت رئیسه را جلب کند به نظر می‌رسد این ماجرا همچنان ادامه خواهد داشت.

این چالش از پیامی که احمدرضا براتی در واکنش به صحبت‌های روز گذشته کامرانی‌فر منتشر کرده، عیان است: «دبیر کل وعده داده مکاتبات با فیفا به زودی در جلسه هیئت رئیسه بررسی می‌شود، اما به نظرم کمی دیر شده. قبل از امضا و ارسال به فیفا باید در هیئت رئیسه بررسی می‌شد.»

کشمکش داخلی در فدراسیون فوتبال تا به آنجا پیش رفته است که رفیعی در مصاحبه‌ای تند تاکید کرد که قرار نیست فیفا در امور داخلی کشورها دخالت کند. او پا را فراتر از این گذاشت و گفت: «کاسبان تعلیق و التماس کنندگان تعیین کمیته انتقالی و عادی سازی ناکام خواهند ماند.»

شکاف و اختلاف در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال/«رئیس» در خطر استیضاح

حالا که اختلاف در فدراسیون به اوج خود رسیده است باید دید چه سرنوشتی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال استیضاح عزیزی‌خادم از سوی اعضای هیئت رئیسه است؛ البته در صورتی که تعداد مخالفان او بیشتر از موافقانش باشد. همچنین این اختلافات شاید منجر به تغییر ترکیب هیئت رئیسه در هفته‌های آینده شود که هنوز خبری به صورت رسمی درباره آن منتشر نشده است.

هر چند برخی اعضای هیئت رئیسه تکلیف خود را با موافق یا مخالف بودن با سیاست‌های شهاب‌الدین عزیزی‌خادم مشخص کرده‌اند اما سه عضو هنوز در جبهه بی طرف قرار دارند و به طور مشخص موضع خود را عیان نکرده‌اند. در صورتی که این سه عضو به جبهه مخالفان اضافه شوند، استیضاح رئیس فدراسیون جدی‌تر می‌شود.

منبع: مهر
کد خبر 554212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.