۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
ذخیره بیت کوین تسلا

در پی ارائه گزارش سالانه تسلا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده فاش شد که بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی جهان، در پایان سال ۲۰۲۱، حدود ۱/۹۹ میلیارد دلار بیت‌کوین در اختیار داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ماه گذشته تسلا با فروش بخش کوچکی از دارایی بیت کوین خود، ۱۲۸ میلیون دلار سود به دست آورد تا ثابت کند که بیت کوین از نقدینگی کافی برخوردار است.

در ماه دسامبر این شرکت به دلیل نوسانات قابل توجه قیمت بیت کوین، زیان ۱۰۱ میلیون دلاری را ثبت کرد. پس از اینکه تسلا یک سال پیش خرید گسترده بیت کوین خود را اعلام کرد، با واکنش شدید فعالان محیط زیست مواجه شد. بسیاری با متهم کردن ماسک به ریاکاری خاطرنشان کردند که تلاش‌های این شرکت در زمینه آلایندگی صفر، نوید خوبی نخواهد داشت.

تسلا از اواخر ماه مارس پذیرش بیت کوین را برای خودروها و لوازم جانبی خود آغاز کرد. ماسک پس از تحسین علاقه مندان بیت کوین، در یک آن پس از اعلام اینکه تسلا پشتیبانی پرداخت از این ارز دیجیتال پرچمدار را به دلیل انتشار CO2 آن کنار گذاشته است، تبدیل به دشمن آنها شد. این شرکت در را برای پرداخت‌های بیت‌کوین زمانی باز می‌کند که اکثر استخراج‌ها با انرژی تجدید پذیر تأمین می‌شوند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط شورای استخراج بیت کوین، سهم انرژی پایدار در سه ماهه چهارم به ۵۸/۵ درصد افزایش یافت.

در ژانویه تسلا امکان خرید برخی از کالاها را با دوج کوین فراهم کرد که اغلب توسط ماسک تبلیغ شده است. این شرکت اخیراً رکوردشکنی سود ۵/۵ میلیارد دلاری را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ گزارش کرده است.

کد خبر 554208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.