۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
نگاهی به فیلم نگهبان شب

فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی یکی از فیلم‌هایی است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده و توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است؛ فیلمی که البته در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان جای نداشته است!

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیلمنامه «نگهبان شب» توسط محمد داوودی و سید رضا میرکریمی نگارش شده است و فضایی اجتماعی را روایت می‌کند.

میرکریمی پیش از این نیز آثار درخشانی مانند «کودک و سرباز»، «زیر نور ماه»، «اینجا چراغی روشن است»، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «به همین سادگی»، «یه حبه قند»، «امروز»، «دختر» و «قصر شیرین» را در کارنامه خود دارد.

زهرا اسلامی، صفورا خوش‌طینت، علی اکبر اصانلو، علی غابشی، فهیمه هرمزی، کیومرث پوراحمد، لاله مرزبان، محسن کیایی، محمدصادق ملک، مهراد اکبرآبادی، نوید بانی و ویشکا آسایش در فیلم «نگهبان شب» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم که از سوی منتقدین سینمایی در وب‌سایت سلام سینما، امتیاز شش از ۱۰ را دریافت کرده است، از جمله فیلم‌هایی است که در میان مخاطبان از استقبال نسبتاً خوبی برخوردار است.

مهدی خرمدل، کارگردان و از جمله منتقدانی است که نظر مطلوبی نسبت به فیلم «نگهبان شب» دارد. وی اعتقاد دارد که «نگهبان شب یکی از بهترین فیلم‌های رضا میرکریمی و بهترین فیلم جشنواره چهلم است. این فیلم علاوه بر فیلمنامه کم‌نقص، بازی‌های یک‌دست و اجرای استادانه، عنصری دارد که مابقی فیلم‌های این دوره ندارند، کارگردان بلد است فیلم را تمام کند و به اصطلاح فیلم را ول نمی‌کند.»

البته این تنها نظری نیست که به‌صورت عمومی از فیلم «نگهبان شب» منتشر شده است. حسین جوانی منتقد سینما نیز آورده است که «…نگهبان شب پیوسته به گذشته‌ای اشاره دارد که تباه شده و دیگر امیدی به شناخت دوباره آن نیست. شاید به همین دلیل باشد که شخصیت‌ها و آینده آن‌ها به‌مرور اهمیت خود را از دست می‌دهند، داستان از مسیر اصلی خارج شده و فیلم با پایانی ساختگی و تحمیلی به پایان می‌رسد.»

کد خبر 554188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.