بیت‌کوین به بیش از ۴۵ هزار دلار رسید

بیت‌کوین در روز جاری با رشد ۵.۵۶ درصدی به سطح ۴۵ هزار دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که سطح بعدی ۵۰ هزار دلار را مورد هدف قرار دهد؛ شاخص ترس و طمع نیز به محدوده طبیعی بازگشته است و نشان از وضعیت تعادلی ترس و طمع در بازار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۵ هزار و ۱۹۶ دلار.
  • ETH اتریوم سه هزار و ۲۱۳ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۴۳ دلار و ۵۶ سنت.
  • ADA کاردانو یک دلار و ۲۶ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۶ سنت.
  • XRP ریپل ۹۰ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۳ دلار و شش سنت.
  • SOL سولنا ۱۱۹ دلار و شش سنت.
  • Avalanche 91 دلار ۸۹ سنت.
  • Tera ترا ۵۹ دلار و ۴۶ سنت.

۱۱ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

بیت کوین به بیش از ۴۵ هزار دلار رسید

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین به بیش از ۴۵ هزار دلار رسید

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

بیت کوین به بیش از ۴۵ هزار دلار رسید

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۲۴ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۹۲ درصد
  • دامیننس تتر: ۳.۸۵ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۱ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۳۶ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۲.۰۷ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۸۶ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۱۴ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوییم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم.)

ارزش بازار رمزارزها: ۱۹۱۶ میلیارد دلار

بیت کوین به بیش از ۴۵ هزار دلار رسید

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۴۸ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بیت کوین به بیش از ۴۵ هزار دلار رسید

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا به خاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بیت کوین به بیش از ۴۵ هزار دلار رسید

اخبار بازار رمزارزها

هشدار سناتور آمریکایی در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی چین

پت تومی (Pat Toomey)، سناتور آمریکایی، در نامه‌ای به وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا، در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی چین، یعنی یوان دیجیتال (eCNY) هشدار داد. او توضیح داد که بنا بر گفته تحلیل‌گران، یوان دیجیتال پتانسیل این را دارد که تحریم‌های آمریکا را دور بزند، جریان‌های غیرقانونی پول را تسهیل کند و قابلیت‌های نظارتی چین را افزایش دهد. علاوه بر این، چین با عرضه بین‌المللی این ارز دیجیتال قدرت زیادی در تعیین استانداردهای پرداخت‌های دیجیتال فرامرزی به دست می‌آورد. از آنجا که چین قرار است از بازی‌های المپیک زمستانی پکن برای آزمایش بین‌المللی یوان دیجیتال استفاده کند، تومی از این وزاتخانه‌ها خواست که در المپیک این ارز دیجیتال را بررسی کنند.

تا سال ۲۰۲۶ یک‌چهارم افراد زمان خود را در متاورس سپری می‌کنند

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ۲۵ درصد از مردم تا سال ۲۰۲۶، حداقل یک ساعت در روز را برای کار، خرید، تحصیل، سرگرمی یا مقاصد اجتماعی در متاورس سپری خواهند کرد. مؤسسه تحقیقاتی گارتنر (Gartner)، با ذکر اینکه بسیاری از شرکت‌ها در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دنیای متاورس هستند، پیش‌بینی کرده است که به‌زودی بسیاری از افراد زندگی خود را به‌صورت دیجیتالی سپری می‌کنند.

مارتی رسنیک (Marty Resnick)، معاون گارتنر، مطرح کرده است شرکت‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند تا یک متاورس واحد ایجاد کنند. او همچنین عنوان کرده است تا سال ۲۰۲۶، حدود ۳۰ درصد از سازمان‌های جهان محصولات و خدمات خود را در متاورس ارائه می‌کنند.

قزاقستان به‌دنبال افزایش قیمت برق و دریافت مالیات از ماینرهاست

دولت قزاقستان در حال بررسی یک پیشنهاد سه‌جانبه است تا ماینرها را مجبور به پرداخت هزینه بسیار بیشتری برای فعالیت در این کشور کند. این موضوع قطعاً می‌تواند جذابیت قزاقستان را برای فعالیت در صنعت استخراج کمتر کند. مارات سلطان‌قاضیف (Marat Sultangaziev)، معاون اول وزیر دارایی قزاقستان، روز ۴ فوریه (۱۲ بهمن) این پیشنهاد را ارائه کرده است تا قیمت برق از ۰.۰۰۲۳ دلار به ازای هر کیلووات در ساعت به ۰.۰۱ دلار افزایش پیدا کند. او همچنین دریافت مالیات از تجهیزات کامپیوتری، مانند کارت گرافیک که برای ماینینگ استفاده می‌شود را نیز پیشنهاد کرده است. بخش سوم پیشنهاد وی حذف معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده تجهیزات ماینینگ است.

عبور ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها از ۱۵۰ میلیارد دلار

طبق نمودار منتشرشده توسط پلتفرم کوین متریکس (Coin Metrics)، در روز دوشنبه (هفتم فوریه / هجدهم بهمن) ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها روی‌هم‌رفته از سطح ۱۵۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. استیبل کوین‌های تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC) و دلار بایننس (BUSD)، ۹۰ درصد ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها را تشکیل می‌دهند. تتر با ارزش بازار نزدیک به ۷۸ میلیارد دلار، همچنان رهبر استیبل کوین‌ها بوده و یو اس دی کوین با ارزش بازار بیش از ۵۱ میلیارد دلار، در جایگاه دوم قرار دارد.

رشد قیمت فلوکی اینو پس از خبر راه‌اندازی اولین بازی متاورس این پروژه

در روز چهارم فوریه (پانزدهم بهمن)، تیم فلوکی اینو (Floki Inu) در توئیتر اعلام کرد که این پروژه اولین بازی متاورس خود با قابلیت کسب درآمد به نام والهالا (Valhalla) را راه‌اندازی خواهد کرد. از زمان اعلام راه‌اندازی این بازی، قیمت توکن فلوکی اینو بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. تاریخ دقیقی برای راه‌اندازی این بازی مشخص نشده اما تیم فلوکی اینو تأیید کرده است که شبکه آزمایشی Alpha این بازی تا پایان ماه فوریه راه‌اندازی خواهد شد.

مبلغ جمع‌آوری شده توسط یک دائو برای آزادی جولیان آسانژ به ۴۱ میلیون دلار رسید

آسانژدائو (AssangeDAO)، یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز که با هدف کمک به آزادی جولیان آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس، در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ (آذرماه) تأسیس شده؛ تاکنون موفق به جذب ۴۱ میلیون دلار شده است. این سازمان خود را به‌عنوان «مجموعه‌ای از سایفرپانک‌ها که برای آزادی جولیان آسانژ می‌جنگند»، معرفی کرده است.

پیش‌بینی میلیونر هلندی: قیمت توکن لونا به ۵۰۰ دلار می‌رسد

اتین ونتکریوس (Etienne vantKruys)، میلیونر هلندی ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرده است که قیمت توکن لونا در پنج سال آینده به ۵۰۰ دلار می‌رسد و اعلام کرده به هولد این ارز دیجیتال ادامه می‌دهد. گفتنی است لونا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۷,۵۰۰ درصد رشد کرد اما در حال حاضر حدود ۴۳ درصد با اوج قیمتی خود فاصله دارد و با قیمت ۵۸ دلار معامله می‌شود.

یکی از شرکت تابعه کی‌پی‌ام‌جی بیت کوین و اتریوم را به ترازنامه خود اضافه کرده است

بازوی کانادایی شرکت حسابرسی کی‌پی‌ام‌جی (KPMG)، بخشی از دارایی‌های خود را به بیت کوین و اتریوم اختصاص داده است. کی‌پی‌ام‌جی کانادا در بیانیه‌ای که در همین رابطه روز گذشته منتشر کرده، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک کلاس دارایی در حال بلوغ توصیف شده و به این واقعیت اشاره کرده است که تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران نهادی مشارکت در بازار ارزهای دیجیتال را آغاز کرده‌اند. گفتنی است که کی‌پی‌ام‌جی در کنار ارنست اند یانگ، دیلویت، و پرایس‌واترهاوس‌کوپرز، چهار غول حسابرسی در جهان محسوب می‌شوند.

صرافی FTX از طریق آگهی تبلیغاتی خود در سوپر بول بیت‌کوین اهدا خواهد کرد

صرافی ارز دیجیتال FTX اعلام کرده است که از طریق تبلیغات خود که در مسابقه سالانه فینال لیگ فوتبال آمریکایی، سوپر بول (Super Bowl) پخش خواهد شد، صدها هزار دلار بیت کوین اهدا خواهد کرد. مقدار بیت کوینی که اهدا خواهد شد، دقیقاً به اندازه ساعت و دقیقه‌ای خواهد بود که آگهی این صرافی در آن پخش خواهد شد. یعنی اگر آگهی در ساعت ۹:۰۲ پخش شود، این صرافی نیز ۹.۰۲ بیت کوین اهدا خواهد کرد و این جایزه بین چهار برنده تقسیم خواهد شد. هر کسی که حساب توئیتر این شرکت را دنبال کند و توئیت پین شده آن را پس از پخش آگهی دوباره توئیت کند، می‌تواند شانس برنده‌شدن در این رویداد را داشته باشد.

اریک وورهیز: ارزهای دیجیتال ملی برای جاسوسی و نظارت بر افراد هستند

اریک وورهیز، بنیان‌گذار شرکت صرافی ارز دیجیتال شیپ‌شیف (ShapeShift) که حالا به یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) تبدیل شده، می‌گوید که با اشتیاق از مفهوم ارز دیجیتال ملی (CBDC) نفرت دارد. وی در قسمت دوم پادکست جدید دیکریپت گفت: «هیچ‌کس در فضای ارزهای دیجیتال، علاقه‌ای به ارزهای دیجیتال مالی ندارد. هیچ‌کسی که ارزش ارزهای دیجیتال را درک کند، ارزهای دیجیتال ملی را دوست ندارد.
وورهیز می‌گوید که ارزهای دیجیتال ملی تمام جنبه‌های بد پول‌های فیات را دارند و علاوه بر این، معتقد است که آن‌ها یک کابوس نظارتی – جاسوسی به سبک داستان‌های «جورج اورول» هستند. این بیت کوینر می‌گوید تنها کسانی که خواهان نظارت و جاسوسی از افراد هستند، ارزهای دیجیتال ملی را تشویق و ترویج می‌کنند. وی معتقد است که چین نیز به همین دلیل پیشتاز پذیرش ارزهای دیجیتال ملی شده است.

اسمارت‌لینک اولین لانچ‌پد NFT تزوس را معرفی کرد

اسمارت‌لینک (Smartlink) آماده ارائه لانچ‌پد توکن‌های غیرمثلی (NFT) جدید خود است که طراحی شده تا تبدیل به بستری برای کمیاب‌ترین NFT های برگزیده در اینترنت شود. این پلتفرم توسط بلاک چین تزوس تأمین می‌شود که پلتفرمی دوستدار محیط زیست را برای هنرمندان و استودیوها به ارمغان می‌آورد. SMURKS اولین مجموعه این لانچ‌پد خواهد بود. بسته به تمایل هنرمند یا فروشنده، NFTها را می‌توان در این لانچ‌پد به دو طریق به مزایده گذاشت. در مزایده مخفی، اشخاص NFTها را بدون دیدن ویژگی‌ها، نوع یا فراوانی قطعه دریافت می‌کنند؛ اما در مزایده باز، قطعه موردنظر برای کلیه خریداران قابل مشاهده خواهد بود.

بایننس از مردم خواست درباره ارزهای دیجیتال به توصیه‌های سلبریتی‌ها گوش ندهند

صرافی بایننس، اولین ویدئو کمپین تبلیغاتی سوپر بول (Super Bowl)، مسابقه فینال لیگ فوتبال آمریکایی که پربیننده‌ترین مسابقه تلویزیونی در آمریکا است را منتشر کرد. در این ویدئو تبلیغاتی جیمی باتلر، فوروارد میامی هیت می‌گوید: «من می‌توانم در مورد چیزهای زیادی به شما توصیه کنم؛ اما پول شما، یکی از آن چیزها نیست.»

باتلر به بینندگان هشدار داده که افراد زیادی از شما می‌خواهند که وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید، اما شما باید با انجام تحقیقات خودتان به این درخواست‌ها توجه کنید. بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در توییترش نوشت: «شعار این کمپین بازاریابی که توسط بایننس رهبری می‌شود، این است که به جای اعتماد به سلبریتی‌های مشهور، به خودت اعتماد کن.»

در جدیدترین ویدئو تبلیغاتی نیز «جی بالوین» ستاره موسیقی اعتراف می‌کند از اینکه درباره خرید ارزهای دیجیتال از او مشورت می‌خواهند، احساس حماقت می‌کند. بالوین در این ویدئو می‌گوید: «از من در مورد ارزهای دیجیتال نپرسید، من هم در حال یادگیری هستم.

نقشه بازار رمزارزها

بیت کوین به بیش از ۴۵ هزار دلار رسید

کد خبر 554178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.