گسترش اپیدمی پنهان ناشی از کرونا در میان زنان استرالیایی

پاندمی کرونا به طور جبران‌ناپذیری زنان سراسر جهان به ویژه آنان که مسئولیت تامین مخارج زندگی را به عهده داشته‌اند، تحت تاثیر قرار داده است. زنان استرالیایی در این دوران، بالاترین ناامنی اقتصادی را تجربه کرده و با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال ۲۰۲۰ بیشترین نرخ بیکاری را برای زنان استرالیایی در پی داشت؛ به طوری که بسیاری از آن‌ها، فرصت کسب درآمد در مراکز کاری را به علت شیوع بیماری کووید -۱۹ از دست دادند و ناامنی اقتصادی ناشی از کرونا را به طور گسترده تجربه کردند. بسیاری از محققان استرالیایی از این وضعیت تحت عنوان «اپیدمی پنهان» یاد کردند؛ چراکه فرایندی بسیار فراگیر بود که معیشت جوامع زیادی را تحت تأثیر قرار داد. البته در سال بعد، وضعیت تا حد زیادی بهبود یافت و افرادی با کارآمدی و تجربه کافی توانستند بار دیگر در مراکز و کمپانی‌های مختلف مشغول به کار شوند؛ با این حال همچنان بیکاری میان زنان آسیب‌پذیر به میزان زیادی رایج بود.

در میان زنان استرالیایی، آنان که یک بار دیگر به خاطر توانایی خود بر دیگران برتری داده شدند و فعالیت‌های کاری خود را از سر گرفتند، حس غرور دوباره پیدا کردند؛ حال آنکه افراد بسیاری نیز برای همیشه، دستکم تا به امروز که پاندمی کرونا اثرات خود را بر زندگی شهری به جای گذاشته است، بیکار شده‌اند و همین رویداد، حس اعتماد به نفس را نیز از آن‌ها گرفته است.

البته در همین بحبوحه، نهادهای مختلفی در سراسر کشور تلاش کرده‌اند زنانی را با بیشترین لطمه اقتصادی از انتشار ویروس کرونا تحت حمایت خود قرار دهند و این گروه‌های آسیب‌پذیر را یک بار دیگر وارد بازار کار کنند. با وجود تلاش‌های بی‌وقفه مدیران و کاهش قابل توجه نرخ بیکاری، همچنان بی‌ثباتی مراکز کاری در اثر کرونا، منجر به تداوم اپیدمی پنهان ناامنی اقتصادی در میان زنان سراسر کشور شده و زندگی بسیاری از آنان را با اختلالات غیرقابل جبرانی مواجه کرده است. اینکه چرا ناامنی اقتصادی در میان زنان استرالیایی به «اپیدمی پنهان» معروف شده به این دلیل است که اهمیت کسب درآمد این گروه‌های آسیب‌پذیر در رفاه خانواده‌ها از دید بسیاری از مدیران پنهان مانده و تلاش اثربخشی در به حداقل رساندن نرخ بیکاری میان آنان صورت نگرفته است؛ در حالی که هر روز بر تعداد زنانی افزوده می‌شود که شغل خود را بر اثر کرونا از دست می‌دهند. در نتیجه اغلب زنان کشور، حتی آنان که پس از مدت زمانی کوتاه یا بلند، یک بار دیگر موفق به یافتن شغل شده‌اند همچنان ترس بیکار شدن را دارند و به نظر می‌رسد تا به ثبات رسیدن دنیا پس از پایان کرونا، این اپیدمی میان آنان گسترش داشته باشد.

البته، مدیران نهادهای مختلف اجتماعی در سراسر استرالیا تلاش کرده‌اند به شیوه‌های مختلف، اثرات اپیدمی پنهان را در میان زنان به حداقل برسانند. به عنوان مثال، زمینه‌سازی برای ترویج فروش محصولات به صورت اینترنتی میان زنان، تشکیل کارگاه‌های آموزشی آنلاین برای زنانی با شرایط مشابه جهت افزایش تعامل میان آنان برای حل مشکل و حتی کاریابی برای این گروه‌های آسیب‌پذیر از مهم‌ترین اقداماتی بوده که تاکنون برای پایان دادن به اپیدمی پنهان میان زنان انجام شده است.

مدیران ایالت ویکتوریا به مرکزیت ملبورن از فعال‌ترین افراد استرالیایی بوده‌اند که بیشترین بودجه و تلاش را برای به حداقل رساندن نرخ بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا در میان زنان به کار گرفته و به تبعات مثبت زیادی در این زمینه دست یافته‌اند. این افراد به شش نهاد داوطلب سراسر ایالت مبلغ ۱. ۱ دلار اختصاص داده‌اند تا مسئولان از این کمک‌هزینه برای از میان برداشتن موانع موجود در مسیر امنیت اقتصادی زنان بهره گیرند. تخصیص این بودجه در سال ۲۰۲۲ نیز همچنان تنها برای زنان ادامه خواهد داشت و قرار است بیش از ۸۰۰ ساکن در ایالت را شامل مادران مجرد، زنان بومی، افراد بالای ۴۵ سال، زنان دارای ناتوانی جسمی یا از نژادهای غیربومی مانند مهاجران و پناهندگان را تحت حمایت قرار دهد.

«گابریل ویلیامز» وزیر امور زنان ایالت ویکتوریا نیز بارها در سخنرانی‌های خود در مورد وضعیت کنونی زنان ابراز نگرانی و خاطرنشان کرده است که نه تنها بسیاری از زنان ایالت تا کنون شغل‌های خود را از دست داده‌اند بلکه مجبور به انجام مسئولیت‌های سنگینی در منازل خود نیز شده‌اند؛ بدون آنکه هیچ دستمزدی در ازای آن دریافت کنند. از نظر وی، زنان با هر سن و قومیتی باید در دوران پساکرونا بسیار بیشتر از قبل مورد حمایت مدیران شهر قرار گیرند و ارائه خدمات به آن‌ها بیش از پیش انجام شود. البته در این میان، زنانی با سنین بالاتر در اولویت قرار خواهند گرفت؛ چراکه احتمال کشیده شدن آن‌ها به وضعیت انزوای اجتماعی بیشتر است و همین رویداد، تبعات منفی زیادی نه تنها برای این گروه‌های آسیب‌پذیر، بلکه برای سراسر ویکتوریا در پی خواهد داشت.

مدیران سایر شهرهای استرالیا نیز در تلاش هستند با زمینه‌سازی جهت ایجاد مشاغل تمام وقت برای زنان، حس ناامنی اقتصادی را میان آنان به حداقل برسانند و علاوه بر این، یک بار دیگر تعامل میان این افراد را افزایش دهند؛ جالب اینکه در نظر دارند زنان غیرانگلیسی‌زبان را نیز از خدمات ویژه‌ای برخوردار کنند.

کد خبر 554160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.