لزوم ساخت مصلای نماز جمعه در شهر نقنه

عضو شورای اسلامی شهر نقنه گفت: پس از گذشت شش سال مسافت شرعی نماز جمعه شهر نقنه را دچار اشکال دانستند، طبق نظر مجتهدان، مسافت شرعی باید بیش از پنج هزار و ۶۵۰ متر باشد که در حال حاضر این مسافت پنج هزار و ۲۷۰ متر است و به همین دلیل نزدیک به ۹ ماه است که نماز جمعه شهر نقنه تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تراب پناهپوری امروز _سه‌شنبه، نوزدهم بهمن‌ماه_ در نشستی با معاون عمرانی استاندار، اظهار کرد: شهر نقنه در پنج کیلومتری ضلع شرقی بروجن و اولین شهر ورودی از سمت استان اصفهان و شیراز است، این شهر ۶۵ شهید والا مقام را از شهید ۱۳ ساله شهید عبدالعظیم خلیل‌زاده تا شهید مدافع حرم سردار حجت‌الاسلام محمدعلی قلی‌زاده، تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، در این شهر به مدت شش سال نماز جمعه با استقبال شایسته مردم اقامه می‌شد.

وی ادامه داد: پس از گذشت شش سال مسافت شرعی نماز جمعه شهر نقنه را دچار اشکال دانستند، طبق نظر مجتهدان مسافت شرعی باید بیش از پنج هزار و ۶۵۰ متر باشد که در حال حاضر این مسافت پنج هزار و ۲۷۰ متر است و به همین دلیل نزدیک به ۹ ماه است که نماز جمعه شهر نقنه تعطیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر نقنه، تصریح کرد: با توجه به این که شهر نقنه به دارالمومنان معروف است، مردم از این موضوع بسیار ناراحت هستند، سوال پیش می‌آید که چرا در طول این شش سال در خصوص مسافت شرعی نماز جمعه شهر نقنه چیزی مطرح نشد و اخیراً متوجه این مشکل شدند.

وی با اشاره به مطالبه مردم در خصوص اقامه نماز جمعه در شهر نقنه، تصریح کرد: امام‌جمعه ستون شهر است و مردم خواهان تریبون امام‌جمعه در شهر نقنه هستند. شش ماه پیش حدود ۱۰ هزار متر زمین جهت ساخت مصلی شهر نقنه به استانداری و راه و شهرسازی پیشنهاد شد که در آن مکان مشکل مسافت شرعی وجود ندارد.

پناهپوری افزود: در این طول شش ماه راه و شهرسازی هنوز اقدام به واگذاری زمین نکرده است و همچنان نماز جمعه شهر نقنه تعطیل است که البته مردم پیگیر این موضوع هستند. شهر نقنه مصلی ندارد و مردم در ساختمان یک هیئت نماز جمعه می‌خواندند، اما با توجه به مسائل به وجود آمده و سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان برای مصلی این شهر ردیف اعتباری تعیین شده است.

عضو شورای اسلامی شهر نقنه، در خصوص واگذاری زمین برای ساخت مصلی شهر نقنه، خاطرنشان کرد: ساخت مصلی از نظر بودجه مشکل نداشته است، اما راه و شهرسازی همکاری لازم را ندارد، زمین منابع ملی در محدوده شهری به صورت بایر مانده است و در جهت ساخت مصلی واگذار نمی‌شود، این در حالی است که مردم توقع برگزاری نماز جمعه در شهر خود را دارند که این خواسته غیرمعقول و دور از ذهن نیست.

کد خبر 554153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.