اجرای طرح ممیزی املاک، دغدغه‌ شورای شهر اراک

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: یکی از دغدغه‌های جدی شورای ششم، اجرای طرح ممیزی املاک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا قریشی در بیست‌وهشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری، حدود دو هفته است که در کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا در دست بررسی و رسیدگی است، اظهار کرد: در بحث درآمدی بودجه ۱۴۰۱ به دنبال درآمدهای پایدار شهری هستیم و انتظار داریم که شهرداری به سمت و سوی درآمدهای پایدار به ویژه درآمدهای کوششی حرکت کند.

وی با تاکید بر این که توسعه شهر در گروی اقدامات شهرداری است، افزود: با توجه به اینکه سهم سرمایه‌گذاری در بودجه ۱۴۰۱ قابل توجه نیست، لذا شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری باید سیاست‌ها و تصمیمات خود را به شورای اسلامی شهر ارائه دهد، همچنین باید در مدیریت شهری توجه اساسی به این حوزه مهم شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک، ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که شهر اراک در بحث بافت‌های فرسوده دارد، لذا توجه به موضوع اوراق مشارکت در بودجه سال آینده فرصتی برای شهرداری است که می‌توان در زمینه احیای بافت‌های فرسوده از آن بهره برد؛ انتظار داریم شهرداری طرح خود را در این خصوص به شورا پیشنهاد دهد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح ممیزی املاک، تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های جدی شورای ششم اجرای طرح ممیزی املاک است که باید عملیاتی شود، در این راستا یکی از انتظارات جدی شورا از شهرداری توجه به این موضوع است.

قریشی با اشاره به اینکه توجه به بحث ساختاری و درآمدی سازمان تابعه، استقلال مناطق شهرداری، محله‌محوری و عدالت‌محوری در بودجه ۱۴۰۱ اهمیت فراوانی دارد، اضافه کرد: شورای اسلامی شهر در تلاش است تا در بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری اراک به نیازهای مناطق محروم شهری توجه اساسی شود.

کد خبر 554134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.