پیش‌بینی احداث ۴ پردیس در اهواز

شهردار اهواز با بیان این که کارون باید قطب گردشگری باشد، گفت: در صدد ایجاد چهار پردیس بزرگ در نقاط مختلف این شهر با هدف افزایش نشاط و شادی شهروندان هستیم تا در ایام تعطیل به ویژه شب‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی امروز _سه‌شنبه، نوزدهم بهمن‌ماه_ در دیدار با وزیر کشور، اظهار کرد: اهواز از نظر وسعت سومین و به لحاظ جمعیت هشتمین کلانشهر ایران است که آب‌های سطحی، پسماند، آسفالت معابر، سگ‌های بلاصاحب و نظافت شهری مهمترین موضوعات خدمات شهری اهواز به‌شمار می‌رود.

وی با ارائه گزارش تصویری و مقایسه آب‌گرفتگی معابر در سنوات گذشته و سال جاری، افزود: میزان بارندگی‌های اهواز در سال جاری از ۱۳ میلی‌متر تا ۳۰ میلی‌متر در مراحل مختلف گزارش شد و طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی با همکاری آبفا و مدیریت استاندار خوزستان در ایام بارندگی با موفقیت انجام شد و مدت زمان ماندگاری آب که پیش از این بیش از ۱۰ روز بود، به کمتر از ۱۲ ساعت رسید.

شهردار اهواز با بیان اینکه شهرداری این کلانشهر دارای دو هزار و ۹۸۰ نیروی رسمی و نزدیک به پنج هزار نفر نیروی کارگری است، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد بودجه شهرداری صرف هزینه‌های جاری و حقوق می‌شود، البته در شهرهای دیگر این میزان کمتر از ۳۰ درصد است.

وی تصریح کرد: متأسفانه سال‌های زیادی است که خدمات شهری شهرداری توسط چند پیمانکار ثابت انجام می‌شود و گاهی سبب ایجاد مشکلاتی برای شهرداری مانند جمع‌آوری نکردن پسماندها در دو مرحله طی سه هفته گذشته شده است که خوشبختانه با حمایت سایر دستگاه‌ها و همچنین بسیج نیروهای شهرداری جمع‌آوری انجام شد، اما مدل برگزاری مناقصه‌ها در سال آینده تغییر خواهد کرد و با تدابیر اندیشیده شده دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در اهواز نخواهیم بود.

امینی با بیان اینکه میزان جمع‌آوری پسماندهای شهری در طول شبانه‌روز ۸۰۰ تا یک‌هزار تن است در حالی که در قرارداد منعقد شده میان شهرداری و پیمانکار این میزان یک‌هزار و ۵۰۰ تن در نظر گرفته شده است، گفت: در خصوص ماشین‌آلات نیز همین شرایط وجود دارد به طوری که تعداد آنها کمتر از میزان ذکر شده در قرارداد است.

وی اضافه کرد: پسماندهای جمع‌آوری شده به سایت صفیره در ۳۰ کیلومتری شهر اهواز منتقل می‌شود در حالی که این سایت نیز شرایط مطلوبی ندارد، البته برای ساماندهی جمع‌آوری پسماندها و انتقال به سایت صفیره نیازمند تهیه ماشین‌آلات حمل زباله هستیم که امیدوارم با حمایت و همراهی وزارت کشور نسبت به تأمین آنها اقدام شود.

شهردار اهواز اظهار کرد: در صورت تصویب دریافت تسهیلات بانکی در نظر داریم خط پردازش و جداسازی زباله در سایت صفیره ایجاد شود، همچنین کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در این سایت نیز در حال تکمیل و بازسازی است.

امینی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات حوزه پسماند، زباله‌گردهایی هستند که در معابر شهر باعث ایجاد مشکل در حوزه نظافت شده‌اند، برای رفع این مشکل باید معابر به‌گونه‌ای باشد که خودروهای حمل زباله در آنها تردد داشته باشد و مخازن زباله در نیز جمع‌آوری شود، همچنین سرعت جمع‌آوری زباله افزایش یابد.

وی با اشاره به معضل سگ‌های ولگرد در استان خوزستان و شهر اهواز، گفت: تعداد سگ‌های ولگرد در اهواز زیاد و در حال افزایش است، لذا یک عملیات ضربتی برای جمع‌آوری این حیوانات از سطح شهر در حال انجام است و بر اساس دستورالعمل وزارت کشور اقدامات مربوط به مدیریت و ساماندهی آنها انجام می‌شود، در این راستا از حامیان حیوانات درخواست همراهی و همکاری کردیم.

شهردار اهواز در ادامه با اشاره به پروژه‌های بزرگ و مهم شهرداری اهواز، تاکید کرد: پروژه‌های بزرگ این شهر شامل تقاطع‌های غیرهمسطح چهار شیر و شهید چمران، قطار شهری، آسفالت معابر، محرومیت‌زدایی و تکمیل حمل‌ونقل و ترافیک مورد مطالبه مردمی است، همچنین پروژه‌های میانی شامل تکمیل سایت صفیره، مدیریت پسماند، معابر اصلی شهر، فضای سبز، تکمیل و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی، احداث و ساماندهی بازارچه‌های محلی و پروژه‌های خرد شامل لکه‌گیری، پارک‌های شهری، پیاده‌روسازی و مبلمان شهری را شامل می‌شود.

وی افزود: پروژه قطار شهری اهواز به طول ۲۳ کیلومتر همزمان با سایر کلانشهرها آغاز شد، اما تاکنون تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و حدود هفت سال به علت ورود شهرداری و شرکت پیمانکار به یک دعوای حقوقی پروژه به حالت تعطیل در آمد.

امینی اضافه کرد: پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح شهید چمران توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) آغاز شد و در ابتدا با سرعت بالایی انجام شد، اما به علت اجرا نشدن تعهدات شهرداری سرعت پیشرفت آن کم شده است و در پروژه چهار شیر نیز همین شرایط وجود دارد که نیازمند تزریق مالی هستیم تا بتوانیم به سرعت نسبت به تکمیل آنها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه کارون یک نعمت خدادادی است که زیباسازی حاشیه آن باید انجام شود، افزود: وضعیت حال حاضر کارون و حاشیه آن شایسته نیست و باید به‌گونه‌ای تغییر کند که قطب گردشگری باشد، کارون یک عنصر جذاب و زیبا برای مردم و سرمایه‌گذاری و یکی از محورهای اصلی گردشگری داخلی است که نیاز به توجه و حمایت استاندار خوزستان دارد.

شهردار اهواز با بیان اینکه کارون باید قطب گردشگری باشد، گفت: در صدد ایجاد چهار پردیس بزرگ در نقاط مختلف این شهر با هدف افزایش نشاط و شادی شهروندان هستیم تا در ایام تعطیل به ویژه شب‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز در مجموع یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که نیازمند پیگیری وزارت کشور در خصوص عوارض آلایندگی و تسهیلات از طریق مناطق آزاد هستیم.

کد خبر 554124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.