امام خمینی(ره) پرچم‌دار عزت و دین‌خواهی در کشور بود

فرماندار اصفهان با بیان اینکه امام خمینی(ره) پرچم‌دار عزت‌طلبی و دین‌خواهی مردم و مبارزه با استبداد بود، گفت: مردم خواهان عزت بودند و با ورود امام(ره) به کشور می‌خواستند عزت را به کشور بازگردانند.

محمدعلی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از ابعاد جهاد تبیین، بیان شرایط گذشته، وضع موجود و افق آینده کشور است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید در دهه فجر به آن پرداخته شود آرمان‌های انقلاب، خواسته‌ها و بیانات امام خمینی (ره) است.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: آرمان‌های انقلاب ابعاد مختلفی را شامل می‌شود که باید از زمان ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور پس از ۱۵ سال تبعید تا سقوط رژیم شاهنشاهی مورد بررسی قرار بگیرد.

احمدی تاکید کرد: معتقدم یکی از دلایل شکل‌گیری انقلاب، حرکت حسینی بر پایه حماسه‌های حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و آزادی‌خواهی برگرفته از فرهنگ عاشورا توسط امام (ره) بود.

احمدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) پرچم‌دار عزت و دین‌خواهی مردم و مبارزه با استبداد بود، تصریح کرد: نباید فراموش کنیم مردم خواهان عزت بودند، عزتی که در زمان پهلوی ضایع شده بود و با ورود امام (ره) به کشور می‌خواستند عزت به کشور بازگردد.

وی یادآور شد: مردم در آن زمان عنوان می‌کردند که به دین و احکام دین بی‌توجهی می‌شود زیرا رژیم شاهنشاهی در مقابل با احکام دین قرار دارد.

فرماندار اصفهان گفت: مردم استبداد را می‌دیدند؛ استبدادی که به حدی پیچیده و مخوف بود که جوانانی که امروز در مجالس و فضای مجازی به نقد می‌پردازد آن زمان حتی نمی‌توانستند به گفت‌وگوی انتقادی بپردازند زیرا استبداد بر کشور حاکم بود. از این رو مردم قصد داشتند با استبداد مبارزه کنند و شاخص‌ترین فردی که مردم پیدا کردند تا خواسته آن‌ها را محقق کند، حضرت امام (ره) بود.

وی ادامه داد: مردم در آن زمان از بی‌عدالتی رنج می‌بردند زیرا سرمایه کشور در اختیار گروه اندکی از رژیم منحوس پهلوی بود و خدماتی در کشور توزیع نمی‌شد.

احمدی اظهار کرد: پرچم‌دار عدالت‌خواهی حضرت امام بود از این رو مردم تبلور و تجلی خواسته‌های خود را در شخصیت امام می‌یافتند به همین دلیل با ایشان همراهی کردند.

وی تصریح کرد: فطرت مردم در سال ۱۳۵۶ با فطرت مردم در زمان کنونی فرقی نکرده همان‌گونه که آرمان‌های انقلاب فرقی نکرده است.

فرماندار اصفهان افزود: یکی از موضوعاتی که بعد از انقلاب توسط حضرت امام (ره) بیان شد روح خدمت‌گذاری به مردم بود؛ به همین دلیل امام فرمودند اگر به من خدمتگذار بگویند بهتر از آن است که رهبر بگویند.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) تا ۱۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ولایت امت را برعهده داشت و پس از فوت ایشان مردم با تشییع چند ده میلیونی چه بسا بیشتر از زمان بازگشت به ایران از ایشان استقبال کردند، زیرا حرف و عمل امام یکی بود و مردم روح خدمت‌گذاری، مبارزه با استبداد و عزت‌طلبی و آزادی‌خواهی را در امام (ره) دیده بودند.

احمدی اضافه کرد: در سال‌های بعد از انقلاب جلوه‌های رفتار امام در مسئولان نمایان بود و مردم از افرادی که روح اشرافی‌گری داشتند و نسبت به آرمان‌های انقلاب بی‌توجه بودند فاصله گرفتند.

وی تصریح کرد: در ایام دهه فجر و جهاد تبیین باید آرمان‌های انقلاب را بیان کنیم زیرا پرچم انقلاب به دست رهبر معظم انقلاب است و ایشان همان راه آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی، استقلال‌خواهی، عزت‌طلبی و مبارزه با استبداد و استکبار در مسیر حضرت امام (ره) را در پیش گرفتند.

فرماندار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر در دولت سیزدهم حرکتی شکل گرفته است تا به آرمان‌ها و شعارهای اصیل انقلاب بازگردیم که یقیناً همراهی و فطرت جوانان، نوجوانان، زنان و مردان را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که شرایط گذشته حال و آینده تبیین شود و اکنون با روی کار آمدن دولت سیزدهم این راه پیش گرفته شده است.

احمدی با بیان اینکه مسئولان باید از جنس مردم باشند، گفت: اگر مسئولان از جنس مردم باشند برای ارتباط با مردم نیازی به پل و واسطه نخواهد بود البته ابزار و امکاناتی برای این ارتباط نیاز است.

وی گفت: تاکنون به اقدامات انقلاب اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس پرداخته نشده است و آنچه از انقلاب در این دوران نمایش داده می‌شود تنها عرصه مجاهدت نظامی است و دیگر مجاهدت‌ها و اقدامات مغفول مانده است.

فرماندار اصفهان اضافه کرد: اقدامات جانبازان و ایثارگران در سالگرد ورود امام (ره)، جشن‌ها و سرودهای زمان دفاع مقدس باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 554103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.