کشف اشیای عتیقه دوره هخامنشیان با قدمت بیش از ۲ هزار سال

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: چهار نفر از قاچاقچیان عتیقه با ۴۱ شمعدان و ظروف سفالی و ۹۹۹ سکه تاریخی مربوط به دوران هخامنشیان دستگیر شدند، طبق اعلام کارشناسان مربوطه اشیای عتیقه مکشوفه، مربوط به دوره هخامنشیان با قدمت بیش از دو هزار سال بوده و ارزش آنها نیز ۲۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا میرحیدری اظهار کرد: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان درپی کسب اطلاع از حضور تعدادی قاچاقچی عتیقه در این شهرستان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد قاچاقچیان تعداد مقادیری از اشیای تاریخی را به منزل فردی منتقل کردند و قصد فروش آنها را دارند که بلافاصله مأموران با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شده و در یک عملیات منسجم و هوشمندانه، چهار نفر از قاچاقچیان عتیقه را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این منزل ۴۱ شمعدان و ظروف سفالی و ۹۹۹ سکه تاریخی را کشف کرده و تحویل اداره میراث فرهنگی شهرستان دادند.

وی ادامه داد: طبق اعلام کارشناسان مربوطه اشیای عتیقه مکشوفه، مربوط به دوره هخامنشیان با قدمت بیش از دو هزار سال و ارزش آنها نیز ۲۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است، در این رابطه پرونده‌ا ی تشکیل شد و متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

وی با بیان اینکه با هوشمندی و اقدام سریع و به هنگام مأموران، نقشه فروش و خروج آثار تاریخی و میراث ملی کشور ناکام ماند، خاطرنشان کرد: برخورد با قاچاقچیان عتیقه در دستور کار جدی پلیس است و از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از فعالیت این گونه افراد سودجو و فرصت‌طلب که به میراث ملی کشور دستبرد می‌زنند، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کد خبر 554059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.