رسیدگی به ۱۲۰ محله شهر در چهار سال آینده

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رسیدگی ویژه به ۳۰ محله شاخص در سال آینده در دستور کار است و اضافه کردن آمار محلات در صورت لزوم برای رسیدگی انجام می‌شود، همچنین رسیدگی به ۱۲۰ محله برنامه چهار سال آینده خواهد بود.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص توجه به مشارکت مردم در بودجه‌نویسی و پروژه‌های عمرانی برای سازندگی شهر اصفهان در سال آینده، اظهار کرد: محله‌محوری از موضوع‌های اساسی و مورد توجه شورای ششم است و در برنامه بودجه پیشنهادی شهردار اصفهان مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به محله‌محوری اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: از دوره‌های قبلی به موضوع محلات تا حدود زیادی توجه شده است، اما شاخصه اصلی این دوره نسبت به دوره‌های قبلی این است که در هر منطقه در میز محلات دو محله برای سال آینده مشخص شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: بودجه تعیین شده علاوه بر بودجه‌هایی است که با روال عادی، هزینه و انجام می‌شود و این موارد برای توسعه و بهبود وضعیت محلات در سال آینده هزینه خواهد شد و از نظرات هیئت امنای مساجد، مراکز و محلات با شناسایی معتمدان محلات استفاده می‌شود و اساس بحث شوراها نیز بر این محور است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت و شناخت شهروندان از محلات و مشکلات موجود برای عملی‌تر شدن پیشنهادها انجام می‌شود، زیرا آن‌ها نسبت به محلات و چالش‌های موجود آگاهی بیشتری دارند.

قربانی گفت: سال آینده در ۳۰ محله به صورت شاخص این هزینه‌ها انجام می‌شود، البته این موضوع به معنای بی‌توجهی به سایر محلات نخواهد بود؛ روال عادی در بحث‌های مختلف مربوط به آسفالت، رفت و روب، نظافت، جمع‌آوری زباله‌ها و پیرایش محلات در بافت تاریخی است و بودجه‌های عادی و هزینه‌های لازم برای آن‌ها انجام می‌شود. از معتمدان درخواست داریم نظرات خود را در این خصوص به شورای اسلامی شهر اصفهان ارسال کرده و با همکاران به ویژه در کمیته‌های نظارتی مناطق در ارتباط باشند.

وی تاکید کرد: با اجرای این برنامه تلاش می‌شود تا در طول چهار سال پیش رو به صورت خاص برنامه‌ریزی‌های لازم برای حدود ۱۵۰ محله اصفهان عملیاتی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این اتفاق از راهکارهای توجه بیشتر به محلات است، قطعاً احتمال دارد راهکارهای دیگری هم باشد و در تلاش‌ها برای بهره‌مندی از این راهکارها هستیم.

کاهش فاصله محلات ویژگی شورای اسلامی شهر اصفهان

قربانی خاطرنشان کرد: کاهش فاصله بین محلات ویژگی این دوره شورای اسلامی شهر اصفهان است، قطعاً اگر در یک محله‌ای میزان کمبودها زیاد باشد، برای رسیدگی و جبران این فاصله کارهای خاص با مشارکت مردم و استفاده از تمام ظرفیت‌های محله انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در تعدادی از محلات نیز اقدامات جاری مانند کاهش آسیب‌دیدگی پارک‌ها، فضای سبز و ترمیم آسفالت انجام می‌شود و رسیدگی ویژه به درخواست‌های ارسال شده مد نظر خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به طور شاخص برنامه‌ریزی‌ها برای انجام کار بیشتر در یک محله و پیگیری مشکلات محلات دیگر برای سال آینده است، در حال حاضر ۱۵ منطقه در شهر اصفهان وجود دارد و عملیاتی شدن برنامه‌ها در هر منطقه برای دو محله است.

قربانی اظهار کرد: رسیدگی ویژه به ۳۰ محله در شهر اصفهان در سال آینده مد نظر است و در صورت لزوم به آمار محلات برای رسیدگی اضافه می‌شود، در چهار سال پیش رو رسیدگی به ۱۲۰ محله در دستور کار است.

وی در خصوص استفاده از نظرات نخبگان و افراد صاحب‌نظر برای رسیدگی به مشکلات محلات شهر، گفت: در دو ماه قبل طرح «باشگاه شهر اندیشان» به تصویب رسیده است و تمام شهروندان به ویژه افراد صاحب‌نظر و باتجربه می‌توانند نظرات خود را به اطلاع شورای شهر اسلامی شهر اصفهان برسانند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: برای عملیاتی شدن این برنامه، وب‌سایتی با کمک مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان پیش‌بینی شده است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت شورا و انتخاب "شهر اندیشان" در این موضوع به صورت مستقیم مشارکت کنند. اتاق‌های گفت‌وگو برای این منظور پیش‌بینی شده است، همچنین در این زمینه برگزاری جلسه‌های دوره‌ای نیز مورد توجه است و در دوران شیوع کرونا اگر شرایط فراهم باشد تعداد جلسه‌های مجازی افزایش می‌یابد و تاکنون چند جلسه از طریق فضای مجازی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام این برنامه با اساتید دانشگاه‌های مستقر در شهر اصفهان، حوزه علمیه و همکاران دوره‌های گذشته در شورای اسلامی شهر تعاملی شکل گرفته است تا از نظرات این افراد در بودجه ۱۴۰۱ استفاده شود.

کد خبر 554057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.