سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران کیست؟

غلامرضا مومنی‌مقدم، سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران متولد چهارم اسفند ۱۳۵۶ است و در کسوت مربی، مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی، مدال طلای مسابقات نوجوانان آسیا و طلای مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان را در کارنامه خود دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، غلامرضا مومنی‌مقدم کارشناس ارشد تربیت بدنی در علوم ورزشی و دارای مدرک مربیگری درجه ۳ بین‌المللی است. وی همچنین مدرس فدراسیون والیبال، مدرس والیبال پایه در اکثر شهرهای کشور و مدرس دانشگاه است.

مؤمنی‌مقدم در کسوت بازیکن، سابقه عضویت در تیم ملی دانشجویان ایران (چین – ۱۳۹۰)، تیم ملی دانشجویان بزرگسالان ایران (۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱) و تیم ملی دانشجویان جوانان ایران (چین – ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸) را دارد و از بهترین عناوین کسب شده از سوی او در دوران بازیگری می‌توان به کسب مدال طلای مسابقات باشگاهی ایران (۱۳۹۰)، مدال طلای مسابقات لیگ باشگاهی ایران و آسیا (۱۳۸۹) مدال طلای مسابقات باشگاهی ایران (۱۳۸۸)، مدال طلای مسابقات باشگاهی ایران (۱۳۸۶)، مدال طلای مسابقات لیگ باشگاهی ایران و آسیا (۱۳۸۵)، مدال نقره جام راشد امارات (۱۳۸۲) اشاره کرد. وی همچنین به مدت ۱۰ سال بازیکن تیم ملی در رده سنی نوجوانان و بزرگسالان بوده است.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان پسر ایران، سابقه ۱۳ سال مربیگری در تیم‌های ملی والیبال را نیز در پرونده کاری خود دارد که ۱۱ سال آن در تیم‌های رده‌سنی پایه بوده است.

از مهم‌ترین تجارب حرفه‌ای او می‌توان به مربی‌گری در تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از سال ۱۳۸۷ تاکنون، سرمربی تیم‌های لیگ برتری ایران، سرمربی باشگاه میزان (مقام چهارم سال ۱۳۹۲)، مربی نوجوانان در مسابقات آرژانتین در سال ۱۳۹۰، عضویت در اتاق فکر فدراسیون والیبال ایران در سال ۹۱-۱۳۹۰، کمک مربی ولاسکو در سال ۱۳۹۰، سرمربی باشگاه گیتی پسند در سال ۱۳۸۹، مربی باشگاه پتروشیمی سال ۱۳۸۸ و مربی تیم جوانان ایران در مسابقات هند در سال ۱۳۸۸ اشاره کرد.

مهم‌ترین عناوین بین‌المللی که مومنی‌مقدم در کسوت مربی به آن‌ها دست یافته عبارتند از: مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی در سال ۹۲ در اندونزی، مدال برنز مسابقات نوجوانان جهان در سال ۹۴ در آرژانتین، مدال طلای مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۹۶ در بحرین، مدال طلای مسابقات نوجوانان آسیا در سال ۹۳ در سریلانکا، مدال نقره جام کنفدراسیون والیبال آسیا در سال ۹۱ در ویتنام، مدال برنز مسابقات قهرمانی نوجوان آسیا ۹۷ در تبریز و کسب مقام پنجم مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۹ تونس است.

مدال برنز مسابقات لیگ با تیم گاز سرخس در سال ۸۷، مدال نقره لیگ برتر با تیم پیکان در سال ۹۵، مدال برنز لیگ برتر با تیم پیکان در سال ۹۶، مقام دوم لیگ برتر ۹۸ با سایپا و مقام سوم لیگ برتر ۹۹ با شهرداری ارومیه نیز در زمره بهترین عناوین داخلی این مربی با تجربه است.

وی در حالی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران انتخاب شد که این تیم می‌بایست خود را برای حضور شایسته در جام کنفدراسیون مردان آسیا (۱۶ تا ۲۳ مرداد) و رقابت‌های والیبال قهرمانی حوانان آسیا ۲۰۲۲ که از ۳۱ مرداد تا هفتم شهریور ۱۴۰۱ در کشور بحرین برگزار می‌شود، آماده کند.

این رقابت‌ها سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و والیبال ایران در سال ۲۰۱۸ برای ششمین بار عنوان قهرمانی رده سنی جوانان زیر ۲۰ سال آسیا را به دست آورد.

کد خبر 554055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.