ضرورت اشتغال‌زایی برای توانمندسازی حاشیه‌نشینان

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حاشیه‌نشینی از جمله مشکلات شهرهای بزرگ بوده است و برای توانمندسازی افراد حاشیه‌نشین و تبدیل مناطق مهاجرفرست به مهاجرپذیر، باید تلاش کنیم و بدانیم این مهم تنها با بسترسازی کار و اشتغال میسر می‌شود.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص توجه به محلات کم‌برخوردار برای رفع معضلات موجود، اظهار کرد: لازم است بدانیم اصفهان علاوه‌بر این که به لحاظ ظرفیت‌های خود، معمولاً از فرصت‌های موجود استفاده کرده است، اما مشکلات ذاتی از جمله حاشیه‌نشینی و مهاجرت باعث ایجاد مناطق کم‌برخوردار شده است.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر اصفهان مبنای کار خود را بر توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار از طریق تسهیل‌گری، توانمندسازی و مشاغل خانوادگی استوار کرده است؛ اولین اقدام، باورمندسازی جامعه هدف برای به دست آوردن شغل و معیشت است، افراد باید خود را باور کنند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: توانمندسازی به معنای ارائه اطلاعات اشتغالی به جوانان اعم از تحصیل‌کرده و تحصیل‌نکرده در راستای توانمندسازی، آموزش و ارائه حرفه‌های مختلف است؛ با این روش فرد می‌تواند بر اساس ظرفیت خود کارآفرین باشد.

وی افزود: خانواده‌ها و زنان سرپرست خانوار نیز مورد توجه قرار دارند و در این راستا به دنبال بسترسازی و تجمیع حرفه‌ها و فرصتی برای فروش و برندسازی محصول آن‌ها هستیم.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: توجه به حاشیه‌نشینی یکی از مسائل مهمی است که به آن پرداختیم، این معضل به‌طور معمول از جمله مشکلات شهرهای بزرگ بوده است. برای توانمندسازی افراد حاشیه‌نشین و تبدیل مناطق مهاجرفرست به مهاجرپذیر، باید تلاش می‌کنیم و بدانیم این مهم تنها با بسترسازی کار و اشتغال میسر می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در مناطق کم‌برخوردار نیز از جمله اقداماتی است که برای ساخت مسکن خانواده‌های کم‌بضاعت مورد توجه قرار گرفته است؛ باید با بهره‌گیری از ظرفیت شهروندان، بخش خصوصی و کمک شهرداری، فرصتی جهت ایجاد دفاتر تسهیل‌گری برای ساخت مسکن مهیا شود، زیرا راهکاری برای حل مشکل مسکن شهروندان کم‌بضاعت خواهد بود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است ساماندهی مشاغل خانگی نیز مورد توجه قرار گیرد و باید به دنبال تجمیع خدمات مراکز باورمندسازی باشیم.

کد خبر 554042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.