قربانی: پیشرفت صنعت هوا فضا ایران از جمله مهمترین دستاورد انقلاب است

عضو شورای مرکزی رهپویان اصفهان گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به علم و دانش به صورت جدی اشاره کردند. از این رو جوانان باید به دانش و ایمان مجهز باشند.

‌ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: افرادی که قبل از انقلاب را ندیدند پیشرفت‌های انقلاب را ملموس نمی‌دانند اما افرادی که قبل از انقلاب را دیدند عنوان می‌کنند که از برکت انقلاب و خون شهدا دستاوردهای بسیار مهمی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه جایگاه ایران در زمینه هوافضا، سلول‌های بنیادین، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: آمار بانک جهانی و منابع غیر ایرانی حاکی از آن است که ایران طی چهل و سه سال گذشته پیشرفت‌های بسیار زیادی به دست آورده است.

عضو شورای مرکزی رهپویان اصفهان تصریح کرد: قبل از انقلاب نخست وزیر ایران آرزو داشت هر ایرانی یک پیکان داشته باشد همچنین مستشاران خارجی عنوان می‌کردند ایران توانایی ساخت وسیله‌ای را ندارد اما اکنون شاهد پرتاب ماهواره به فضا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان شیوع کرونا هم راستا با دیگر کشورها چندین واکسن تولید کردیم، همچنین به لحاظ دفاعی در منطقه به جایگاه مهمی دست پیدا کردیم به گونه‌ای که اکنون قدرت جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی ایجاد کرده است.

قربانی گفت: علی رغم مشکلات ناشی از تحریم و جنگ وضعیت پیشرفت در کشور بسیار خوب است البته عدالت اجتماعی یکی از شعارهای بسیار مهم و اساسی بود هرچند که در این زمینه دچار مشکل هستیم و باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته وی، توجه به مشکلات اقتصادی مردم و افزایش سرمایه‌های اجتماعی از جمله مباحثی است که نظام باید به صوت جدی به آن بپردازد.

عضو شورای مرکزی رهپویان اصفهان در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب دارای نکات مهمی است از جمله اینکه باید جوانان آینده کشور را بسازند و آن را اداره و مشکلات را برطرف کنند.

وی افزود: همچنین جوانان باید شناخت عمیق از گذشته و تاریخ این مرز و بوم داشته باشند همان طور که مقام معظم رهبری در ابتدای بیانیه گام دوم انقلاب به تاریخ این کشور پرداختند، همچنین باید توانمندی لازم در جوانان ایجاد شود سپس به عرصه و میدان وارد شوند.

قربانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به علم و دانش به صورت جدی اشاره کردند. از این رو جوانان باید به دانش و ایمان مجهز باشند در غیر این صورت کارایی لازم به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: باید میدان برای جوانان فراهم شود تا بتوانند به عرصه‌های مختلف ورود کرده و آموزش ببینند و در عین حال جوانان نباید خود را از تجربه افراد باسابقه بی‌نیاز بدانند، زیرا جوانان باید ادامه دهنده مسیر گذشتگان با سرعت و توان بیشتر باشند.

کد خبر 554034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.