بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌ها؛ زمینه‌ساز رونق گردشگری در بروجرد

شهردار بروجرد گفت: شهر بروجرد با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی، دارای ظرفیت و جاذبه‌های طبیعی و تفریحی فراوانی است که با معرفی این پتانسیل‌ها، زمینه‌ رونق گردشگری این شهر فراهم می‌شود.

به گزارش ایمنا، یحیی عیدی‌بیرانوند اظهار کرد: از اکنون باید با زیباسازی و آماده کردن شهر به استقبال نوروز رفت تا بتوانیم بروجرد را آن طور که شایسته است در سطح کشور معرفی کنیم. کار لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح شهر به ویژه ورودی و خروجی‌ها، مکان‌های تفریحی و گردشگری باید هر چه سریع‌تر انجام شود تا با زیباسازی شهر بتوانیم رفاه مهمانان نوروزی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: نصب بنرهای تبلیغاتی جهت معرفی و راهنمایی میهمانان به سمت مراکز گردشگری و تأمین روشنایی ورودی‌های شهر، پارک‌ها و میادین و در اولویت قرار دادن نظافت سطح شهر از جمله اقدامات اساسی برای زیباسازی شهر است.

شهردار بروجرد تصریح کرد: کشیک نوروزی، جمع‌آوری زباله‌ها و شست‌وشوی مداوم سطل‌های زباله، جمع‌آوری نخاله‌های سطح شهر و محور کمربندی، رنگ‌کاری و زیباسازی تابلوها، پایه چراغ‌ها، نرده‌ها، بلوارها و پارک‌ها، طراحی، ساخت و نصب سفره هفت سین نیز از سایر اقداماتی است که باید انجام شود.

وی با اشاره به وجود سرعت‌گیرهای سطح شهر، افزود: برخی شهروندان متقاضی افزایش سرعت‌گیرها هستند، در حالی که طبق قانون راهور وجود سرعت‌گیر در داخل شهر ممنوع بوده و امسال شهرداری یک میلیارد تومان دیه بابت حوادث ناشی از سرعت‌گیرها پرداخت کرده است.

بیرانوند با اشاره به مشکلات اقتصادی، گفت: علاوه‌بر مشکلات موجود، برای عمران و آبادانی بروجرد تلاش و با تأمین منابع مالی مشکلات حل خواهد شد. شهرداری بروجرد ماهانه پنج میلیارد تومان بابت بدهی به تأمین اجتماعی پرداخت و هر ماه ۱۲ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند.

وی اولویت کار در توسعه و حل مشکلات شهر بروجرد را ابتدا ایجاد تحول و توسعه مناطق محروم و حاشیه‌نشین بروجرد دانست و اضافه کرد: اکنون منطقه دره غریب و لرآباد بروجرد با کمک سپاه شهرستان در حال توسعه بوده و به زودی با احداث درمانگاه و پارک برخی از مشکلات مردم این منطقه رفع خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 554031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.