لزوم تجدید نظر در اختصاص ۳۰ هکتار فضای سبز به جمکران

شهردار قم با اشاره به هزینه سنگین اجرای طرح توسعه منطقه جمکران و محدودیت مالی شهرداری در این زمینه، گفت: بدون ابلاغ تغییر کاربری بخشی از ۳۰ هکتار فضای سبز انحصاری منطقه نمی‌توانیم طرح‌های توسعه را در این منطقه اجرا کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با تأکید بر لزوم اجرایی شدن تمام طرح‌ها و توسعه این منطقه در کمترین زمان، اظهار کرد: طرح‌های توسعه این منطقه با رعایت یک سری شروط قابل اجرا بوده و امیدواریم همه دستگاه‌ها با نیت همکاری و هم‌افزایی به میدان بیایند تا در این امر تسریع لازم صورت پذیرد.

وی نخستین شرط اجرایی شدن طرح‌ها را شناخت مسئله دانست و افزود: مسئله اساسی این است که چند ماه بیشتر از الحاق روستای جمکران به شهر قم نمی‌گذرد و تا پیش از این شهرداری از لحاظ قانونی نمی‌توانست برای حل مشکلات این محدوده اقدامات لازم را داشته باشد.

شهردار قم منعکس شدن مشکلات به تمام مراجع قانونی را توسط اهالی محل مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات منطقه نیاز به برنامه‌ریزی دارد و نمی‌توان با حرف و شعار مشکلات چندین ساله جمکران را حل کنیم، در شهر قم شاهد مشکلات متعددی از سالیان دور هستیم که با هم‌افزایی و مشارکت توانسته‌ایم برخی از آن‌ها را همچون فاز پنج عمار یاسر و بلوار شهیدان برقعی را با قدمت بیش از ۵۰ سال در مسیر اجرا قرار دهیم.

وی با طرح این سوال که آیا قرار است اجرایی شدن طرح تفصیلی منطقه جمکران سال‌ها طول بکشد؟، گفت: باید با هم‌افزایی و همفکری کوتاه‌ترین راه را انتخاب و مشکلات را با توجه به پیوست اقتصادی طرح‌ها حل کنیم.

سقائیان‌نژاد مساحت منطقه را ۱۱۴ هکتار دانست و تصریح کرد: در این ۱۱۴ هکتار بیش از ۱۳ هزار نفر زندگی می‌کنند، همچنین حدود ۳۰ هکتار در این منطقه نیز با کاربری فضای سبز انحصاری مشخص شده است که نسبت به مساحت وسیع منطقه می‌توان بخشی از آن را تغییر کاربری داد.

وی از برداشتن قید انحصار از ۳۰ هکتار فضای سبز در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به شهر قم خبر داد و گفت: این تغییر اگر ابلاغ شود، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده پنج، مسیر توافق با مردم از طریق اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها را هموار کنیم.

شهردار قم ادامه داد: استفاده از ظرفیت ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها، برای حل معضلات مردم در این منطقه، نیاز به تعیین حدود و تقویم اراضی دارد که این امر با همکاری مراجع ذی‌ربط قابل انجام خواهد بود.

وی با تأکید دوباره بر هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و شهروندان یادآور شد: رفع مشکلات این منطقه فراتر از اراده و توان یک ارگان بوده و برای رسیدن به هدف مورد نظر باید در کنار همه دستگاه‌های استان این راه ادامه دهیم.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر لزوم همراهی مجموعه مدیریت استان، گفت: با اختصاص منابع مالی به منطقه می‌توان در مسیر محرومیت‌زدایی حرکت کرد.

کد خبر 554012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.