مناسب‌ترین مادربرد گیمینگ کدام است؟+ بررسی و مشخصات

انتخاب مادربردی مناسبت برای ارتقای سیستم، بسیار مهم است؛ به همین دلیل دغدغه بسیاری از کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارتقای سیستم و تشکیل یک کامپیوتر قدرتمند برای گیم و طراحی‌های گرافیکی نیازمند وجود مادربردی قدرتمند است، همچنین ارتقای سیستم و انتخاب مادربردی قدرتمند هزینه بسیاری به همراه دارد به همین دلیل انتخاب مادربردی قدرتمند با قیمت مناسب برای گیم و طراحی دغدغه بسیاری از کاربران فضای مجازی است. در ادامه به بررسی چهار مدل مادربرد مخصوص بازی می‌پردازیم:

مناسب‌ترین مادربرد گیمینگ کدام است؟+ بررسی و مشخصات

مادربرد ASRock Promontory x370

ASRock Promontory x370 مادربردی برای لذت‌بردن از دنیای چشمگیر بازی‌های رایانه‌ای است؛ برای هر گیمری اطمینان از سخت‌افزار، نرم‌افزار و درایورهای استاندارد بسیار مهم است و مادربرد تنها کلید اتصال هر قطعه از کامپیوتر است که X370 می‌تواند مورد بسیار مطلوبی محسوب شود.

برخی از ویژگی‌های ASRock Promontory x370

این مدل یکی از بهترین و عالی‌ترین مادربردهای مخصوص بازی با حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه است؛ ASRock Promontory x370 از AMD Ryzen نسل یک و دو، Ryzen با Athlon، Radeon Vega Graphics و برخی قطعات دیگر پشتیبانی می‌کند، همچنین این مدل یک کانال حافظه با نوع چیپست AMD X370 نیز دارد.

این مادربرد با ۱۲ فاز قدرت طراحی شده است و ویژگی اصلی آن اجزای بادوام و انتقال کامل قدرت به CPU است، همچنین قابلیت‌های اورکلاک و عملکرد بالا را با کم‌ترین دما برای گیمرهای حرفه‌ای ارائه می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این مدل از مادربرد کیفیت صدای استودیویی است؛ این مادربرد ویژگی‌های بسیاری دارد و با وجود چیپست قدیمی به‌روزرسانی‌های نسبتاً منظمی از Bios دریافت می‌کند، همچنین این مدل دارای سه سال گارانتی سازنده است.

برد ASRock Promontory x370 برای گیمینگ به طور مطلوبی کار می‌کند و هیچ مشکلی برای اجرای Patriot Ram با سرعت مناسب ندارد؛ البته توصیه می‌شود در کنار قطعات کولر اسپایر نیز نصب کنید تا سیستم خنک باقی بماند و بازی‌ها به خوبی اداره شود.

مزایای مادربرد ASRock

  • اورکلاک پردازنده رقابتی
  • کارایی مشابه بردهای گران قیمت
  • ارزش خرید بالا

معایب ASRock

  • عملکرد این مادربرد چندان ایده‌آل نیست

مناسب‌ترین مادربرد گیمینگ کدام است؟+ بررسی و مشخصات

مادربرد گیگابایت GA-A320M-S2H

گیگابایت یک مادربرد بسیار محبوب و مقرون به صرفه است و از دیسک‌های NVME پشتیبانی می‌کند؛ این مادربرد از BIOS نسخه F51 پشتیبانی می‌کند که این مسئله سبب ایجاد هماهنگی با نسل سوم Ryzen می‌شود. GA-A320M-S2H شامل DDR4 بدون بافر و ECC دو کاناله، DIMM2 بر روی چیپست است، همچنین این مادربرد از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و هفت ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند.

این مادربرد دارای یک خازن صوتی با کیفیت و محافظ نویز صدا است که سرعت حافظه آن ۳۲۰۰ مگاهرتز است. نصب این مادربرد ساده است و با اولین تلاش روشن می‌شود، همچنین این مادربرد دارای عملکردهای نظارت بر H/W مانند تشخیص ولتاژ، دما، سرعت فن، هشدار گرما، خرابی فن و کنترل سرعت است که باعث مناسب شدن آن برای گیمر می‌شود. GA-A320M-S2H شامل پنج فن هوشمند با سنسورهای دما و دو فن هدر هیبریدی است.

مزایای مادربرد GA-A320M-S2H

اگر به دنبال یک مادربرد با بودجه مناسب و با کیفیت هستید، این مدل به شدت توصیه می‌شود. از دیگر مزایای این مادربرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد حداقل صدا
  • مجهز به خازن‌های صوتی درجه یک و محافظ نویز صدا
  • پشتیبانی از پردازنده‌های AMD Ryzen نسل هفت سری A

معایب GA-A320M-S2H

  • عملکرد متوسط

مناسب‌ترین مادربرد گیمینگ کدام است؟+ بررسی و مشخصات

مادربرد ASUS Prime B-360M-A

سری مادربردهای ASUS Prime در عین زیبایی یک محصول عالی و متناسب با بودجه بوده که برای برنامه‌های فایروال ایده‌آل است. این دستگاه منحصراً برای نسل هشتم پردازنده‌های Intel Core طراحی شده است تا حداکثر سرعت را با دو اسلات M.2 یکپارچه با سازگاری Intel Optane Memory و USB 3.1 Gen2 افزایش دهد.

ASUS Prime B-360M-A دارای پنج سطح حفاظتی سخت‌افزار 5X است که اطمینان از طول عمر آن را فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های این مادربرد دارا بودن کنترل پیشرفته فن خنک کننده پویا است؛ همچنین ASUS OPtiMEm با بهبود عایق ردیابی بین لایه‌های PCB برای حفظ یکپارچگی سیگنال حتی در فرکانس‌های بالاتر ثبات و عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد.

حافظه این مادربرد سرعتی برابر ۲۶۶۶ مگاهرتز دارد و با دقت بسیاری طراحی شده است تا بتواند یکپارچگی و ثبات حافظه را برقرار کند؛ این مادربرد کنترلرهای انعطاف‌پذیری برای خنک‌کردن و سکوت‌نهایی و تشخیص دمای GPU دارد. یکی دیگر از ویزگی‌های این مادربرد وجود یک کانکتور برای نوارهای LED RGB است و از M.2 داخلی با سرعت ذخیره‌سازی بسیار برخوردار است.

مزایای مادربرد ASUS Prime B-360M-A

این مادربرد از نظر قیمت برای گیم عالی است و جزو ارزان‌ترین مادربردهای موجود در بازار است که از نظر کیفیت و تجهیزات برای گیم مناسب است؛ همچنین به گیمرهایی که می‌خواهند یک سیستم با Optane و SSD m.2 قابل تنظیم داشته‌باشند نیز خرید این مادربرد توصیه می‌شود؛ زیرا دارای دو اسلات M.2 است. دیگر مزایای این مادربرد عبارت است از:

  • صدای HD هشت کاناله روی برد
  • سیستم خنک‌کننده پیشرفته
  • ارزش خرید بالا

معایب ASRock Promontory x370

  • فاقد RGB برای گیمرها

مناسب‌ترین مادربرد گیمینگ کدام است؟+ بررسی و مشخصات

مادربرد MSI H310 LGA1151

این مادربرد برتر msi از سوکت نسل هشتم Intel Core و Pentium Gold برای سوکت LGA 1151 پشتیبانی می‌کند. این برد فناوری پیشرفته‌ای برای ارائه سیگنال‌های داده با بهترین عملکرد و ثبات در بازی ارائه می‌دهد؛ همچنین شامل کیفیت صدای استودیویی است که برای گیمینگ بسیار عالی است. این مادربرد شامل کارت‌های VGA است که عملکرد بهتر، ثبات و قدرت بیشتری برای گیمرها فراهم می‌کند، همچنین دارای نرم‌افزاری برای تشخیص خودکار است که اجازه می‌دهد عملکرد هر دستگاه ذخیره سازی را افزایش دهید.

مزایای مادربرد MSI H310 LGA1151

  • این مادربرد با رم Intel -5-9400f و DDR4 2666 کاملاً سازگار است.
  • مشکلی در نصب پردازنده یا فن بر روی آن وجود ندارد.
  • همه پورت‌ها و پین‌های پاور آن به خوبی کار می‌کند.
  • دوام بسیار خوبی دارد
  • ارزان‌قیمت و با کیفیت
  • پشتیبانی از پردازنده‌های مدرن پشتیبانی
  • X-Boost برای افزایش عملکرد خودکار
  • PCI-E Steel Armor برای محافظت بهتر

معایب MSI H310 LGA1151

  • عملکرد خنک‌کننده

کد خبر 554001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.