اتوبوس شادی در سمنان آغاز به‌کار کرد

همزمان با آغاز بهره‌برداری از ۴۳ طرح شهرداری سمنان در طلیعه چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی ایران، اتوبوس شادی اداره شهر دوستدار کودک راه‌اندازی شد.

ابوالفضل ملحی در حاشیه آغاز بهره‌برداری از ۴۳ طرح شهرداری سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر دوستدار کودک شهری است که در آن خواسته‌های کودک در اولویت قرار گرفته است که شرایط اجتماعی، فرهنگی و معماری شهر همسو با نیاز آنها است و حقوق کودکان در سیاست‌ها، قوانین، برنامه‌ها و بودجه‌ها منعکس می‌شود.

وی افزود: رویکرد "شهر دوستدار کودک" شهر را به سمتی سوق می‌دهد که در آن کودکان نقش مؤثری در شهر خود دارند و نظرات آنها در تصمیمات شهری ابراز شود و خانواده‌ها و اجتماع نیز موظف هستند کودکان را در مسائل مهم و تصمیم‌گیری‌ها دخیل کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار سمنان با بیان اینکه با همکاری یونیسف و وزارت کشور، ۱۲ شهر به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک تعیین شده‌اند، تصریح کرد: این شهرها شامل اِوز (در استان فارس)، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان و یزد است.

ملحی خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان در راستای اجرای توصیه‌های "شهر دوستدار کودک" از تیرماه سال ۱۳۹۸ برنامه‌های حوزه کودک را به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود قرار داد و اداره شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تشکیل شد.

وی افزود: نگاه ویژه شهرداری سمنان به برنامه‌های کودکان به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم و یکی از اصلی‌ترین بنیان‌های خانواده‌ها، شرایط شهری آینده‌ساز و شاد را فراهم خواهد کرد؛ با همین نگاه، برنامه‌های متنوع شهری بر پایه کودکان برنامه‌ریزی شده است و در آینده نیز شاهد توسعه آن خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، اداره دوستدار کودک شهرداری سمنان در سال‌های اخیر برنامه‌های بسیاری را اجرا کرده است به‌طوری که در سال ۹۸، ۷۳ برنامه، در سال ۹۹، ۵۷ برنامه و در سال ۱۴۰۰، ۷۸ برنامه را برای کودکان و نوجوانان شهر اخلاق رقم زده است.

کد خبر 553991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.