مدارس ابتدایی شهرهای قرمز غیرحضوری هستند/تعطیلی کلاس یا مدرسه در صورت مشاهده علائم کرونا

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در چهار شهرستان اصفهان، کاشان، خوانسار و نائین مدارس پیش‌دبستانی و دبستان به شکل آنلاین و غیرحضوری است. در مواردی که ابتلا به کرونا مشاهده شود با سرعت کلاس‌های درس غیرحضوری خواهد شد.

«آذرکیوان امیرپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: چون دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی و دبستانی، واکسن کرونا دریافت نکردند، کلاس‌های آن‌ها به شکل مجازی و آنلاین برگزار می‌شود اما با توجه به پوشش مناسب واکسیناسیون در دانش‌آموزان مقطع دبیرستان، دانش‌آموزان این مقطع شامل مصوبه غیرحضوری نمی‌شوند.

وی چهار شهرستان اصفهان، کاشان، خوانسار و نائین را در وضعیت قرمز دانست و ادامه داد: در این شهرستان‌ها، مدارس پیش‌دبستانی و دبستان به شکل آنلاین و غیرحضوری است. در شهرستان‌هایی که در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند، طبق روال گذشته عمل می‌شود؛ یعنی اگر در یک کلاس بیش از دو نفر درگیر ابتلاء به ویروس شوند، کلاس تعطیل و اگر دانش‌آموزان دو کلاس در یک مدرسه درگیر کرونا شوند، مدرسه باید فعالیت خود را به شکل غیرحضوری ادامه دهد.

مدارس متوسطه در هفته یک یا دو روز به شکل حضوری فعال است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در واکنش به نگرانی خانواده برای سلامت دانش‌آموزان مقطع دبیرستان ادامه داد: آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ۳۱ درصد مبتلایان به سویه اومیکرون، افرادی هستند که حتی دوز اول واکسن کرونا را هم دریافت نکردند؛ در حالی که پوشش واکسیناسیون در بین دانش‌آموزان و معلمان بین ۸۵ تا ۹۰ درصد است و پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک نیز در مدارس به شکل جدی اجرا می‌شود.

وی ادامه آموزش حضوری در مقطع دبیرستان را بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا دانست و گفت: البته حضوری بودن مدارس متوسطه به این معنا نیست که دانش‌آموزان هر روز در مدرسه حاضر باشند، بلکه به دلیل رعایت فاصله‌گذاری و گروه‌بندی دانش‌آموزان، هفته‌ای یک یا دو روز و برای درس‌های مهم، آموزش حضوری دارند.

امیرپور درباره ادامه آموزش مجازی در صورت طولانی شدن پیک ششم کرونا نیز افزود: ستاد کرونای استان هر هفته، تشکیل جلسه می‌دهد و ممکن است در جلسات آینده، بر اساس میزان شیوع یا کاهش موارد ابتلاء، تصمیمات جدیدتری برای حضوری یا مجازی بودن فعالیت مدارس بگیرد اما فعلاً بر اساس شرایط قرمز مدارس ابتدایی به شکل غیرحضوری است.

ویروس در همه نقاط جامعه قابل انتقال است

وی درباره اینکه آیا فعالیت حضوری مدارس، مشکلی برای سلامت دانش‌آموزان ایجاد کرده است، افزود: هفته گذشته در برخی مدارسی تعدادی از دانش‌آموزان به کرونا مبتلا شده بودند؛ البته نمی‌توان ادعا کرد که این ویروس در مدرسه منتقل شده چون ممکن است انتشار ویروس در خانواده، جامعه و مکان‌هایی به جز مدرسه هم اتفاق افتاده باشد، اما در شرایطی که بیش از دو نفر از دانش‌آموزان در یک کلاس علائم داشتند، آن کلاس غیرحضوری شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه موارد خاصی از ابتلاء به کرونا در مدارس نداشتیم، افزود: در مواردی که ابتلاء به کرونا مشاهده شود با سرعت کلاس‌های درس غیرحضوری خواهد شد.

وی از اولیای دانش‌آموزان خواست موضوع واکسن به ویژه برای دانش‌آموزان متوسطه را جدی بگیرند و گفت: ایمنی که اکنون در جامعه ایجاد شده به واسطه واکسیناسیون است، در غیر این صورت وضعیت کنونی ما بسیار حادتر بود. امیدوارم این پیک آخرین موج همه‌گیری کرونا باشد و آن را به سرعت پشت سر بگذرانیم.

کد خبر 553974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.