زیرسویه‌های جدید اومیکرون زندگی انسان را تهدید می‌کند

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که اکنون برای اعلام پیروزی علیه کرونا بسیار زود است و افراد باید اقدامات پیشگیرانه را بیش از پیش رعایت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان در حال افزایش است؛ بنابراین اعلام پیروزی هر کشوری در مقابل این بیماری بسیار زود است. آمار و اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که از زمان اولین شناسایی اومیکرون تاکنون، تقریباً ۱۰ هفته، حدود ۹۰ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند که بیش از آمار گزارش شده در کل سال ۲۰۲۰ میلادی است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر ضرورت دسترسی همگانی به واکسیناسیون تاکید کرد و اعلام کرد که سویه اومیکرون در حال حاضر زیرسویه‌های دیگر نیز دارد. محققان در حال بررسی ویژگی‌ها و مشخصات زیرسویه‌های گونه جدید اومیکرون هستند، همان‌طور که مشخص است ویروس کرونا بسیار خطرناک بوده و همچنان در حال تغییر و تحول است.

تاکنون دو زیرسویه اومیکرون در سراسر جهان گسترش یافته است و نگرانی‌هایی در زمینه مبتلا کردن واکسینه‌شده‌ها و افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، برانگیخته است. کشورهایی مانند دانمارک، بریتانیا، سنگاپور و هند شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ به دلیل آلوده شدن به زیرسویه‌های BA.2 و BA.3 است. هنوز اطلاعات زیادی در مورد تفاوت زیرسویه‌های اومیکرون وجود ندارد، اما نتایج تحقیقات ارائه شده نشان می‌دهد که شدت ابتلای BA.2 که با نام سویه مخفی‌کار نیز شناخته می‌شود، نسبت به اومیکرون اصلی و زیرسویه BA.1 بیشتر است.

کد خبر 553952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.